Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkonomipomoni sanoi että tutkintoani on vanhentunut :D

Vierailija
19.11.2014 |

Valmistuin maisteriksi hyvillä arvosanoilla Helsingin ylipistosta 2008 keväällä ja olen työskennellyt koordinaattoritasoisissa tehtävissä. Odotin että lapset kasvavat, elämä helpottuu ja ehdin hakea myöhemmin päällikkötasoisia tehtäviä. Onko esimieheni kateellinen vai idiootti? Tutkintohan vanhenee kun minut on haudattu! Se on saavutettu ja hankittu etu, toisin kuin perseennuolennalla ja perhesuhteilla tehty eteneminen eikä maisteritutkintoa hyvässä yo:ssa voi kukaan ottaa pois.

ps. Olen vieläkin nuori ja filmaattinen :)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:32"]

Harppu sinä olet. Niin kuin kaikki akateemiset.

[/quote]

Voi helvetti mikä palsta, kun kukaan ei tartu sinnikkäisiin trollailuyrityksiisi! Voi vitun vittu! On sinulla turhauttava säkä. Tsemiä!

[/quote]Viivästyivätkö opiskelusi kenties mt-ongelmien vuoksi?

Vierailija
42/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:40"]

[/quote]

Voi helvetti mikä palsta, kun kukaan ei tartu sinnikkäisiin trollailuyrityksiisi! Voi vitun vittu! On sinulla turhauttava säkä. Tsemiä!

[/quote]

Aijai, nyt yritetään trollailla huitomalla ilmaan henkilökohtaisuuksia! Lähtisikö trolliin mukaan? Nääh, en viitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:56"] Tiedot ja taidot vanhenee kuudessa vuodessa, jopa akateemisilla. [/quote] Saako kirurgi siis leikata enää 6 työssäolovuoden jälkeen vai pitääkö mennä uudelleenkoulutukseen? [/quote] Ap on ollut kuusi vuotta kotona. Vissi ero.

[/quote]

Ap on VTM ja kahden lapsen äiti eikä ole ollut kotona kuin hetken. Ap on kuitenkin opiskellut tutkintonsa yh:na ollessaan eikä silloin mitä vain oman alan pätkiä oteta vastaan koska toimeentulo. Silloin otetaan vastaan töitä joilla maksaa vuokrat ja elämä. Mutta ettehän te kermaperseet sellaista ymmärrä.

[/quote]

Ehkä kannatta valaista vähän tarkemmin ennenkuin alkaa vittuilla. Aloitusviestistä saa sellaisen kuvan, että olet ollut pitkään lasten kanssa kotona. 

Mutta se on fakta, että kuusi vuotta sitten koulussa opituista tiedoista osa on nyt käyttökelvottomia, alasta toki riippuen. Kyllä sen jokainen alansa ammattilainen itsekin tietää. 
[/quote]

Eihän saa, vaan selvästi aloituksessa lukee, että ap on valmistumisestaan lähtien tehnyt koordinaattoritason töitä, odotellen että lapset kasvavat. Sitten voi hyvällä omallatunnolla hakea vaativampiin tehtäviin.

Vierailija
44/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyrityksessä voi työnantaja/toimitusjohtajana toimia, vaikka minkä ammatin omaava henkilö, esim läkkiseppä. Hän voi palkata assistentikseen merkantin, maisterin tai läkkisepän ja vaatia tuoreinta alan tietämystä.

Maksaja määrittelee pätevyysvaateet. Ei auta nurista tohtorin eli teknikon. Voihan se hieman nyppästä korkeammin koulutettua, vaan ei ole pakko ottaa työtä vastaan, jos on varaa valita... 

Vierailija
45/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:40"]

Aika törkeää. Hain HY:lle 22v vuonna 2000 ja heti sisään, lapsi syntyi 2000 loppuvuodesta. Vaslmistuin samaan aikaan kuin muutkin keskimäärin, kokoajan töitä tehden. Iltatähti syntyi nyt välissä ja työt muuttuivat entistä yksitoikkisimmiksi. Ura on ihan jäissä /:

[/quote]

[/quote]

Aijai, nyt yritetään trollailla huitomalla ilmaan henkilökohtaisuuksia! Lähtisikö trolliin mukaan? Nääh, en viitsi.

[/quote]

Vierailija
46/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä duunissa ihmisten alimmat tutkinnot on KTM, monella vielä jatkotutkinto ja parilla vielä toisenkin alan maisteri. Meillä on myös suojatöissä 61-vuotias nainen, joka on suorittanut 70-luvulla joitakin sihteeriopintoja ja ollut sen jälkeen kotiäitinä lastensa ylioppilasjuhliin asti ja sitä rataa... No, hän silti vähintään kerran päivässä vähättelee meidän ekonomeja, että kun on niin suppea koulutus. Tää mamma siis itse keittää kahvit ja tilaa tulostuspaperia eikä aina meinaa selvitä siitäkään. :D Vähälahjaisuuteen kuuluu, ettei tajua olevansa vähälahjainen, ja siksi nämä ihmisparat ovat niin leuhkoja ja kärkkäitä arvostelemaan muita.

Vierailija
47/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, paljon sä luulet, että merkonomin ÄO voi olla? Vielä joku menopaussin runtelema vanha kalkkuna, niin ei meidän akateemisten tarvitse moista kalkatusta kuunnella. Saanko vielä arvata, että kyseinen henkilö itse lapseton ja työ koko elämä. Nosta kytkintä, ellet jaksa odottaa hänen yksinäistä kuolemaansa. Tuo ihmistyyppi on niin suomalainen ja niin nähty.

Rekrytoin juuri itse erään viisikymppisen toisen tutkinnon (vtm + jos) (merkonomeille tiedoksi, että johtajaopinnot) suorittaneen mamman meille keskijohtoon, näkisin ylenevän aika piankin, sen verran organisoitunut henkilö tämä perheenäiti on. Vitut iästä, en katso miehenkään ikää, miksi naisen.

Vierailija
48/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
49/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun te akateemiset luulette olevanne jotain, jota ilman yhteiskunta ei pyöri. Jotain, mitä te ette ole.

Kuuntele nyt ap hyvä sitä ammattikoulun käynyttä pomoasi ja ajattele realistisesti.

Vierailija
50/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on esimies, jolla on alempi koulutus kuin minulla. Ja omasta mielestään tietää kaiken paremmin, koska on lukenut yhden alaani käsittelevän kirjan. Suomi on ihmemaa kun täällä esimiesten pitää niin helvetisti olla olevinaan kaikkien alojen asiantuntijoita. Kauhee pätemisen tarve ja kyvyttömyys myöntää että ei osaa itse kaikkea.

Vierailija
51/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:08"]

Harmi, kun te akateemiset luulette olevanne jotain, jota ilman yhteiskunta ei pyöri. Jotain, mitä te ette ole. Kuuntele nyt ap hyvä sitä ammattikoulun käynyttä pomoasi ja ajattele realistisesti.

[/quote]

Tsemppiä, tsemppiä! Jaksa vaan. Kyllä joku pian tarttuu trollailuyrityksiiisi. Älä luovuta.

Vierailija
52/52 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto, kun minäkin valmistuin yliopistosta 25v sitten. Kotiäitinä olin sitten sen jälkeen, kun lasten parasta ajattelin ja halusin kotona ne hoitaa yläasteikään asti. Nyt kun oon hakenut päällikön paikkoja, niin en kelpaa, kun ei mulla muka ole kokemusta ja niin kauan muka opiskeluistakin jo!! Olin vetää korville sille ammattikoulun käynyttä pomoa.  Mitä sekään mistään tietää, kun ei ole edes akateeminen?!

Kyllä tämä Suomi on sitten ihme maa. Ruotsiin muutan jos en ala saamaan niitä johtohommia heti! Minä ala mitään alempia töitä tekemään tällä koulutuksella. Kieltää pitäis tuommonen omilla luontaisilla taidoilla johtajaksi pääseminen! Miten voit olla viisaampi tai taitavampi kuin yliopiston käynyt ihminen jos olet vain ammattikoululainen?? Kysympähän vaan.

Että tsemppiä vaan ap:lle. Ei anneta periksi!!