Apua! Minua kohdellaan joka paikassa huonosti
Mitä ihmettä teen?! Asioidessani suunnilleen missä vaan minua kohdellaan yliolkaisesti ja epäkohteliaasti. Tänään yhdessä liikkeessä kohtelu oli jo niin ala-arvoista, että suorastaan järkytyin. Suutuin myyjälle, joka alkoi mäkättää vastaan ja toinenkin myyjä tuli siihen mäkättämään. En tajua tätä, miten en saa normaalia kohtelua missään. Pari kertaa kaverini on ollut mukana ja he ovat samaa mieltä, että saan aika yliolkaista kohtelua. Onko syynä vieras korostus suomenkielessäni? Vai mikä?
Miten saada kunnioitusta, kun se ei riitä että olen itse kohtelias ja ystävällinen.
Kommentit (8)
Jos olet venäläinen, niin sun asenne voi olla suomalaisessa tapakulttuurissa röyhkeäksi koettu. Mutta jos asut Turussa tai Tampereella niin tuo on ihan normaalia tapakulttuuria.
Oletko itse ystävällinen, hymyilevä ja miellyttävä?
Pidä blogia elämästäsi. Niin asiat muuttuvat.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:40"]
[/quote]
Laitoin jo avausviestiini, että olen. Mietin jo, olenko jo "liiankin" kohtelias ja ystävällinen ns. mateleva. Asoidessani hymyilen ja tervehdin, sanon kiitos ja anteeksi jos vaivaan jotain etsiessäni. Aina kohtelias. Mutta en saa kohteliaisuutta takaisin juuri koskaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:40"]
[/quote]
Laitoin jo avausviestiini, että olen. Mietin jo, olenko jo "liiankin" kohtelias ja ystävällinen ns. mateleva. Asoidessani hymyilen ja tervehdin, sanon kiitos ja anteeksi jos vaivaan jotain etsiessäni. Aina kohtelias. Mutta en saa kohteliaisuutta takaisin juuri koskaan.
ap
[/quote]
Olin joskus torikioskin myyjänä. Joka aamu sinne tuli nainen joka sano kahvi, kiitos. Annoin kahvin, niin vastasi, kiitos, ja jatkoi maitoa kiitos. Antoi rahaa ja sanoi euro ole hyvä. Annan rahaa, niin nainen siihen, että kiitos kiitos. Kiitos hei.
Oli tosi kohtelias henkilö, mutta vähän liikaa kiitosta. Liekö Briteissä asunut, mutta ei istunut tänne, hänelle tuli varmaan olo että olin yliolkainen. Yritä vähemmän!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 15:05"]
Oletko ruma vai kaunis?
[/quote]
En kumpaakaan. Olen jo reilussa keski-iässä, joten ei tämä liene mikään ulkonäkökysymys. En ole venäläinen enkä mikään kaunotar, enkä pukeudu huomiotaherättävästi tms. Ihan tavallinen nainen, ei minusta näy ulkomaalaisuus. Sen huomaa kyllä puheestani heti. Mutta vain lievässä aksentissa. Tänään myyjä sanoi, ettei voi auttaa minua, koska puheestani ei tajua mitään. Se ei voi olla totta.
ap
Jospa katsoisit ensin itse peiliin