Limainen yskä, painontunne rinnalla, ahdistava hengitys.
Ei kuumetta, olo heikko. Mikä voisi olla ja koska lääkäriin? Nuo oireet minulla, 40v naisella. Olo aamulla ok mutta iltaa kohti vointi huononee.
Kommentit (11)
Kuumetta keuhkokuume? Menisin lääkäriin, jos hengitys vaikeutuu.
Voi olla ihan virustautia, joka menee ajan kanssa ohi.
Kuumeeton keuhkokuume, keuhkoklamydia, mykoplasma, astma jne.
Vinkuja hengitys uloshengittäessä? Voi olla astmaakin.
Mulla samat oireet olleet syyskuusta asti ja työterveyslääkäri käännyttää vaan kahden viikon välein käydessäni ulos huoneesta. Keuhkot kuulostavat puhtailta ja kuumetta ei tosiaankaan nouse.
Ysköksiä, nenäverenvuotoa isoina hyytyminä, liman nousua, hengitys ajoittain sattuu ja olo voimaton. Jaksan juuri hoitaa pakolliset velvoitteeni eli viedä lapset hoitoon ja käydä töissä laittaen lasten kanssa nukkumaan jo klo19 ja nousten taas aamulla arkeen.
Se, että olisi taas kiva tuntea itsensä terveeksi ja päästä ulos liikkumaan ja salille jumppaamaan, on työterveyslääkärillemme ihan merkityksetön toive.
8 jatkaa, käy hengenahdistuksen takia lääkärissä ja kerro palstalle, jos sinulta saadaan jotain diagnosoitua... Voisi antaa jotain suuntaa myös omaan sairastamiseeni!
Soitan illalla päivystysajan jos tuntuu pahalta. Kerron sitten kuinka kävi.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:18"]
Vinkuja hengitys uloshengittäessä? Voi olla astmaakin.
[/quote]
Astmaan ap:n oireet kyllä sopivat, mutta ei uloshengitys aina vingu.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 14:29"]Mulla samat oireet olleet syyskuusta asti ja työterveyslääkäri käännyttää vaan kahden viikon välein käydessäni ulos huoneesta. Keuhkot kuulostavat puhtailta ja kuumetta ei tosiaankaan nouse.
Ysköksiä, nenäverenvuotoa isoina hyytyminä, liman nousua, hengitys ajoittain sattuu ja olo voimaton. Jaksan juuri hoitaa pakolliset velvoitteeni eli viedä lapset hoitoon ja käydä töissä laittaen lasten kanssa nukkumaan jo klo19 ja nousten taas aamulla arkeen.
Se, että olisi taas kiva tuntea itsensä terveeksi ja päästä ulos liikkumaan ja salille jumppaamaan, on työterveyslääkärillemme ihan merkityksetön toive.
[/quote]
Toisaaalle tutkimuksiin.
Lekuriin saman tien.