Löysin mun orkideasta joulukaktuksen alun
Pitkään luulin että se tekee lehteä, vähän outoon paikkaan tosin, ihan sinne ruukun reunaan eikä lähelläkään sitä emokasvin tms tyveä. Tänään tarkastelin lähemmin ja sehän olikin joulukaktuksen alku. Noi on olleet ikkunalla vierekkäin ja pala kaktusta on ilmeisesti eksynyt sinne orkidean karikkeen sekaan. Jännä että on siellä selvinnyt ja lähtenyt juurtumaan kun mulla on toooodella suuripiirteistä tuo huonekasvien hoito, hyvin saattaa mennä pari kolme viikkoa että muistan kastella.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Mun orkidean ruukussa, siellä puunkuorenpalojen joukossa kasvaa adiantum-saniainen.
Hauska. Pohdin että pitäiskö mun laittaa ruo urhea kaktuksenalku ihan omaan ruukkuunsa, mutta en taida viitsiä. Se on nyt kahden sellaisen lehdykän pituinen ja kestää varmaan vuosia ennenkuin se on minkään kokoinen. Sen emokasvi on ikivanha, kymmeniä vuosia mummollani ollut ennen kuin antoi sen minulle.
Ehkä se alkaa toivoa toisenlaista kasvualustaa jossain vaiheessa. Taitaa olla orkidea"multa" aika köyhää.
Mun orkidean ruukussa, siellä puunkuorenpalojen joukossa kasvaa adiantum-saniainen.