Luetteko paljon tutkimuksia?
Itse luen lähes kaikilta aloilta, geologiaa, lääketiedettä, fysiikkaa, informaatiotekniikkaa, tietojenkäsittelytiedettä,jne. Ei ole tohtorin tutkintoa. Mitä kiinnostavia julkaisuja te luette?
Kommentit (7)
Luen, koska haluan muodostaa mielipiteen asioista itse enkä uskoa esim. valtamedian ja valtavirtasuosituksia ihan sokeasti tuosta noin vaan. Olenkin aika montaa yleistä valtavirtamielipidettä vastaan tämän takia ja pystyn perustelemaan mielipiteeni hyvin.
Luen päivittäin koska on pakko. Tosin itsehän olen tähän hommaan hakeutunut, joten en voi valittaa.
Pitää lukea aika paljon, valikoiden ja tiivistettyä, jos haluaa saada kohtalaisen kuvan edes yhdeltä alalta. Kokonaiskuvaan tarvitaan vielä enemmän, no onhan se tietenkin jossain määrin alakohtaista.
En, mutta voisin. Mistä tutkimuksia löytää?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:31"]
[/quote]
No kirjoita googleen vaikka englanniksi haluamasi aihe ja perään science / scientific research. Siinähän sitä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 16:31"]
[/quote]
No kirjoita googleen vaikka englanniksi haluamasi aihe ja perään science / scientific research. Siinähän sitä.
[/quote]
Niin mutta onko siinä jotain eroa, missä tutkimus on julkaistu? Googlettelemalla tulee vähän kaikkea.
Luen mutta en kaikilta aloilta. Olen itse ammatiltani historioitsija ja luen tietysti omaa alaa, kirjallisuustiedettä, yhteiskuntatieteitä (erit kriminologiaa), psykologiaa, jne. Esim kosmologiaa tai maantiedettä tai geologiaa tai biologiaa tykkkän lukea myös, mutta en varsinaisina tutkimuksina, vaan sellaisina vähän popularisoituina teoksina, esim kaupunkiluonnosta tai jäkälistä tms, missä on kuvia mukana ja homma yleistetty sille tasolle, että pysyn mukana ja yleiset merkityksen näkyy.
Molekyylibiologia ja kemia ei kiinnosta millään tasolla, siksi ei myöskään esim lääketutkimukset tai vastaavat. Sama koskee solutason lääketiedettä jne. Lancettia ei jaksa tavata, koska vaikka aikansa tavattuaan ymmärtäisikin, mitä siellä sanotaan, ei niiden artikkelien sisältämistä irrallisista tiedonpalasista kuitenkaan olisi mitään käytännön iloa.