Lapsi ei kyllä ole mikään siunaus tai lahja
Ihmisellä on oikeus päättää tahtovatko lapsia vai ei. Abortin vastustajat yleensä vetoavat siihen, että lapset on siunaus/lahja/rikkaus. Ei ole. Jos olis, niiden syntyvyyteen ei olis mahdollista vaikuttaa.
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:42"]Minä en vetoa mihinkään uskon asioihin. Se, onko abortti=syntymättömän lapsen tappo väärin vai ei, ei ole uskon asia. Se on väärin. Piste.
Se, onko lapsen pitäminen aina mahdollista, ei myöskään ole uskon asia. Se ei vain aina ole mahdollista. Piste.
Sen päätöksen kanssa on vain elettävä, oli se päätös mikä tahansa.
T. Kahden lapsen äiti, joka ei halua kolmatta lasta ja huolehtiikin siksi ehkäisystään. Jos ehkäisy jostain jumalan syystä pettäisi, keräisin 9kk motivaatiota hoitamaan kolmea lasta.
[/quote]
väärin on pakottaa kantaa sitä loista 9kk.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:42"]Minä en vetoa mihinkään uskon asioihin. Se, onko abortti=syntymättömän lapsen tappo väärin vai ei, ei ole uskon asia. Se on väärin. Piste.
Se, onko lapsen pitäminen aina mahdollista, ei myöskään ole uskon asia. Se ei vain aina ole mahdollista. Piste.
T. Kahden lapsen äiti, joka ei halua kolmatta lasta ja huolehtiikin siksi ehkäisystään. Jos ehkäisy jostain jumalan syystä pettäisi, keräisin 9kk motivaatiota hoitamaan kolmea lasta.
[/quote]
[/quote]
Kuka pakottaa sinut siihen?
- 2
Meille lapsi oli kyllä "lahja". Meillä ei pitänyt olla mitään mahdollisuutta saada biologista lasta, paitsi kovimmilla lapsettomuushoidoilla. Lapsi oli pitkään ja hartaasti toivottu. Yllättäen, hoitojonossa ollessamme tärppäsikin sitten luomusti. Pidän kyllä lastamme lahjana, emme olisi välttämättä häntä saaneet.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:42"]Minä en vetoa mihinkään uskon asioihin. Se, onko abortti=syntymättömän lapsen tappo väärin vai ei, ei ole uskon asia. Se on väärin. Piste.
[/quote]
[/quote]
- 2
[/quote]
jos abortti olisi väärin ja sitä ei saisi ja silloin pakotettaisiin ehkäisyn pettäessä kantamaan loista 9kk. Abortti on todella hyvä asia.
Kyllä oma tunteeni lapsistani on syvä kiitollisuus. Pidän niitä ehdottomasti lahjoina ja siunauksina.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:44"]
[/quote]
Tulit sitten aamutuimaan trollaamaan? Aiotko taas esittää olevasi raskaana ja peukuttaa omia viestejäsi?
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:42"]
Minä en vetoa mihinkään uskon asioihin. Se, onko abortti=syntymättömän lapsen tappo väärin vai ei, ei ole uskon asia. Se on väärin. Piste.
[/quote]
Se, onko abortti lapsen tappamista ON uskon asia. Minulle kun se alkio/sikiö ei ole lapsi sen enempää kuin pelkkä munasolu tai siittiökään. Siksi abortti ei ole tappamista, enempää kuin ehkäisykään. PISTE. PISTE.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:44"]
[/quote]
Tulit sitten aamutuimaan trollaamaan? Aiotko taas esittää olevasi raskaana ja peukuttaa omia viestejäsi?
[/quote]
what? :D
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:05"]
[/quote]
Joo, kyllä sinut on loppasuu jo tunnistettu.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:42"]Minä en vetoa mihinkään uskon asioihin. Se, onko abortti=syntymättömän lapsen tappo väärin vai ei, ei ole uskon asia. Se on väärin. Piste.
[/quote]
Mistä näitä idiootteja oikein sikiää? Jonkun epämääräisen soluklöntin abortoiminen ei ole kenenkään tappamista. Kyllähän se on ihan määriteltävissä, milloin alkaa esim. sikiön aivotoiminta.
Miehethän ovat kunnon massamurhaajia, joka kerta kun vetävät käteen niin kuolee tuhansia siittiöitä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:42"]
Minä en vetoa mihinkään uskon asioihin. Se, onko abortti=syntymättömän lapsen tappo väärin vai ei, ei ole uskon asia. Se on väärin. Piste.
[/quote]
Se, onko abortti lapsen tappamista ON uskon asia. Minulle kun se alkio/sikiö ei ole lapsi sen enempää kuin pelkkä munasolu tai siittiökään. Siksi abortti ei ole tappamista, enempää kuin ehkäisykään. PISTE. PISTE.
