Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsastamatyoman auton renkaiden vaihto

Vierailija
20.11.2014 |

Niin, meillä on määräaikaiskatsastus myöhässä mutta huomenna pitäis käydä vaihdattamassa rengasliikkeessä renkaat.

Tuleeko ongelmia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan oo ollu samassa tilanteessa?

Vierailija
2/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee. Ihan vitusti. Vaihda itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on hyvin yksiselitteinen. Kilvet lähtee ja sakot tulee jos jäätte kiinni, jos ette jää kiinni, niin loogisesti ei tule seuraamuksia. Katsastamattomalla autolla ei saa ajaa kun katsastukseen, ja silloinkin pitää olla varattu aika, että pystyy todistamaan olemassa menossa sinne.

Vierailija
4/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näkeekö ne sen siellä rengasliikkeessä että on katsastamatta?

Vierailija
5/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengasfirma ei ole poliisi. Ei ne tarkkaile rekisterikilpiä tai kysele turhia. Vaihtaa renkaat ja sillä sipuli.

Vierailija
6/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:31"]

Mutta näkeekö ne sen siellä rengasliikkeessä että on katsastamatta?

[/quote]

No eikai ne sitä katsele kenen auto on katsastamatta, eikä se niille kuulu/kiinnosta. Kyllä sen näkee vaikka naapurisi jos haluaa, auton rekisternumerolla saa kuka vain tekstiviestillä tiedot joissa näkyy myös katsastus. Salatutu rekisterit on erikseen, mutta niitä harvoilla on.

Vierailija
7/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näe! Auton tietojen selvittäminen maksaa ja teettäisi turhaa työtä rengasfirmalle. Ne haluaa vaan tehdä työnsä - myydä renkaita ja vaihtaa niitä.
Olisi vähän huonoa mainosta jos myyjä alkaisi penkoa asiakkaan tai auton taustoja.

Vierailija
8/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:29"]

[/quote]

Juuri näin. Miksi ette maksa katsastuksesta vaan rekankaiden vaihdosta? Renkaat voi vaihtaa itse, mutta auto on pakko katsastaa. Ei järkeä.

Vierailija
9/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOTKO TYHMÄ?! Katsastamattomalla autolla ei ajeta.

Vierailija
10/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin maijoissa on kamerat millä se tunnistaa rekkarin ja ilmoittaa katsastamattoman auton.

Vierailija
11/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:29"]

[/quote]

Juuri näin. Miksi ette maksa katsastuksesta vaan rekankaiden vaihdosta? Renkaat voi vaihtaa itse, mutta auto on pakko katsastaa. Ei järkeä.

[/quote]

No vaihdappa itse tubeless kumit vanteille kotikonstein rengasraudoilla, niin aika mimmi/sälli olet. Niin sinä tarkoitit kesärenkaat talvirenkaisiin...

Vierailija
12/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:38"]

Nykyisin maijoissa on kamerat millä se tunnistaa rekkarin ja ilmoittaa katsastamattoman auton.

[/quote]

No ei nyt ihan jokaisessa ole kylläkään ja ei niitä ole vielä ainakaan kaikkai edes asennettu..

google... Videovalvontalaitteistot asennetaan näillä näkymin 900 poliisiautoon eli suurimpaan osaan poliisin ajoneuvokalustosta, mutta vain osassa niistä on myös rekisterikilven tunnistus. Sitä kaavaillaan 300 autoon.

Vierailija
13/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa katsastusaika ja mene ennen katsastusta renkaanvaihtoon. Sillä asia selviää, kun on osoittaa, että renkaanvaihto tapahtuu katsastusta varten.

Vierailija
14/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkee rengasliikkeessäkin ja poliisin uusilla koneilla, myös onko kesä vai talvi ilmat renkaissa.

Vierailija
15/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:59"]

Kyllä näkee rengasliikkeessäkin ja poliisin uusilla koneilla, myös onko kesä vai talvi ilmat renkaissa.

[/quote]

Rengasliikkeissä sen näkee, mutta säästösyistä poliisille ei ole vielä otettu käyttöön ilmantunnistimia. Ne joutuu lähettämään näytteet ilmatieteenlaitokselle analysoitavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi