Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan ' koti kaupunki ' vaikka asuu muualla?

Vierailija
28.09.2021 |

Eikö se kaupunki ole koti kaupunki missä asutaan? Ja lapsuus ajan kaupunki vain kaupungin nimellä ?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi sanoa koti kaupunki? Koti on koti ja kaupunki on kaupunki, erikseen kirjoitettuna niillä ei ole mitään yhteistä.

Vierailija
2/8 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi sanoa koti kaupunki? Koti on koti ja kaupunki on kaupunki, erikseen kirjoitettuna niillä ei ole mitään yhteistä.

Heti veemäinen savolainen ilmestyi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikaupungin tai -kunnan määrittely on subjektiivista, se tarkoittaa paikkaa jonka ihminen tuntee eniten omakseen. Monelle se on juuri lapsuuden ja nuoruuden kasvuympäristö, jossa hänen identiteettinsä ja lähimmät ystävyyssuhteensa ovat muodostuneet. Vaikka ihminen muuttaisi myöhemmin toiselle paikkakunnalle ja asuisi siellä syystä tai toisesta suurimman osan elämästään siellä, juuret säilyvät vahvoina eivätkä koskaan katkea. Tämä uusi paikka voi muodostua rakkaaksi kodiksi, mutta ei välttämättä Kodiksi vertauskuvallisesti isolla k:lla. 

Jos taas perhe on muuttanut lapsuudessa useita kertoja paikkakunnalta toiselle, varsinaista kotiseutuidentiteettiä ei kenties ole päässyt koskaan muodostumaan tai sitten kodiksi on myöhemmällä iällä muodostunut paikka johon henkilö on vakituisesti asettunut ja perheen perustanut.

On myös ihmisiä, joille nuoruuden ympäristö säilyy rakkaana mielessä, mutta  silti identifioituvat vahvimmin nykyiseen asuinpaikkaansa. Joillekin tuo kasvuympäristö ei syystä tai toisesta koskaan muodostunut rakkaaksi, ja siksi he haluavat unohtaa sen tyystin.

Vierailija
4/8 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti, kaupunki ja isänmaa.

Vierailija
5/8 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti veemäinen savolainen ilmestyi

Ei mikään veemäinen. Kannattaa kirjoittaa viestit suomeksi. Silloin tulee ymmärretyksi.

Vierailija
6/8 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kptikaupunki on synnyinkaupunki. Koti on siellä missä asuu.

Vierailija
7/8 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tuntee yhden kivun kerrallaan. Samalla tavalla ihminen kokee yhden paikan kodikseen. Itse näen unia yleensä kotikylästäni ja olen muuttanut sieltä pois jo yli 40 vuotta sitten. Silti tämä talo, missä nyt asun on kotini, en ajattele syntymäkotiani enää kotinani. Olen töissä palvelutalossa, yksi asukkaista käy vanhempiensa luona joka toinen viikonloppu, ja kun hän lähtee, hän lähtee kotiin, vaikka on asunut nykyisessä palvelukodissa jo parikymmentä vuotta. 

Joskus on sanottu, että koti on siellä, missä sydän on, mutta joskus sydämemme on nopeampi kuin aivomme.

Kotikaupunki käsite voi liittyä myös syntymäkotikunta käsitteeseen osalla ihmisistä.

Vierailija
8/8 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mä asuisin missä päin maailmaa, niin mun kotipaikkakunta tulee aina olemaan se missä olen syntynyt. Se on se paikka mihin aina palaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi