Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kysymyksiä kätilölle?

Vierailija
03.09.2006 |

Vastaan muutamaan asialliseen kysymykseen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on asiallisuuden rajoilla, mutta menkööt. En ole koskaan halunnut olla lääkäri.

klö

Vierailija
2/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei oikeasti ajattele näin! Siis että kätilöt olisivat jotenkin tyhmempiä kuin lääkärit tai heidän ammattinsa vähempiarvoinen tai vähemmän vaativa kuin lääkärillä.

t:lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS

klö

Vierailija
4/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitä lähtien kun alkoi tuntua liikkeet rv 16 ne on olleet todella voimakkaita, paljon voimakkaampia kuin esikoisesta. Potkii tosi kovaa ja jotenkin " tökkii" kohdunsuulle. Välillä pelkään että lapsivesikalvo menee rikki sen takia, muutaman kerran olisin voinut vannoa että nyt meni kun on ollut niin kova poksahdus ja samanlainen tunne kuin sillon kun esikoisesta meni vedet. Onko mahdollista että vauva potkaisee kalvot rikki liian aikaisin? Nyt rv 34.

Vierailija
5/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos raskautuu ennen kuin 2v on täynnä? Poksahtaako? Onko näitä ollut kohdallasi?

Vierailija
6/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaa en kerro, mutta pääasiassa synnytyssalityössä. Joskus myös lapsivuodeosastolla tai odottavien/gynen osastolla ja äitiyspolilla.

klö

Vierailija
7/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi johtua, että istukka on normaalia pienempi? Mulla oli vähän alle 400g, vauva oli 2, 5 kiloa. Istukka ei kuitenkaan ollut kalkkeutunut. Äitipolilla en käynyt raskausaikana, kun kohtu kasvoi normaalin rajoissa.

Vierailija
8/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. peloissaan neuvolaan ja äippäpolille

Vierailija
9/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta potkiminen, pureminen ja raapiminen ärsyttää ja sattuu.

klö

Vierailija
10/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesi pehmentää vauvan potkuja ja muita liikkeitä enkä pidä kovin todennäköisenä, että sikiö liikkeillään saa kalvoja puhki.

klö

Vierailija
11/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei leikkaava lääkärisi antanut mitään aikarajoja ja haava/ kohtu parani hyvin ilman infektiota, niin en usko vaaraa poksahtamiseen olevan. Voit vielä ottaa yhteyttä leikanneeseen lääkäriin jos haluat asiaa varmistella.

klö

Vierailija
12/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sanan vakuudeksi asiantuntijat tekevät kliinisen painoarvion käsitunnustelulla , ultraäänellä ja tutkimalla ja arvioimalla lantion koko.

klö

Vierailija
13/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime synnytyksessä pahinta oli toisessa lonkassa tuntunut kipu. Kivunlievityksenä käytin vain ilokaasua. Mitä voisit suositella seuraavaan synnytykseen? Ponnistin viimeksi jakkaralta.

Vierailija
14/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiasta kokemusta?

Vierailija
15/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suhtaudun aivan samoin kuin muihinkin äiteihin, minua ei häiritse. Virkani puolesta joudun tietynlaista terveyskasvatusta antaa. Tiedän kuitenkin, että ihan kaikki eivät suhtaudu hienovaraisesti ja joskus saatat mielesikin pahoittaa. Onnea raskaudesta, nauti siitä.

klö

Vierailija
16/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukan koko on suhteessa vauvan painoon ja koska vauva oli pieni, on istukka suhteessa siihen aivan normaalikokoinen.

klö

Vierailija
17/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivunlievitys kannattaa sitten suunnitella sairaalan käytäntöjen mukaan ja sen hetkisen synnytyksen vaiheen ja tarpeen mukaan. Näin tässä palstan puitteissa suosittelisin spinaalia.

klö

Vierailija
18/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri ilmaisi 2v karenssin. Jos tuleekin aikaisemmin? Pitäisi ottaa mirena imetyksen jälkeen, mutta siihen asti kumiukon luotettavuus askarruttaa. Jos käykin vanhanaikaisesti ;) niin korjaako kuolo? Vai pidetäänkö siippa vähintään metriä etäällä? ;D

Vierailija
19/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus istukka on lujassa, mutta en ole huomannut että se liittyisi heti kaavinnan jälkeen raskaaksi tuloon. Pikemminkin silloin, jos kaavintoja on ollut useita.

klö

Vierailija
20/26 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Äidin sanan vakuudeksi asiantuntijat tekevät kliinisen painoarvion käsitunnustelulla , ultraäänellä ja tutkimalla ja arvioimalla lantion koko.

klö

Itse tunsin varmasti että on minulle liian iso. Oli 4,5 kiloinen, ja synnytyksen jälkeen kätilö totesi, että oli minulle liian iso alakautta syntyväksi. Mahtui juuri ja juuri ja sai pahaa jälkeä aikaan. Olisipa minua kuunneltu! En olisi toivonut sektiota tai mitään sellaista, vain sitä ettei olisi annettu mennä kahta viikkoa yliaikaiseksi (jolloin vihdoin suostuttiin käynnistykseen)

10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan