Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen toiminta bussipysäkillä sai kehon kihelmöimään

Vierailija
29.09.2021 |

Siis sellainen about kolmekymppinen mies päästi minut ennen itseään bussiin, vaikka oli suoraan bussin oven edessä ja minä hänen takanaan. Astui reilusti sivuun ja oli hiljaa. Kaikkein sulauttavinta tästä teki hänen vilpittömyytensä. Ei alkanut tekemään tilanteesta ja itsestään numeroa, vaan oli sen jälkeen bussissa kuin mitään ihmeellistä ei olisi tapahtunut. Siis olin sulaa vahaa.
Kyllä tuollainen kohteliaisuus pistää sukat pyörimään oli sitten kyseessä millainen ulkonäkö tahansa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että virolainen tai venäläinen. Niissä maissa kohteliaisuus on iso osa kulttuuria.

Joo. Yks miehen kollega, venäläinen siis, varsinkin on hurjan herrasmiesmäinen. Auttaa takin päälle ja pois, tuolin alle, aukoo ovet yms toisin kun mun mies joka mennä lompsii edellä ja suunnilleen pyörittelee silmiään sen toiminnalle. Toisaalta huvittaa ja toisaalta olisi ihana jos se omakin mies vaivautuisi…

Vierailija
22/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vähän suru ap:n puolesta. Eikö sinulle olla oltu ystävällisiä elämäsi aikana? Tuollainen on ihan normaalia kohteliaisuutta.

Onko tosiaan Suomessa. Ranskassa käydessäni olin yllättynyt, kuinka herrasmiesmäisesti miehet käyttäytyy naisia kohtaan, myös vanhempia. Mutta eikö tämä suomalainen tasa-arvo oli juuri se juttu, että sukupuolia ei kohdella eri tavalla? No, enpä tiedä. Mutta esim. Etelä-Euroopan maissa naisen ja varsinkin äidin arvostus on kova ja kuitenkaa ei siellä sukupuolet ole tasa-arvoisia niinkuin täällä pohjolassa. Hyvä käytös on hieno juttu, mutta erotteleeko se sukupuolet?

Herrasmiehisyys on juuri sellaista viekottelua. Kyllhän Suomessakin ennen vanhaan avattiin ovia ja päästettiin naiset AINA ensin. Tasa-arvo nimenomaan tuo sen ettei näin enää aina tapahdu.

Ja tuo äidin arvostus on sinänsä hienoa etelänmaissa mutta toisaalta jos nainen ei ole äiti, arvostusta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin hassua ja vähän nolostuttavaakin, kun yksi työkaverimies aika kiirehtii avaamaan oven, päästää ensin ja on muutenkin hyvin herrasmiesmäinen. 50+ ikäinen, joten ehkä se on se sukupolvien välinen ero, itse olen noin kolmekymppinen. Omassa ikäluokassa harvempi tuota tekee, ollaan enemmän tasa-arvoisia ehkä siinäkin suhteessa.

Vierailija
24/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli suomalainen nuori mies :) Ja asun Espoossa. Kyllä tuota tapahtuu, mutta tämä oli vain jotenkin niin jännä, kun siis oli seisomassa oven edessä, ja sitten ei suostunut menemään sisään ennen minua. Ap

Vierailija
25/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois lullu, että tasa-arvoisessa Suomessa olisi nämä kohteliaisuudet jo unohdettu.

Vierailija
26/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin hassua ja vähän nolostuttavaakin, kun yksi työkaverimies aika kiirehtii avaamaan oven, päästää ensin ja on muutenkin hyvin herrasmiesmäinen. 50+ ikäinen, joten ehkä se on se sukupolvien välinen ero, itse olen noin kolmekymppinen. Omassa ikäluokassa harvempi tuota tekee, ollaan enemmän tasa-arvoisia ehkä siinäkin suhteessa.

Hänellä on ollut hyvä kotikasvatus.

Vierailija
27/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina kohtelias naisille treffeillä ja saan aina silti pakit. Ei tuo auta käytännössä tippaakaan.

Viimeksi kokeilin jopa sitä että maksoin naisen kiipeilyn 20€, aterian 15€ ja vielä kokkasin hänelle kotona 15€ ja silti tuli pakit.

Lopeta naisten nostaminen jalustalle ja lahjominen. Osoita enemmän kunnioitusta itseäsi kohtaan niin naisetkin saattavat jopa alkaa tehdä niin. Kohtelias kannattaa tiettyyn rajaan asti olla muttei kynnysmatto tai lapanen.

Vierailija
28/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni antaa kantaa perjantaina usein ruokaostokset ja hän kantaa perjantaipullon.

Pikkarini kostuu tästä herrasmiesmäisestä käytöksestä.

Vierailija
29/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nainen ja päästän aina vanhukset, lapset ja vanhemmat naiset ennen minua. Ihan kiva olla kohtelias vaikka se vanha tapa onkin.

Vierailija
30/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on ollut hyvä kotikasvatus.

Niin on ollut ja hän on erittäin mukava tyyppi muutenkin. Vilpittömän ystävällinen. Nykypäivänä tuommoista ei samalla tavalla pidetä pakollisena hyvän käytöksen merkkinä kuin hänen nuoruudessaan on ehkä ollut.

Vierailija
31/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten lahjominen kuvottaa. Siis olen nuori nainen ja on pitänyt mieheleni opettaa se, että esim jos mulla on synttärit, en trvitse merkkilaukkua vaan vaikka itsetehty aamiainen kelpais paremmin. Tai vaikka itsetehty kortti, ei muuta.

Pointtina, onneksi isäni on kasvattanut minusta omillani pärjäävän, enkä oleta saavani prinsessakohtelua.

Pienet eleet (kuten oven avaaminen, bussiin päästäminen ensin) ovat ihan ok, jos nekin pysyvät sellaisina vähäeleisinä, eikä päästäjä rupea vaikka hymyilemään viekkaasti :D

Vierailija
32/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina kohtelias naisille treffeillä ja saan aina silti pakit. Ei tuo auta käytännössä tippaakaan.

Viimeksi kokeilin jopa sitä että maksoin naisen kiipeilyn 20€, aterian 15€ ja vielä kokkasin hänelle kotona 15€ ja silti tuli pakit.

Silti pakit, vaikka yrität täysin pyyteettömästi olla kohtelias, ystävällinen herrasmies? 🤣

Kokeile olla vonkaamatta, yritä pitää hauskaa niin kuin mukavan ihmisen kanssa voi. Jos nainen lähtee seuraaville treffeille, voit olla toiveikas, on mahdollista että hän lämpenee. Älä silti etene liian nopeasti, vastaa naisen aloitteisiin vain samalla tasolla. Jos hän katsoo flirtisti, sinä myös. Jos hän koskettaa käsivarttasi, sinä voit koskettaa hänen käsivarttaan. Tai jos sinä katsot flirtisti ja nainen vastaa, voit jatkaa flirttiä. Flirtti ei ole sitä että käy suoraan asiaan. Tai edes asian viereen.

Se paha puoli harjoittelussa voi olla, että näet lopulta naisessa muutakin kuin yhden ruumiinosan ja muutaman ulkoisen kumpareen. Olisi varmaan ikävä päästä tavoitteeseensa jos samalla huomaisi viihtyvänsä naisen seurassa ja tunne olisi molemminpuolinen.

Silloin et voisi edes ajatella, että olet maksanut etukäteen jäteämpäristä. Suurin osa naisista huomaa että tämä on sinun ajatus treffeillä. Ehkä olet kiinnostava siihen asti kun nainen huomaa mikä ajatusmaailmasi on?

Tunnet selvästi vetoa ns. "kunnollisiin" naisiin, eli naisiin, jotka eivät kelpuuta ketä tahansa. He näkevät sinussa jotain hyvää, koska suostuvat treffeille. Entä jos alkaisitkin etsiä pidempiaikaista suhdetta, kumppania? Muuttaisit vähän ajatusmaailmaasi niin voisit saada sen mitä niin paljon haluat, ja paljon muuta sen lisäksi.

Älä pidä niin kiirettä, ja unohda se ämpäri. Ja unohda noi hintojen laskemiset myös. Jos sulla ei ole liikaa rahaa, tarjoa ekoilla treffeillä vaan ne kahvit tai mehut, ja seuraavat treffit niin että raha ei liiku tai molemmat maksaa omansa.

Kohteliaisuudella et voi ostaa mitään. Kohteliaisuudella ja ystävällisyydellä voit saada jonkun pitämään sinusta. Jos yrität käyttää kohteliaisuutta rahana saadaksesi mitä haluat, sinua pidetään miehenä joka on moukka ja teeskentelee gentlemannia.

Vierailija
33/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että virolainen tai venäläinen. Niissä maissa kohteliaisuus on iso osa kulttuuria.

Joo. Yks miehen kollega, venäläinen siis, varsinkin on hurjan herrasmiesmäinen. Auttaa takin päälle ja pois, tuolin alle, aukoo ovet yms toisin kun mun mies joka mennä lompsii edellä ja suunnilleen pyörittelee silmiään sen toiminnalle. Toisaalta huvittaa ja toisaalta olisi ihana jos se omakin mies vaivautuisi…

Jos se venäläinen kollega ei halua vastapalvelusta (sinun kiitos riittää), hän on herrasmies. Miehesi ei ole, tai todennäköisemmin hän ei tiedä, että tahtoisit hänen osoittavan kohteliaisuutta, kunnioitusta ja arvostusta sinulle. Puhu asiasta, sano että pidät hyvästä käytöksestä, ja millaista hyvää käytöstä arvostat. Yleensä se toimii.