[/quote]
Alkion solut jakaantuvat. Siittiö tai munasolu eivät yksinään jakaannu. Mutjuu. En pidä aborteista ja usein niille on vaihtoehtojakin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:05"]
[/quote]
[/quote]Ihanko tosissasi uskot, että tuota mieltä on vain yksi henkilö täällä? Yritäpä nyt vähän miettiä.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:05"]
[/quote]
[/quote]
Onkohan mulla jotain alter egoja kun en muista kirjoitelleeni tästä aiheesta? Hauskaa, kun ihmiset luulevat minua toiseksi. :)
Kyllä lapsen syntyminen on siunaus ja lahja. Silloinkin kun elämä tökkii eikä mikään mene niin kuin on suunniteltu. Silloinkin kun tuntuu ettei aina selviä. Mutta lahja se silti on. Se kasvattaa meitä henkisesti. Mutta monet huomaa sen vasta kun lapset on aikuisia. Silloin sen huomaa miten paljon on kasvanut henkisesti lasten kasvaessa.
Jokainen voi itse päättää haluaako lapsia vai ei. Ehkäisyä löytyy jokaiselle joka sitä haluaa ja vielä on katumuspillereitä. Ja vielä voi tehdä raskauden keskytyksenkin.
Mutta abortti ei saa olla mikään itsestään selvyys ehkäisynä. Mielestäni mieluummin pitäisi tehdä laki joka määräisi täysi-ikäisen naisen putket laitettavaksi kiinni jos hän hakee aborttia useimmin kuin kerran vaikka vuoden aikana. Samoin alkoholistinaisilta sekä narkomaaneilta.
Mutta raskauden keskeytykseen pitää olla mahdollisuus.
Kuule laita putket kiinni niin ei tarvitse tehdä raskauden keskeytyksiä. Ei se ole mikään ehkäisykeino. Se on jopa yhteiskunnan varojen tuhlaamistakin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:42"]Minä en vetoa mihinkään uskon asioihin. Se, onko abortti=syntymättömän lapsen tappo väärin vai ei, ei ole uskon asia. Se on väärin. Piste.
[/quote]
Mistä näitä idiootteja oikein sikiää? Jonkun epämääräisen soluklöntin abortoiminen ei ole kenenkään tappamista. Kyllähän se on ihan määriteltävissä, milloin alkaa esim. sikiön aivotoiminta.
Miehethän ovat kunnon massamurhaajia, joka kerta kun vetävät käteen niin kuolee tuhansia siittiöitä.
[/quote]
Siitä "soluklöntistä" olisi tullut ihmisvauva, jolle ei vain annettu mahdollisuutta.
Jos ihmiset vain eivät olisi niin piittaamattomia, ei abortteja tarvittaisi. Ja kyllä, eri asia joku raiskaustapaus, mutta suurinosa Suomessakin tehdyistä aborteista tuskin liittyy raiskaukseen millään lailla. Mutta syytön se "soluklöntti" on raiskaustapauksissakin - kuten raiskattukin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:42"]Minä en vetoa mihinkään uskon asioihin. Se, onko abortti=syntymättömän lapsen tappo väärin vai ei, ei ole uskon asia. Se on väärin. Piste.
[/quote]
[/quote]
- 2
[/quote]
jos abortti olisi väärin ja sitä ei saisi ja silloin pakotettaisiin ehkäisyn pettäessä kantamaan loista 9kk. Abortti on todella hyvä asia.
[/quote]
Sanoinko että se pitäisi kieltää? En.
Moni muukin asia tässä maailmassa on väärin, mutta sitä tapahtuu silti ihan luvan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:33"] Mistä näitä idiootteja oikein sikiää? Jonkun epämääräisen soluklöntin abortoiminen ei ole kenenkään tappamista. Kyllähän se on ihan määriteltävissä, milloin alkaa esim. sikiön aivotoiminta. Miehethän ovat kunnon massamurhaajia, joka kerta kun vetävät käteen niin kuolee tuhansia siittiöitä.
[/quote]
Trollihengessä sitkeästi vain jatkat. Se on oikein, ehkä joku ärsyyntyy tyyliisi ja saat kunnon trollauksen käyntiin.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 08:47"]
Meille lapsi oli kyllä "lahja". Meillä ei pitänyt olla mitään mahdollisuutta saada biologista lasta, paitsi kovimmilla lapsettomuushoidoilla. Lapsi oli pitkään ja hartaasti toivottu. Yllättäen, hoitojonossa ollessamme tärppäsikin sitten luomusti. Pidän kyllä lastamme lahjana, emme olisi välttämättä häntä saaneet.
[/quote]No toki se on. Minulla on viisi toivottua lasta mutta jos nyt, steriloituna, tulisin raskaaksi yli 50-vuotiaana seksistä vielä vanhemman steriloidun mieheni kanssa, tekisin epäröimättä abortin. Sitä lahjaa en enää haluaisi ja siksi molemmat on steriloitu.