Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En maksanut lapsen Unisef-kävelystä, teinkö kamalan väärin?

Vierailija
29.09.2021 |

Hirveän huono omatunto, mutta meidän perheellä ei yksinkertaisesti ole edes sitä kymppiä-paria tällä hetkellä ylimääräistä.
Mä en pidä tästä rahankeruutyylistä, koska tulee ihan kamala olo, jos ei pysty maksamaan, vaikka lapsi on ottanut tämän tosissaan ja juossut kehitysmaiden lasten takia 10km.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään maksanut, meillä menee kuukausittain mm. Unicefille rahaa, se saa riittää. Nämä pakkokeräykset on kyllä hanurista, koulut saisivat luopua moisista.

Vierailija
2/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua osallistua noihin. Ja myös nälkäpäiväkeräykset kouluissa pitäisi kieltää. Lapseni ei osallistu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä he*vetin unisefkävely? Siis kerätäänkö kouluissa väkisin rahaa Unisefille?

Vierailija
4/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä Jyväskylässä tuo on ollut jo pitkään.

Ihan hauska juttu, ja ei tosiaan tarvitse maksaa, jos ei pysty tai muuten vain halua.  

Vierailija
5/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään lähettänyt senttiäkään.

Vierailija
6/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua osallistua noihin. Ja myös nälkäpäiväkeräykset kouluissa pitäisi kieltää. Lapseni ei osallistu

Muistan nälkäpäiväkeräykset omalta kouluajalta, mutta lapsillani ei näitä keräyksiä ole ollut.

Vierailija
7/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tätä pakko keräys juttua myöskin. Tässähän ei kysytä haluaako osallistua vaan vain ilmoitetaan että osallistuu ja maksakaa. En maksa ja olen sen lapselleni sanonut alusta lähtien. Ja vain koska valinnanvapautta ei ole.

Vierailija
8/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän näissä on tarkoituskin, podet huonoa omatuntoa pakotettuna.

Vierailija
9/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan nälkäpäiväkeräykset omalta kouluajalta, mutta lapsillani ei näitä keräyksiä ole ollut.

Minäkin jo kasarilta, eikä niihin ainakaan meillä ollut pakko osallistua. 

Vapaaehtoistahan se on muutenkin, joten ei koulukaan tietenkään siihen pakota. Mutta näytetään, että sekin on yksi muoto halutessaan auttaa ( vaikka vähän skeptinen olenkin meneekö apu oikeasti kunnolla perille sitä tarvitseville).

Taksvärkkinäkään ei ollut pakko mennä töihin, vaan pystyi myös jäämään kouluun ( mutta ei kukaan tietenkään halunnut)

Vierailija
10/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerättiin täällä ainakin 2000-luvun alkupuolella. Koska tein saman tempun kuin ap:kin. Opetin lapselleni, ettei hyväntekeväisyyteen saa syytää rahaa sokkona. Vaan pitää auttaa itse lähellä olevia apua tarvitsevia, joko rahalla tai ihan konkreettisesti avustavaa työtä tekemällä. Tuntemattomaan kun lähettää rahaa, se voi mennä aseisiin, diktaattoreiden taskuun tai byrokratiaan.

Kiitos koululle tästä tilaisuudesta opettaa lapsia niin, että takuulla muistavat lopun ikänsä.

Vierailija
11/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistahan se on muutenkin, joten ei koulukaan tietenkään siihen pakota. Mutta näytetään, että sekin on yksi muoto halutessaan auttaa ( vaikka vähän skeptinen olenkin meneekö apu oikeasti kunnolla perille sitä tarvitseville).

Taksvärkkinäkään ei ollut pakko mennä töihin, vaan pystyi myös jäämään kouluun ( mutta ei kukaan tietenkään halunnut)

Meillä oli pakko mennä taksvärkkinä jonnekin, ilmoitin, etten mihinkään mene, minut laitettiin koulun keittiöön. Olisin varmaan päässyt helpommalla jossain muualla :D

Vierailija
12/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unicef

Vierailija
13/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli pakko mennä taksvärkkinä jonnekin, ilmoitin, etten mihinkään mene, minut laitettiin koulun keittiöön. Olisin varmaan päässyt helpommalla jossain muualla :D

Meillä tuo koulun keittiö- / tai siivoustöihin osallistuminen oli ihan erillinen juttu ja sekin kuului kaikille. Mä menin toisiksi ainoana siivoamaan ja tykkäsin tosi paljon siitä kenen "parina" olin sen päivän. Oli todella herttainen tyyppi. Kuulin kanssa usealta, ett keittiössä ei ollut niin mukavaa ( ja tiedän kyllä ettei siivoojan työ mitään leppoisaa ole, mutta tämä ihminen sai mulle myönteisen kuvan päivästä).

Vierailija
14/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerättiin täällä ainakin 2000-luvun alkupuolella. Koska tein saman tempun kuin ap:kin. Opetin lapselleni, ettei hyväntekeväisyyteen saa syytää rahaa sokkona. Vaan pitää auttaa itse lähellä olevia apua tarvitsevia, joko rahalla tai ihan konkreettisesti avustavaa työtä tekemällä. Tuntemattomaan kun lähettää rahaa, se voi mennä aseisiin, diktaattoreiden taskuun tai byrokratiaan.

