Mitä teidän 9-10v pojat toivovat joululahjaksi?
Meidän poika toivoo läppärin ja pelihiiren. Oon lisäks ostanut iphonen ja minecraft kuoret. Pienemmät lapset saavatkon sitten paljon enemmän paketteja.
Kommentit (30)
Äiti sietäisi saada piiskaa, jos ei ole provo.
Meidän Viljo, 10v, saa peltoautoksi uudenkarhean bemarin, on jo pari kuukautta toivonut kovasti. Mallia en osaa sanoa, mutta se on sininen.
Aika köyhää. Meidän poika saa helikopterin.
No ei ollut provo! Ihmettelen nyt kyllä oikeasti miksi niin luulette? Siksi kysyin juuri 10v lahjoista koska meidän pojalla ei ainakaan enää lelut kiinnosta. Ja noi saa. Ois munkin lista ihan eri jos puhuttais 7v tytön lahjoista. Tyttö saa barbien ja petshoppeja.
Ap oli seiska ja vaihtaa palstaa lopullisesti muualle. Ei täällä voi keskustella asiallisesti yhtään mistään.
Ja vielä sanon että iphone on ihan vaan 199e maksava 4.
Hei! Ei tänne saa ikinä joulunaikaan tai edes milloinkaan kirjoittaa, että ostin tyttärelleni hevosen, tai pojalleni jouluksi paljon elektroniikkaa. Olet huono, hemmotteleva äiti, joka tuhoaa maapalloa. Ylimielinen rikas miehensä lompakon turvin elävä ns elintasohoro.
Köyhää se joulu olla pitää AV:n mukaan. Siksipä en itse kirjoittele, mitä meidän joulut maksaa (ihan käteisellä maksetaan, ei oteta velkaa tai jouduta taloudelliseen ahdinkoon). Koska av-mammat alkaisivat kilpaa mollata tai väittää trolliksi. En vain jaksa.
Meillä 9 vee toivoo lisää ohjaimia pleikkaan ja sellaiset kuulokkeet missä on mikki. Lisäksi on kova jalkkisfani, joten fifa 2015 on myös listalla. Ja lisäksi jotain vaatetta. Isosisko 14 vee toivoo lähinnä vaatteita ja omaa pankkikorttia, jolla voi itse maksaa pieniä ostoksia. Pikkusiskot ovat vielä toivoneet leluja...
Fleshlightit ja vesipohjaista liukkaria.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 00:11"]
Hei! Ei tänne saa ikinä joulunaikaan tai edes milloinkaan kirjoittaa, että ostin tyttärelleni hevosen, tai pojalleni jouluksi paljon elektroniikkaa. Olet huono, hemmotteleva äiti, joka tuhoaa maapalloa. Ylimielinen rikas miehensä lompakon turvin elävä ns elintasohoro.
Köyhää se joulu olla pitää AV:n mukaan. Siksipä en itse kirjoittele, mitä meidän joulut maksaa (ihan käteisellä maksetaan, ei oteta velkaa tai jouduta taloudelliseen ahdinkoon). Koska av-mammat alkaisivat kilpaa mollata tai väittää trolliksi. En vain jaksa.
[/quote]
En minäkään sinuna kirjoittaisi, näinä aikoina, jos olisi rahtustakaan älliä päässä ja sydän kohdallaan.
Täälläkin lahjaksi toivotaan PS4, joten sen saavat yhteiseksi pojat 10v ja 13v. Lisäksi jotain pelejä.
Mitä tuon ikäiset ihan oikeesti haluaa? Vois ostaa sinne joulupuukeräykseen kundeillekin jotain mutta olen lapsettomana täysin pihalla nykyajan menosta...
Olen mies itse ainakin toivoin tuon ikäisenä pelikonsolia ja sainkin sellaisen, konsolin jälkeen seuraavina jouluina mm. pelejä. Nykyään kun on nuo läppärit ja älypuhelimet, niin en ihmettele yhtään, että 10-vuotiaalle ostetaan älypuhelin. Olin itsekin tuon ikäisenä päivät pitkät internetissä ihan itsenäisesti ilman mitään ongelmia. Muuten kannattaa harkita minkä läppärin ostaa, esim. minecraft (oletan, että lapsesi pitää siitä) ei pyöri hyvin halvoilla koneilla, joten pelaamiseen tarkoitetulle läppärille tulee hintaa helposti jopa 1000€. Jos ei ole tuota summaa valmis investoimaan ja jos teillä on yhteinen, tarpeeksi tehokas tietokone, niin en suosittele erillisen läppärin hankintaa.
Meidän poju saa ps4 ja siihen pari peliä. Ostimme television jo, mikä oli aikainen lahja jo. Siksi noin vähän.
Ja lisäyksenä vielä (olen 15): äitini erosi isästäni, kun olin hyvin pieni, joten äitini yksin omista pienistä rahoistaan (työskenteli alle 10€/h palkalla) osti minulle joka jouluksi n. 200-300€ arvoista tavaraa. Säästettiin sitten mahdollimman paljon muista menoista: autoa ei koskaan ollut, ulkomaanmatkoille ei koskaan menty (en ole vieläkään ollut elämäni aikana koskaan ulkomailla). Jokainen lapsi ansaitsee ikimuistoisen joulun.
Kyllä meillä Minecraft on pyörinyt hienosti 299 maksaneella läppärillä
Olen yksinhuoltaja, lasten isä on kuollut. Tilanne on kuitenkin se, että lapseni eivät saa jouluna lahjoja keneltäkään muulta kuin minulta. Isänpuolen suku ei muista lapsia ollenkaan, omat vanhempani eivät yleensä myöskään. Siskoni ostaa lahjat vain omille lapsilleen. Joten, minä olen yksin vastuussa lasteni jouluilosta.
Panostan tietenkin jouluun myös ruuissa ja herkuissa, koristelussa, tunnelmassa jne, mutta yhtä suuressa osassa ovat myös lahjat. Joka ainoa joulu lapseni saavat lahjoja useamman sadan euron arvosta per lapsi. Vaikka minulla ei muuten juuri olekaan rahaa (pieni palkka jne), niin lapsilleni olen kuitenkin aina pyrkinyt hankkimaan kaiken tarpeellisen. Ihan sama vaikka mammapalstalla minutkin laskettaisiin paskaksi äidiksi sen takia, että jouluisin hukutan lapseni lahjoihin, pääasia että lasteni muistoihin olen onnistunut luomaan lapsuudenjouluista taianomaisen ja onnellisen kuvan johon kuuluu myös lahjaröykkiöt.
Ja ps, en osta lahjoja velaksi tai luotolla/osamaksuilla, ihan töissäkäynnillä joulumme rahoitan.
Meidän 10-vuotias on toivonut jääkiekkomailan (harrastaa jäkistä), after eightejä ja dödön :D. Ja ostan lisäksi jotain vaatetta.
Hah.