Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaisiko työnhaussa jättää osa kokemuksesta kertomatta?

Vierailija
19.11.2014 |

Jos syy siihen että ei palkata on se että minut koetaan liian päteväksi tai epäillään motivaatiota niin kannattaisiko osa koulutuksesta ja työkokemuksesta jättää kertomatta, kun tekee työhakemuksia/käy haastattelussa?

Kun juuri haluaisin tässä muutenkin kuormittavassa elämänvaiheessa "helpon työn", niin sitten en enää voi tehdä sellaisia, kun koulutusta ja kokemusta on liikaa. :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitä voi sanoa, että tarkoituksella etsii helpompia töitä? Ettei sen vuoksi vaikuta sitten lusmulta tms?

Vierailija
2/15 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtautuisin hieman varauksella nro 14:n selittelyyn. Juuri mikään työpaikka ei ikävä kyllä halua sun jättävän aidosti työasioita taakses ja sitten herää epäilys miten elämäntilanne vaikuttaa työssä suoriutumiseen ylipäätään.

Yhden vastaavanlaisen olen palkannut (yh, joka ei voinut tehdä entisiä päällikkötehtävän vaativia tuntimääriä eikä matkustella), mutta eräs työntekijä tunsi hänet erittäin hyvin, joten meillä oli takeita siitä, että ihminen on aidosti motivoitunut sihteerihommiin ja antaisi hyvän työpanoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä kokeilla. Mut mieti, miltä sun muu cv näyttää, jos jätät sieltä jotain pois. Ts. tuleeko selittämättömiä, (mielen)terveysongelmalta näyttäviä aukkoja tai onko sun työkokemuksesi liioitelevan näköistä, jos jätät jonkun koulutuksen pois. Jne.

Vierailija
4/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa listaa vaan haettavan alan työkokemuksen ja kuittaa kaiken muun "Vuosina 2000-2003 tein sen tyyppisiä projekteja ja keikkatöitä".

Mulle on myös sanottu, ettei cv:n perusteella uskota työn motivoivan minua. Eihän siihen voinut vastata, että pienten lasten äitinä en nyt just halua haastavaa asiantuntijatyötä vaan peruskonttorihommat on tosi ok. Kannattaa siis muokata ja painottaa eri asioita eri työnantajille eikä vain lähettää sitä samaa kaikille.

Vierailija
5/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen lisäys: selittämättömiä aukkoja ei saa jäädä niitä kohtuuyleisiä noin muutaman kuukauden työttömyysjaksoja lukuunottamatta. Ne tarkoittaa lusmuilua, vankeutta tai mielenterveysongelmia.

Vierailija
6/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että kaikki mahdollinen työkokemus kannattaa laittaa cv:hen, mutta ei se niin mene. Itsellä on akateeminen koulutus, jonka monet työnantajat kokee uhkana. Tällä hetkellä oma ala ei työllistä asiantuntijoita, joten haen myös suorittavan tason töitä, joihin oikeasti olen ylikoulutettu, eikä työnantajat siitä tykkää vaikka olisin muuten kuinka motivoitunut kyseisen työn tekoon. Lisäksi mulla on yritys, jonka kautta teen oman alani töitä satunnaisesti (yritys siksi, että asiakkaani ovat firmoja, jotka edellyttävät y-tunnusta). Yritystä en laita cv:hen, koska moni työnantana kokee sen jotenkin huonosti, että en panostaisi täysillä työhöni ko. firmassa, vaikka mun mielestä sivutoiminen yrittäjyys vain osoittais organisointitaitoja ja monipuolisuutta. Työmarkkinat on niin kummalliset.

Vierailija
7/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistänne. Taidan seuraavista hakemuksista jättää (keskeneräiset) yliopisto-opinnot pois. Aukkoja ei tule koska olen opiskellut työn ohessa ja perhevapaiden aikana.

Ap

Vierailija
8/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri ensimmäisen hakemuksen "huonommilla" ansioilla. Katsotaan onnistaako, pitäkää peukkuja!