Kiitos koululle tästä tilaisuudesta opettaa lapsia niin, että takuulla muistavat lopun ikänsä.

Mä taas annoin lapsen nauttia siitä, että pääsi kerrankin tekemään koulussa sydämensä kyllyydestä siitä, missä on hyvä. Liikkumaan. Hän myös kiinnostui tosi kovasti olosuhteista mitkä eri maissa vallitsevat ja etsi oma-aloittesestikin paljon tietoa Laosista , johon keräsivät rahaa. 

Auttamisesta hänellä tietysti oli muutenkin kokemusta jo esim. tekemäni vapaaehtoistoiminnan myötä, missä oli aina toisinaan mukanakin. 

Ja totta, vanhemmilla on näistä koulussa tapahtuvista jutuista keskustella kotona ja opettaa lapsille mikä oman perheen tapa on toimia ja kannustaa heitä omaan ajatteluun. 

Vierailija
15/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin lapselle mielummin rahaa matkaan, jos saisi nälkäpäivänä koulussa kunnon ruokaa. Suomessa oltiin koululaisten etäopiskelun aikana todella huolissaan lapsista, jotka eivät saa kotona kunnollista ruokaa.. no eiköhän nekin yhden päivän hengissä pysy lusikallisella ruispuuroa, johon ei saa edes voisilmää laittaa.

Käsittämätöntä, että nämä ei ole vielä tänäkään päivänä vapaaehtoista hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
16/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne Unicef-juoksuun painetut tarvikkeetkin maksaa? On paksusta paperista tehtyjä, värillisiä sponsorikuoria (joilla ei edes tee mitään, kun lahjoitus maksetaan netissä), tarroja, keräilykortteja ym. Voisiko tähän mainoskrääsään kulutetut rahat lahjoittaa mielummin johonkin järkevään hyväntekeväisyyteen?

Kirjoitin juuri lapseni nimen tuohon sponsorikuoreen, jota emme tarvitse, koska se on pakko palauttaa kouluun.

Vierailija
17/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kaikkia on aivan pikkunaperosta asti ehdollistettu ja syyllistetty ottamaan vastuuta maailman asioista.

Me olemme itse yksi pallon sorretuimmista kansoista eikä meitä ole ollut kukaan kummemmin auttamassa. Päin vastoin, WW2 lopussa kun saksa oli jo kukistunut, olimme yksin vastaan Neuvostoliittoa, Brittejä, usaa ja muita. Saimme käytännössä niin raskaat sotakorvausvaatimukset ettei tämän kansan olisi käytännössä pitänyt niistä ikinä selvitä saati nousta hyvinvointivaltioksi. Tästä saamme kiittää ainoastaan itseämme.

Me emme ole kenellekään mitään velkaa, emmekä ole itkemässä muita avuksemme. Sen sijaan me lahjoitamme jo valtiotasolla järkyttävät määrät omaisuutta Euroopan paljon suuremmille ja varakkaammille valtioille sekä kehitysapuun ja miljoonaan muuhun projektiin. Näiden lopputulos on se että rahat menevät itse järjestöjen pyörittämiseen, rikollisten valtioiden korruptoituneille johtajille, aseisiin ja kuten nyt vaikkapa kreikkapaketissa, heidän uuteen lentotukialukseen.

Lopettakaa ihmiset hyvät tämä sekopäinen itsenne ruoskinta. Rahan antaminen ei paranna alkoholistia, eikä se paranna korruptiota sen enempää. Meillä on oma kansa ja sen joukossa ihmisiä jotka kaipaavat kipeästi omiensa apua. Oma kansa ensin ajattelu on välttämätöntä ja se on todellista ja ainoaa hyvyyttä. Kaikki muu mitä teille syötetään lahjottujen poliitikoidemme toimesta on psykopaattista ja kansaamme yhä raa'asti alistavaa pahuutta jolla korruption voitelemat edustajamme vain ja ainoastaan pelaavat itselleen parempia henkilökohtaisia etuja ja asemia.

Vierailija
18/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan tätä pakko keräys juttua myöskin. Tässähän ei kysytä haluaako osallistua vaan vain ilmoitetaan että osallistuu ja maksakaa. En maksa ja olen sen lapselleni sanonut alusta lähtien. Ja vain koska valinnanvapautta ei ole.

Yhtä pakotusta meno asioiden suhteen joita katsotaan hyväksyvästi .  Rahankeräyskin on laittanut valmiiksi vähintään 20 , 00  ettei summakaan saa itse valita . Pakotetaan kaikkeen .

Vierailija
19/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksanut. Meillä oli niitä aikoinaan kolmella lapsella ja en valitettavasti laittanut niihin rahojani. Tarvitsin itse rahani ja laitan niitä sinne minne itse haluan, en sinne mikä on valittu jonkun keräyksen kohteeksi.

Vierailija
20/22 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unisef :D