Suurimmalle osalle miehistä se olisi luontevaa, mutta jos nainen haluaa olla neutri ja saman arvoinen, mies tulkitsee että kaverina kohtelu on ok, naista ei tarvitse kohdella naisena.

Kohteliaisuus ja herrasmiesmäisyys ei koskaan ole naista alistavaa tai aliarvostavaa, eikä sen päämäärä ole päästä pöksyihin asap. Ystävällinen ja kohtelias mies on kohtelias kaikille, ystäville, mummoille, lapsille ja eläimille. (Nainen ja mies ovat samanarvoisia mutta erilaisia. Kohtelias, ystävällinen ja huomaavainen nainen on lady eikä herrasmies.)

Toivoisin niin paljon, että ihmisten väliseen kanssakäymiseen otettaisiin takaisin ne hyvät asiat mitä on ennen ollut. Nyt on vain ne huonot asiat tilalla ja on keksitty lisää asioita, joilla voi pahoittaa toisten mielen, olla välinpitämätön ja itsekäs. Kohteliaisuudesta on tullut outouden merkki ja ystävällisyyttä pidetään rumana.

Vierailija
34/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa on tapana, että bussiin noustaan siinä järjestyksessä, missä pysäkille on tultu. Eli jos olit pysäkillä ennen miestä, hän saattoi ajatella että sinun kuuluu mennä ensin. 

Vierailija
35/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vähän suru ap:n puolesta. Eikö sinulle olla oltu ystävällisiä elämäsi aikana? Tuollainen on ihan normaalia kohteliaisuutta.

Tämä tuli itsellekin mieleen. Sehän on jokapäiväistä, jos ihmisten ilmoilla liikkuu.

Vai olikohan tämä jonkinlainen opettavaine kertomus miehille?

Olen 60+ mies ja toissatalvena autoin kahta vanhempaa naista rollaattoreillaan yli huonosti tehdyistä lumitöistä. He keskustelivat takanani ja yksi lause herätti ripauksen hilpeyttä: "On se mukavaa, kun jotkut nuoretkin osaavat vielä olla kohteliaita. Se on harvinaista nykyään."

Vierailija
36/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se päästäjä oli vaalea mies?

Itsekin päästän, kunnes tulen internetiin ja luen tällaista paskaa. Tästä hyvästä kävelen tänään tarkoituksella naisia päin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
37/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se venäläinen kollega ei halua vastapalvelusta (sinun kiitos riittää), hän on herrasmies. Miehesi ei ole, tai todennäköisemmin hän ei tiedä, että tahtoisit hänen osoittavan kohteliaisuutta, kunnioitusta ja arvostusta sinulle. Puhu asiasta, sano että pidät hyvästä käytöksestä, ja millaista hyvää käytöstä arvostat. Yleensä se toimii.

Suurimmalle osalle miehistä se olisi luontevaa, mutta jos nainen haluaa olla neutri ja saman arvoinen, mies tulkitsee että kaverina kohtelu on ok, naista ei tarvitse kohdella naisena.

Kohteliaisuus ja herrasmiesmäisyys ei koskaan ole naista alistavaa tai aliarvostavaa, eikä sen päämäärä ole päästä pöksyihin asap. Ystävällinen ja kohtelias mies on kohtelias kaikille, ystäville, mummoille, lapsille ja eläimille. (Nainen ja mies ovat samanarvoisia mutta erilaisia. Kohtelias, ystävällinen ja huomaavainen nainen on lady eikä herrasmies.)

Toivoisin niin paljon, että ihmisten väliseen kanssakäymiseen otettaisiin takaisin ne hyvät asiat mitä on ennen ollut. Nyt on vain ne huonot asiat tilalla ja on keksitty lisää asioita, joilla voi pahoittaa toisten mielen, olla välinpitämätön ja itsekäs. Kohteliaisuudesta on tullut outouden merkki ja ystävällisyyttä pidetään rumana.

Ei ole taka-ajatuksia, on kasvatettu kohteliaaksi. Miestäni taas ei ole kasvatettu sellaiseksi. Joskus olen leikilläni sanonut että ota mallia hänestä. Ei se niin merkittävä asia ole minulle että jaksaisin siitä aina muistuttaa.

Vierailija
38/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kommentti, hyvästä kasvatuksesta. Perusasiat käytöksestä lienevät vanhanaikaisia nykyään.

T M 60+

Vierailija
39/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähästäpä ap on onnellinen. Voi tsiisus. Normikäytöstä mieheltä. 

Vierailija
40/61 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaat käytöstavat omaava mies osoittaa hänessä olevan pariutumispotentiaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan