Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liika painonnousu raskaana!

Vierailija
19.11.2014 |

Ahdistaa, olen raskaana 27. viikolla ja painoa vaan tulee! :( Nyt lähtöpainosta on tullut noin 5kg ja olo tuntuu ja näyttää hirveältä. Olen yrittänyt syödä järkevästi ja liikkua sen minkä supisteluilta ja muilta kolotuksilta olen jaksanut mutta silti vaan paisun :( Toki on tullut herkuteltuakin mutta aika kohtuudella kuitenkin, vähemmän kun ennen raskautta jolloin olin hirveä herkkusuu. Neuvolassa ei viimeksi sanottu mitään tästä painonnoususta mutta ahdistaa jo valmiiksi mitä seuraavalla kerralla sanotaan jos tämä paisuminen jatkuu. Turvotusta ei ole juurikaan eli ihan lihomista tämä on.

Kannattaako aloittaa varmuuden vuoksi esim. raskausdiabeetikoille tarkoitettu ruokavalio vai karsia syömisiä muuten vaan? herkut ainakin pois, mutta helpommin sanottu kuin tehty nyt kun kaupatkin pursuaa joulusuklaista. Onko kellään muulla ollut näin suuria ongelmia pitää paino kurissa? :/

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa. No kyllä siinä mielessä sitä painonnousua kannattaa tarkkailla, että onhan se oma vointi loppuraskaudessa varmasti parempi, jos painoa on kertynyt n. 10 kg kuin 30kg. Tai kai sekin on sitten yksilöllistä, että millainen olo on viimeisillään raskaana, mutta ainakin minulla on jo tosi tukala ja epämiellyttävä olo tosi usein.

Raskausviikkoja nyt siis 36. ja vaivoja riittää. Selkää ja nivusia särkee, närästää, koko ajan on pissahätä, hengästyn tosi nopeasti, kävely on taapertamista kun reippaampi kulkeminen alkaa supistuttamaan jne. Ja painoa kertynyt vain se 5kg. Kuinka kamala olo olisikaan nyt jos painoa olisi 25kg.

Mutta kukin tekee tyylillään. Se vaan monesti ärsyttää kun niin monet syyttävät lihomisestaan raskautta ja lasten saantia vaikka ihan itse ne mätöt ja herkut sinne suuhun ahdetaan. On jokaisen oma asia kuinka paljon haluaa lihota, mutta turha vedota raskauteen. Kaikilla kun ne ylimääräiset 20 kiloa eivät lähde noin vain pois imettämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi