Saatko asuntolainan maksettua eläkeikään mennessä.
Kommentit (41)
Sain maksettua jo vähän alle 50-vuotiaana, 26 vuoden maksamisen jälkeen. Pidän huolen, että sijoituslainat loppuvat vähän ennen kuin jään eläkkeelle.
Riippuu siitä missä iässä ottaa lainan ja paljonko lyhentää kk/ vuodessa.
En. Jäin eläkkeelle niin varhain, ettei asuntolaina tullut kyseeseen, joten en voi saada sitä maksetuksi, koska sitä ei ole.
Noin 50-vuotiaana pitäisi olla lainat makseltu.
Näillä näkymin on maksettu 43-vuotiaana. Niinpä onkin hyvä aika jättää tämä sijoitusasunnoksi ja muuttaa itse muualle
Jos työpaikka pysyy ja palkkataso ei tipu, saan maksettua lainan 5-10 vuotta ennen eläkeikää.
Pitäisi onnistua ihan hyvin :)
8v päästä pitäisi olla velaton talo, minulla silloin ikää 46v
Olkoonkin, että palkkakehityksen näyttää nousujohteiselta, joten voi olla, että alan jossain vaiheessa maksamaan suurempaa erää.
Otin asuntolainan 37-vuotiaana ja se tulle maksettua 55-vuotiaana.
Olen 40v ja ens vuonna loppuu talolaina. Hyvin olen saanut maksettua vaikka olen ollut vuosia pois työelämästä.
samoin aikoihin eläkkeellejäännin kanssa. Ikää itselläni nyt 45 v.
Tosin sittenhän asuntoa pitää alkaa remppaamaan, ja ottaa ehkä remonttilainaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi onnistua ihan hyvin :)
8v päästä pitäisi olla velaton talo, minulla silloin ikää 46v
Olkoonkin, että palkkakehityksen näyttää nousujohteiselta, joten voi olla, että alan jossain vaiheessa maksamaan suurempaa erää.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
samoin aikoihin eläkkeellejäännin kanssa. Ikää itselläni nyt 45 v.
Tosin sittenhän asuntoa pitää alkaa remppaamaan, ja ottaa ehkä remonttilainaa ym.
Niin eihän sitä kannata säästää ja tehdä sitä remonttia pikku hiljaa. Kaikki vaan kerralla kuntoo vaikka lainarahalla kun on päästetty asia jos toinekin repsottamaan.
Sain maksettua ennen 50v ikää, Sitten menin ja ostin uuden asunnon ja siitähän tuli lisävelkaa ihan kivasti. En saa maksettua ennen eläkeikää pois. Aion myydä kunhan arvo vielä vähän nousee (tällä alueella nousu on huima) ja ostaa kauempaa edullisemman. Säästöön jää 30-50te eläkepäiviksi.
En todennäköisesti saa, otin lainan tänä keväänä ja olen 46-vuotias. Kun on yksin maksamassa lainaa, on pakko ottaa riittävän pitkä maksuaika, jotta kuukausierästä tulee siedettävä. Näkee sitten jatkossa, mihin tahtiin pystyn lainaa lyhentämään, eli pystynkö jossain vaiheessa muuttamaan maksusuunnitelmaa kuitenkin.
Mulla on kolme sijoitusasuntoa ja lisää ostan. Kerään koko ajan rahaa säästöön seuraavaa varten. Nämä maksettu noin 20-25v päästä. Omaa talolainaa jäljella n 300 000e jota en lyhennäyhtään ylimääräistä, en edes tiedä milloin loppuu eikä väliä koska myyn tämän kuitenkin pois reilusti ennen eläkeikää. asunnon arvo nyt n. 600 000e ja arvo tästä nousee. Katson sitten mihin muutan, tällä hetkellä vahvoilla keskusta-asuminen.
Ollaan jo maksettu, ja ostettu ensimmäinen sijoitusasuntokin. Minä olen 40v. ja mies 42v.
Mulla ei oo asuntolainaa, ei oo ollut, eikä tuu olemaankaan. Rakastan vapautta.
Oman asunnon laina tuli maksettua nelikymppisenä.
Muuta lainaa on vielä ja kun se tulee maksetuksi otan sopivasti lisää. En pidä tavoitteena että ne olisi ”eläkkeelle jäädssä” maksettu. Jos nyt mitään eläkettäkään tulee.
.