Äksyilen väsyneenä ja kiireisenä, miten saisin itseni lopettamaan?
Niin siinä käy, että liian usein päädyn yhtään hankalissa tilanteissa ärhentelemään läheisilleni kun. olen väsynyt tai kiireinen. Tänä aamunakin olin molempia ja mielessäni hoin itselleni "rauhoitu, älä äksyile", mutta lopulta taas epäonnistuin. Inhottavaa!
Kommentit (3)
Kokeile ihan oikeasti laskea kymmeneen ennen kuin rähähdät. Tai laske takaperin, niin tulee vielä vähän enemmän aikaa miettiä. Hengitä syvään ja katso sitä ihmistä, kenelle aiot räjähtää.
Tunnista ne tilanteet, joissa räjähtelet. Päätä seuraavalla kerralla toimia toisin. Kun ei tiedä niitä tilanteita, on vaikea neuvoskella enempää.
Itsekurin oppiminen jäänyt väliin siis. En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta ilmeisesti korkea aika opetella, varsinkin kun huomaat sen itse! Hyvä neuvo tuo oikeasti kymmeneen laskeminen!
Nukut ja järjestät asiasi niin, että kiirettä ei ole ja tule. Teet siis illalla aamujuttuja mahdollisimman valmiiksi, heräät ajoissa ja laitat illalla puhelimen ja muut koneet ajoissa pois ennen kuin rauhoitutaan nukkumaan. Toimit siis samalla tapaa kuin sinulla olisi lapsi, joka olisi väsyneenä ärhäkkä ja joka ei osaa säädellä omia tekemisiään niin, että kiire pääsee aina yllättämään.
Kiireen välttäminen on itse asiassa hyvin helppoa ja nukkuminen on mukavaa aikaisemminkin illalla.