Ja olen siis käynyt nyt syksyn aikana 6 haastattelussa eli olen kyllä päässyt moniin haastatteluihin, mutta aina se sama motivaatio/ylipätevyyskysymys.
Ap

Vierailija
9/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua neuvottiin rekryfirmassa painottamaan niitä mitä haettavassa tehtävässä kysyttiin ja jopa jättämään pois sellaisia mitkä vaikeuttaisi tehtävän saantia (esim liika pätevyys). Tuon mukaan olen sitten veivannut CVtä tarpeen mukaan.

Sensijaan koskaan ei saa liioitella eikä lisätä sellaista mitä ei todella ole tehnyt, kuulema sellaistakin on  tapahtunut että suoraan valehdellaan ja sitten jäädään kiinni.

Vierailija
10/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain yksittäisestä tehtävästäkin voi jättää hehkuttamatta ne kaikkein vaativimmat ja haastavimmat hommat, joita mainostettaisiin siinä tapauksessa, että hakisi jotain nykyistä haastavampaa hommaa ja kertoa enemmän perustasolla mitä teki.

Siis tyyliin jos oot ollut vaikka lastenhoitaja, niin sanot vaan olleesi lastenhoitaja ja jätät kertomatta, että puoli vuotta sijaistit päiväkodin johtajaa ja olit vastuussa koko päiväkodin henkilöstöhallinnosta ja toiminnan suunnittelusta.

Vierailija
11/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
12/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin pitkä lista lähinnä opintojen ohessa tehtyjä töitä että eivät mahdu mitenkään edes parin sivun mittaiseen ansioluetteloon ja yhteen sivuun suositellaan kaikki tiivistää. Olen siis painottanut tehtäviä haettavan työn mukaisesti ja kuitannut muut esim. 2009-2011 erilaisia toimisto- ja sihteerin töitä opintojen ohessa. Henkikövuokrausfirman kautta saatuja keikkoja ei todellakaan kannata ruveta erikseen listaamaan. Myös teiniajan kesätyöt olen jättänyt aikaa sitten cv:sta pois.

Vierailija
13/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa. Mietinnässä mitä tekisin  kun hoitovapaa loppu. Olisi virka johon palata muttei kiinnosta enää oikein. Haluaisin jotenkin enemmän energiaa jäävän sekä perheelle että itselle. Olisi kiinnostava opiskelupaikkakin mutta tarvisen kyllä jonkun työn sen oheen enkä ole nyt ihan varma onko tuohon opiskelijuuteen varaakaan. Omaan työhöni en halua enää. Ongelma on kuitenkin se, että mulla on vähän muuta kuin oman alani työkokemusta eli kai mun on pakko mainita työkokemukseni ja maisterikoulutuksena. Ylimääräiset opinnot, joita mulla on roppakaupalla varmaan kuitenkin kannattaa jättäää mainitsematta.

Vierailija
14/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on tainnut olla tämä urbaanilegenda joskus: Työttömäksi jäänyt nies haki töitä ahkerasti - tarina ei tosin kerro työkokemustaustaa. Mistään ei tärpännyt. Lopulta hän jätti työkokemukset hakemuksesta pois ja jostain syystä pääsi haastatteluun. Kysyttiin, että missä hän on ollut aukon ajan. Mies sanoi, että olen ollut katuojassa ja päässyt nyt kuiville. Paikka irtosi saman tien. 

Vierailija
15/15 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi mitään pois cv:stä, mutta jos hakisin selvästi osaamistasoani vastaamattomia töitä niin perustelisin sen  hakemuksessa jotta en näyttäisi vain kummajaiselta. Tyyliin että vaikka olenkin kokenut ja ansioitunut X-päällikkö, haluan tässä elämänvaiheessa keskittyä enemmän perhe-elämään ja siksi etsin työtä jonka voi aidosti jättää työpaikalle illan päätteeksi. Siksi olen erittäin kiinnostunut tästä osa-aikaisesta X-assistentin paikasta, jossa yhdistyvät rakkauteni X-alaa kohtaan ja viikkotuntimäärä jonka kokisin juuri nyt hyvin mielekkääksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme