Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme vänkääjiä ja kiusaajia tämä palsta täynnä

Vierailija
18.11.2014 |

Olen aina joskus käynyt täällä lueskelemassa näitä keskusteluja. Esim. kun on kipeänä eikä jaksa katsoa tv:tä niin näitä keskusteluja on ollut ihan hauska lukea. Olen kuitenkin huomannut, että nykyisin täälläon tosi paljon negatiivisia ja ilkeitä viestejä... Tuntuu, etteivät ihmiset osaa enää argumentoida vaan jos ovat eri mieltä jostain niin osaavat ilmaista sen vain toisia pilkkaamalla tai nälvimällä.

Esim. tuossa yhdessä ketjussa joku kysyi neuvoa mistä voisi löytää uskovia ystäviä. Varmaan 5% vastauksista oli asiallisia ja 95% pilkkaavia ja täysin turhia viestejä, jotka eivät mitenkään liittyneet aloittajan kysymykseen.

Ihmettelen tätä menoa. Mietin joskus että millaisia nämä pilkkaajat ja kiusaajat ovat esim. työelämässä. Ja millainen ihminen oikeasti jaksaa käyttää aikaansa ja energiaansa muiden pilkkaamiseen jossain keakustelupalstalla?

Jos haluaisin vaikkapa aloittaa jalkapallon pelaamisen ja kysyisin neuvoa tääältä niin suurin osa vastauksista olisi varmaankin sellaisia missä haukutaan jalkapalloa maailman typerimmäksi harrastukseksi ja kyseenalaistettaisiin älykkyyttäni kuin moista haluaisin harrasta etc.etc.

En oikeasti tajua miten aikuiset ihmiset jaksaa keskittää energiaa kaikkeen tuollaiseen negatiiviseen muiden mollaamiseen.

Ihan hyvä toisaalta että tämä palsta on mennyt tällaiseksi, eipä tarvitse enää tulevaisuudessa täällä vierailla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö vain lammasmaisesti vaieta, jos jollakin on esim. väärä maku musiikin tai ruoan tai lomakohteen suhteen? Tai joku kysyy asiaa, jonka tiedän tai saan googlaamalla äkkiä selville. Eikö silloin ole hyvä syy ilmoittaa sille toiselle, että hän on esim. vitun idiootti? Sitä sai mitä tilasi, vajakki!

Vierailija
2/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:08"]

En oikeasti tajua miten aikuiset ihmiset jaksaa keskittää energiaa kaikkeen tuollaiseen negatiiviseen muiden mollaamiseen.

[/quote]

Epäilen, että täällä pyörii hyvin paljon muitakin kun aikuisia. Taitaa johonkin kellon aikaan olla yhtä "ylilautaa" koko palsta täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhut! Juuri tuo 5 % on ok ja se pätee keskusteluun kuin keskusteluun. Onkohan aika sellainen että moni on menettänyt järkensä, popsii masennuslääkkeitä ja muita päihteitä ja mielipahansa purkaa muihin? 

Vierailija
4/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen kyllä aina saanut pääasiassa vain asiallisia vastauksia omiin aloituksiini kun olen jotain kysynyt. Että kyllä silläkin, miten sen asiansa esittää, on aika iso merkitys.

Vierailija
5/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille maansa myynneille tiedoksi, laman pohjalla ollaan ja talven jälkeen alkaa nousu

Vierailija
6/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:22"]

No itse olen kyllä aina saanut pääasiassa vain asiallisia vastauksia omiin aloituksiini kun olen jotain kysynyt. Että kyllä silläkin, miten sen asiansa esittää, on aika iso merkitys.

[/quote]Ei sillä aina (usein) ole merkitystä. Voi olla asiallinen ja jopa kivalla tavalla tehty aloitus ja silti sitä kuraa ja pilkkaa tulee oikein kunnolla.

Vierailija
7/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 18:22"]

[/quote]Ei sillä aina (usein) ole merkitystä. Voi olla asiallinen ja jopa kivalla tavalla tehty aloitus ja silti sitä kuraa ja pilkkaa tulee oikein kunnolla.

[/quote] 

Joo, välillä oikein säälittää aloittajaa kun oikeesti kysyy tärkeitä neuvoja ja tää pimahtanut porukka ilvailee ja pilkkaa. 

Vierailija
8/8 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa aloituksiini yleensä yhtään vastausta tai korkeintaan muutaman. Kysyn liian tylsiä, aloituksen pitäisi olla hirveen provosoiva, että tulee vastauksia.

Asiallisia vastauksia ketjuihin tulee aina joitain ja sitten joku aloittaa kuranheiton ja toiset lähtee mukaan joko tukemaan tai pilkkaamaan huutelijaa. Hirveän huonoa käytöstähän se on. Monet ei osaa argumentoida yhtään mitään, vaan juttuja pitää höystää omilla typerillä minä-minä-minä -henkisillä kommenteilla, laajemmat näkökohdat täydellisesti unohtaen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme