Onko täällä Intiassa käyneitä? Mitä paikkaa suosittelet?
Olen menossa 10-vuotiaan poikani kanssa Intiaan kolmeksi viikoksi. Menemme ainakin Delhiin ja Agraan. Olen miettinyt myös Jaipuria ja Mumbaita. Onko kukaan käynyt Himalajan vuoriston alueella? Sekin kiinnostaisi meitä.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:55"]
Kävimme perinteiset Delhin, Agran ja Jaipurin. Kaikki välit eri välineellä. Yksi pätkä junalla, yksi autolla intialaisen kuskin kanssa ja yksi pätkä lentokoneella.
Minua ahdisti kaiken maailman iholle tulevat kaupustelijat. Vain turstinähtävyyksien sisällä sai olla edes vähän rauhassa. Intia ei tainnut olla minun juttuni, tuskin menen enää toiste. Parhaiten viihdyin Jaipurissa mukavassa huoneistohotellissa, jossa oli oma uima-allas. Pirun kuuma oli joka paikassa, vaikka hiihtolomalla käytiin.
Oletko se hullu, joka osti liput halvalla ja aikoo nukkua lapsen kanssa lentokentällä? Minä olen se, joka maksoi kolmesta lipusta 450€ + jonkin verran Finnairin pisteitä, meni suoralla lennolla ja seikkaili vasta perillä :-)
[/quote] Intia ja hiihtoloma samassa lauseessa, paivan naurut! Siihen aikaanhan hot weather alkaa.
[/quote]
Mä oon käynyt joulukuussa ja ainakin silloin oli kuuma.
Udaipur, Jodhpur. Älä ahnehdi liian montaa kohdetta. Etäisyydet ovat pitkiä ja siirtymiset vievät aikaa. Esim.Delhi-Agra autolla nelisen tuntia suht. hyväkuntoista tietä pitkin. Himalajan reissuun pitäisi varata viikko jo totuttautumiseen korkealla oloon, ettei vuoristotauti iske.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:40"]
Mä oon vaaleana nuorena naisena matkustanut Intiassa Trivantrumista Delhiin ja Goan kautta Bangaloreen eikä kertaakaan ollut mitään ongelmia. Väittäisin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan: jos itse matkaa avoimin mielin ja hymyillen, niin välttyy paljolta turhalta pahalta. Tietenkään ei kannata ottaa turhia riskejä. Ihan pienimmille sivukaduille en mennyt ja pakkasin mukaan ei-niin-rikkaalta näyttäviä vaatteita ja jätin korut jne. kotiin.
[/quote]
Joopa joo ja niin varmaan. Toi "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" on jo aika kulunut ja monessa tapauksessa vääräksi osoitettu juttu. Hymyhän varmaan vain innostaa kaikkia hulluja lähestymään. Sulla on käynyt tuuri kun et ole hulluihin törmännyt, ei sen kummempaa.
[/quote]
Varmasti kävi tuurikin kun monen kuukauden reissulta selvisin hengissä. Silti vähän korpeaa kun ihmiset, jotka eivät koskaan ole edes käyneet maassa huutelevat perättömiä. Suomessakin raiskataan ja murhataan, kuten joka ikisessä muussakin maassa. Intiassa OMIEN KOKEMUKSIENI mukaan olen tavannut kaikista aidoimmat, avuliaimmat ja onnellisimmat ihmiset. Eivät he kaikki ole raiskareita ja jos itse menee järkevällä ja positiivisella asenteella niin (vaikka kuinka kulunut ajatus se jostakusta olisikin) kyllä yleensä saa itsekin hyvää kohtelua.
Intia on MIELESTÄNI hieno maa ja näkemisen arvoinen. Ja mitä tauteihin tulee, niin itse otin Suomen lääkärien suosituksesta melkoisen arsenaalin rokotuksia ennen lähtöä, söin malarialääkitystä, huolehdin hygieniasta, en harrastanut seksiä, käyttänyt huumeita ja vältin hyttysenpistot/nirhaumat parhaani mukaan ja ei silläkään saralla ollut ongelmia.
Jos siis on edes hieman avara katsomus maailmasta ja/tai tahtoo sitä avartaa niin suosittelen Intiaa. Järki täytyy kuitenkin aina pitää matkassa mukana.
Suomessakin raiskataan. Uskallan silti väittää, että Suomessa ei tapahdu niin, että keskellä kirkasta päivää joku nainen väkivaltaisesti joukkoraiskattaisiin julkisessa liikennevälineessä, kaupungilla tms. Mitä Intiassa on nyt kuitenkin tapahtunut useamman kerran lähiaikoina.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 01:39"]
Suomessakin raiskataan. Uskallan silti väittää, että Suomessa ei tapahdu niin, että keskellä kirkasta päivää joku nainen väkivaltaisesti joukkoraiskattaisiin julkisessa liikennevälineessä, kaupungilla tms. Mitä Intiassa on nyt kuitenkin tapahtunut useamman kerran lähiaikoina.
[/quote] Vertaat 1.252 biljoonan Intiaa ja 5 miljoonaista Suomea? Onhan Suomessakin joku iskenyt tuntematonta kirveella paahan ratikassa ja kaupan edessa tapettiin hollantilainen turisti.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 01:39"]
[/quote] Vertaat 1.252 biljoonan Intiaa ja 5 miljoonaista Suomea? Onhan Suomessakin joku iskenyt tuntematonta kirveella paahan ratikassa ja kaupan edessa tapettiin hollantilainen turisti.
[/quote]
Suomessa miljardin ja biljoonan ero on vaivaiset tuhat kertainen. Suora käännöksesi termistä billion näin ollen hieman ontuu. Ohis
Aina välillä täällä kysellään Lontoon reissuillekin vinkkejä, mutta ei nosteta siellä tapahtuvia rikoksia millään tavalla esille... Sielläkin riittää useampia raiskauksia joka päivälle.
http://maps.met.police.uk/datatables/borough_2012-13.xls
Minne tahansa matkustaessa on syytä olla varovainen. Jotta pysyisimme aiheessa, eikö olisi parempi kertoa mitä paikkoja suosittelette ja mitä ette? Matkustuskohde on otsikossa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:52"]
Olen menossa 10-vuotiaan poikani kanssa Intiaan kolmeksi viikoksi. Menemme ainakin Delhiin ja Agraan. Olen miettinyt myös Jaipuria ja Mumbaita. Onko kukaan käynyt Himalajan vuoriston alueella? Sekin kiinnostaisi meitä.
[/quote] Olen. kay Shimlassa ja/tai Srinagarissa.