Minulla puuttuu useiden lapsuus vuosien osalta osoitetietoja maistraatin tiedoissa?
Juuri katsoin omat osoitetietoni ja sieltä puuttuu useita vuosia 70-luvulla olevista osoitetiedoistani! Onko minut adoptoitu tai huodtaanotettu tai peräti kaapattu joskus ?olenko ollut lastenkodissa tai sairaalassa? Osaisiko joku kertoa mistä puuttuvat tiedot voivat johtua? Kaikki ketkä voisivat asiasta tietää ovat jo kuolleet eikä asiasta ole puhuttu enkä kyllä ole tullut asiaa ennen tarkistaneeksikaan.
Kommentit (13)
Sä olet ollut seurakunnan kirjoissa sillon. Tiedätkö missä kaupungissa asuit?
Vierailija kirjoitti:
Ao tiedosto aloitettiin vasta (muistaakseni vuonna 1973), sen vanhempia tietoja ei ole. Se kerrotaan kyllä em. sivustolla.
Mulla lukee tiedoissa Espoo mutta ei tarkempaa osoitetta, vuodesta -66 jolloin synnyin.
On tuo outoa. Omatkin terveystiedot olivat kerran hävinneet kun olivat paperiversiona vielä olemassa. Eivät olleet kulkeutuneet uudelle paikkakunnalle eikä löytyneet mistään koskaan. Sähköiset eivät kai katoa niin helposti. Paitsi voihan niissäkin olla välillä epäselvyyksiä, helppo deletoida, editoida, poistaa ja tuoda takaisin.
Nuo tiedot ovat enemmän vai vähemmän sekaisin. Tämä paljastui, kun vaimon äiti kuoli, ja tarvittiin virkatodistus (jatkuva aikajana asuinpaikoista) hänestäkin, että vaimon lapset saavat osansa perinnöstä. Niitä tietoja tarvi korjailla, kun olivat väärin. Kyse oli viimeisen 30 vuoden tiedoista..
Onneksi kuolleen tiedot olivat oikein, mutta hän olikin asunut yli 30 vuotta samassa paikassa..
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ollut seurakunnan kirjoissa sillon. Tiedätkö missä kaupungissa asuit?
Mulla näkyy maistraatin otteessa 70-luvun osoite, kuuluin kirkkoon silloin.
Maistraatissa on ne tiedot, jotka ei ”kirkonkirjoissa” ole.
Vierailija kirjoitti:
Ao tiedosto aloitettiin vasta (muistaakseni vuonna 1973), sen vanhempia tietoja ei ole. Se kerrotaan kyllä em. sivustolla.
Kyllä mun isovanhempien tiedot on ihan syntymästä asti, tosin kirkkoherranvirastossa, maistraatista en tiedä.
No jos sun vanhemmat/huoltajat eivät ole ilmoittaneet viranomaisille missä asutte niin ei siellä silloin voi tietoja olla.
Ovatko vanhempasi tai muut sukulaiset elossa? Miten muka et muista mitään lapsuudestasi? Kuulutko kirkkoon vai et?
Ja jos vanhemmat ovat kuolleet yms., sitten voisit ottaa yhteyttä ja tilata joko digi- ja väestövirastosta tai kirkolta sopivat tiedot, esim. sukuselvityksen.
Väestökirjanpito siirrettiin valtio 1963. Ensimmäiset tiedot tietokoneille 1973. Vanhemmatkin tiedot on tallessa mutta ne on pareilla jossain arkistossa.
Vaikka kaappauksineen ja adoptointeineen trollilta vaikuttaakin, niin tarkistin huvikseni kun muistelin ettei siellä kaikkia ole, kun poliisin tunnistukseen mennessäni joskus niitä katselin.
Minulla on ensimmäinen osoite vuodelta -87. Olen syntynyt -70.
Tosin ensimmäisessä asuinpaikassa ei meillä varsinaista katuosoitetta ollutkaan, vain paikkakunta ja kantopiiri, mutta ei näkynyt niitäkään.
Onko todella kyse aloittajan omista asioista? Vai oletko käynyt katsomassa jonkun toisen ihmisen tietoja?