Mikä oli ensimmäinen työsi?
Jäikö hyvät muistot ja opitko jotain joka olisi kantanut vielä tähän päivään asti?
Kommentit (29)
Kädettömien kusettajana somppulandiassa eli paolais ..keskuksessa
äitin antoi persettä pojille
Syötin tietokoneelle rasti ruutuun -tyyppisten kyselykaavakkeiden tuloksia yhdessä pienessä tilastofirmassa yläkouluikäisenä parin vuoden ajan pienellä osa-aikaisuudella. Ihan kiva eka työpaikka: helppoa työtä, josta sai rahaa. Seuraava työ oli aikuisena kun pääsin sairaalaan potilaskuljettajaksi, kuskailemaan ihmisiä sängyissä tai pyörätuoleissa ympäriinsä.
Kaupassa, ensin hyllyttäjänä, sitten kassana. Pidin työstä, mutta pidemmän päälle auttoi se kyllä ymmärtämään että kannattaa opiskella, jos haluaa tehdä elämässä muutakin.
Tiskaajana ja salaattiien tekijänä sodexon henksu raflassa reilu 20 vuotta sitten,opin että tälläisiä hommia en ainakaan halua tehdä.
Tämä tarina on tosi.
16-17v heteropoikana joskus vuonna 1999 myin suikkaria ja peppua vanhemmille miehille. Suikki autossa maksoi 300mk ja yö hotellissa sisältäen panot 1000mk. Tuohon aikaan se oli hyvä raha. Tyttöystävälleni en kertonut työstäni :)
Hinnat pidin korkeina, koska halusin vain hyvätuloisia miehiä eikä mitään puliukkoja.
Opin tuolloin, että homo/bimiehet on aika hiton rasittavia, enkä jatkanut hommia kovin pitkään.
Olin tetissä hotellissa. Tosin petyin karvaasti siihen, että sain vain siivota huoneita, vaikka luulin pääseväni avustajaksi (kahvin keittämistä, mapittamista, tulostamista tmv.) Kuitenkin niinkin nuorena oli jo selkeästi kiinnostuksen kohde ilmoilla ja yhä edelleen olen kiinnostunut hotellialasta, tosin johtamisesta. Ei minusta satavarmasti tule hotellinjohtajaa, mutta jokin johtaja kyllä erittäin todennäköisesti.
Ensimmäinen varsinainen työsuhde oli kesätyö pankissa, kävin silloin kauppaoppilaitosta ja taisi olla vuosi 1974. Ja mitenkä sain työn? Menin vain pankin ovesta sisälle ja kysyin henkilöstoasioista vastaavaa ja kysyin häneltä rohkeasti kesätyöpaikkaa. Tietoni otettiin ylös ja taisin jonkun todistuskopionkin antaa ja sitten henkilöstöjohtaja vielä kyseli jotain ja lupasi palata asiaan ja muutamien päivien päästä tulikin tieto, että sain paikan kesätyöntekijänä.
Vierailija kirjoitti:
Olin tetissä hotellissa. Tosin petyin karvaasti siihen, että sain vain siivota huoneita, vaikka luulin pääseväni avustajaksi (kahvin keittämistä, mapittamista, tulostamista tmv.) Kuitenkin niinkin nuorena oli jo selkeästi kiinnostuksen kohde ilmoilla ja yhä edelleen olen kiinnostunut hotellialasta, tosin johtamisesta. Ei minusta satavarmasti tule hotellinjohtajaa, mutta jokin johtaja kyllä erittäin todennäköisesti.
Jos minulla olisi silloin ollut aikuisen aivot (hehe, mahdotonta) niin olisin kieltäytynyt ja mennyt vaikka kahvilaan... Toisaalta oli tuokin kokemus ja opin paljon siitä mitä hotellin "puhtaus" tarkoittaa. En ole pitänyt hotelleja luksuksena enää miljoonaan vuoteen, koska tiedän totuuden. Tiedän myös, että niin fyysinen työ ei ole minua varten, vaikka haluan MYÖS liikkua töissä.
Rossossa oli eka työharjottelu kokemus. Sain hyvät eväät sieltä. Yksi komea mies sanoi että aina täytyy olla tietoinen mitä tekee. Se on jäänyt päähäni.