Onko joku parantunut Heikkilän
ruokaneuvoilla? Jos olet parantunut niin mistä ja kuinka nopeasti. Itselläni on vaikeita oireita ja lääkärit eivät löydä syytä, itsekin uskon kohta että minulla on masennus/ahdistus/paniikki jos kerran mitään ei löydy, mutta haluaisin ensin kokeilla vielä Antti Heikkilän suosittelemaa ruokavaliota jossa viljat ja sokeri jätetään pois.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:18"]
Ihan kuka tahansa voi paremmin ilman sokereita. Ne aiheuttavat jatkuvan tulehdustilan elimistöön.
[/quote]
En minä ainakaan voinut. Kokeilin viljatonta, sokeritonta ja maidotonta useamman kuukauden, ja mitään hyötyä en havainnut. Pieniä haittoja koskien liikuntaharrastustani kyllä, kestävyyskunnon laskua erityisesti. Tavanomaisella hiilareista noin 50% päivän energiastani saavalla ruokavaliollani voin paljon paremmin.
[/quote]Heikkilä ei suosittele kestävyysurheilua
[/quote]
Itse asiassa niin vähän ajattelinkin, että ehkä tämä ei sovi minulle suht vakavissani harrastamani suunnistuksen takia. Että ehkä paljon liikkuva keho saattaa kaivata niitä hiilareita, joista taas voi tulla ongelma jos ei liiku riittävästi myös kuluttaakseen ne hiilarien kalorit.
En muuten kokemusteni kertomisella halua sanoa kellekään ettei vähähiilarisia ruokavalioita kannattaisi kokeilla, kannattaa toki, itsehän sen sitten näkee mitä vaikuttaa ja aina voi palata vanhaan tai johonkin muuhun ruokavalioon, jos vaikutukset ei ole toivotut. Varsinkin jos on joku hyvinvointi- tai paino-ongelma niin paljon parempi yrittää edes jotenkin ottaa ongelma haltuun kuin olla tekemättä mitään.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:18"] Ihan kuka tahansa voi paremmin ilman sokereita. Ne aiheuttavat jatkuvan tulehdustilan elimistöön. [/quote] En minä ainakaan voinut. Kokeilin viljatonta, sokeritonta ja maidotonta useamman kuukauden, ja mitään hyötyä en havainnut. Pieniä haittoja koskien liikuntaharrastustani kyllä, kestävyyskunnon laskua erityisesti. Tavanomaisella hiilareista noin 50% päivän energiastani saavalla ruokavaliollani voin paljon paremmin. [/quote] ehkä maidon ja viljan poisjättö oli liikaa? Sokeria tuskin elimistösi jäi kaipaamaan.
[/quote]
Kaikki viljat ovat pelkkää sokeria. Samoin esim. hedelmät; juuri hedelmien pakkosyötöllä on tämä kansa lihotettu ja sairastutettu.
[/quote]Kerropa ruokavaliosi aamusta iltaan...
[/quote]
Pekonia, munia, erilaisia juustoja, lihaa, paljon voita, erittäin rasvaista maustamatonta jugurttia, täysrasvaista maitoa, kermaa, hieman vihreitä kasviksia. Miten niin?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:18"] Ihan kuka tahansa voi paremmin ilman sokereita. Ne aiheuttavat jatkuvan tulehdustilan elimistöön. [/quote] En minä ainakaan voinut. Kokeilin viljatonta, sokeritonta ja maidotonta useamman kuukauden, ja mitään hyötyä en havainnut. Pieniä haittoja koskien liikuntaharrastustani kyllä, kestävyyskunnon laskua erityisesti. Tavanomaisella hiilareista noin 50% päivän energiastani saavalla ruokavaliollani voin paljon paremmin. [/quote] ehkä maidon ja viljan poisjättö oli liikaa? Sokeria tuskin elimistösi jäi kaipaamaan.
[/quote]
Kaikki viljat ovat pelkkää sokeria. Samoin esim. hedelmät; juuri hedelmien pakkosyötöllä on tämä kansa lihotettu ja sairastutettu.
[/quote]
Pekonia, munia, erilaisia juustoja, lihaa, paljon voita, erittäin rasvaista maustamatonta jugurttia, täysrasvaista maitoa, kermaa, hieman vihreitä kasviksia. Miten niin?
[/quote]
:D:D:D
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:38"]
Mä en ymmärrä miten voitte jättää sokerin kokonaan pois! Mä yritin ja musta tuntui etten vonut syödä mitään, kun samalla jätin jauhot. Pähkinöitä ja siemeniä joka väliin suositeltiin enkä mä tykkää niistä. Enkä pekonista. Pelkällä salaatilla, kanalla/kalalla on aika yksitoikkoista ruokavaliota.
[/quote]
Kyseinen ruokavalio vaatii hieman panostusta ja oikean tiedon hankkimista.
Silti en sano, että se kaikille sopii.
Vehnän kun jätin pois kokonaan, niin k a i k k i selkäsäryt loppui. Niska, hartia, ristiselkä...
Joo, onhan se selvä, että kun sokerin jättää pois niin verensokeri laskee, ja riski kakkostyypin diabetekseen vähenee merkittäväksi.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:34"]
[/quote]
[/quote]
Suomalaiset syövät perinteisesti tosiaan reilusti hedelmiä.
Minä jätin pois sokerit ja viljoista syön vain kauraa ja gluteenittomia viljoja. Ajattelin kokeilla vain jonkun viikon mutta nyt on mennyt puoli vuotta, eikä tule mieleenkään lopettaa. Paino on pudonnut 7 kiloa ja vointi on hyvä ja kevyt. Jatkuvan turvotuksen ja vatsavaivojen takia aloitin.
Vastaan kysymykseen numerolle 13.
Iltapäiväkahvia en juo, mutta en muutenkaan syö mitään kahvileipiä. Ei vaan tee mieli, miksi siis söisin :)
Joskus nautin 81% Lidlin suklaata tai teen siitä mutakakkua.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:05"]
Parantunut ja parantunut, hmmmm. Verensokerit nousivat tasaiseen tahtiin ja lääkäri ennusti mulle kakkosdiabetesta. Vähähillarisella pysyvät sokerit kondiksessa ja paino putoaa. Enää ei puhuta diabeteksesta..
Viljan ja sokerin poisjättäminen ainakin minulla auttoi kovasti. Olen myös iloisemmalla päällä, flunssat eivät vaivaa eikä ahdista niin paljon kuin ennen.
Kannattaa kokeilla.
[/quote]Viljat ja sokerit pois niin mitään hyvää ei jää jäljelle. Vedätkö iltapäiväkaffeellakin jotain punakaalia?
[/quote]
Jospa sulla on vaan huono maku?
[/quote]
Niin, ostaahan joku hullu skodankin. Se nyt vasta on merkki valtavan huonosta mausta
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Yäk. Toivottavasti et saa mahasyöpää, tuollaisella ruualla tulee herkemmin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 14:05"]
Parantunut ja parantunut, hmmmm. Verensokerit nousivat tasaiseen tahtiin ja lääkäri ennusti mulle kakkosdiabetesta. Vähähillarisella pysyvät sokerit kondiksessa ja paino putoaa. Enää ei puhuta diabeteksesta..
Viljan ja sokerin poisjättäminen ainakin minulla auttoi kovasti. Olen myös iloisemmalla päällä, flunssat eivät vaivaa eikä ahdista niin paljon kuin ennen.
Kannattaa kokeilla.
[/quote]Viljat ja sokerit pois niin mitään hyvää ei jää jäljelle. Vedätkö iltapäiväkaffeellakin jotain punakaalia?
[/. ei kahvi tarvii mitään makeaa seurakseen. Kahvi kahvina
Atooppinen iho on parantunut, en tosin ihan millintarkasti juuri Heikkilän ohjeita noudata. Mutta samantyylisellä ruokavaliola.