Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri haluaa jouluksi meille

Vierailija
18.11.2014 |

Sydämeni murskaantui kun lapseni ystävä kysyi saako tulla jouluksi meille, kun kysyin miksi niin ei halua olla kotona kun isi ja setä ja äiti taas tappelee ja haisee oudolta. Saa tietenkin tulla, mutta miten sanoa tästä noille ns. Vanhemmille.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi suojella vanhempiaan, mutta kyllä lapsuudessani naapurustossa oli perhe, jonka väkivalta- ja alkoholiongelma oli niin ilmeinen kaikille, ettei sitä olisi voinut mitenkään peitellä. Onneksi oli yksi perhe, mihin lapsi ja välillä äitikin juoksivat tarpeen mukaan öisin turvaan. 

Provo tai ei, aihe on tärkeä. Vanhemmat, muistakaa, ettette välttämättä itse havaitse, miten käytöksenne muuttuu pikku huppelissakin, ääni nousee, röhönaurua tai riitelyä, huonoa koordinaatiota jne. Nämä voivat lapsesta olla tosi pelottavia, vaikka itse ette niitä juuri edes rekisteröisi. 

Vierailija
62/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja jännä sattuma, että sattui juuri ap:lle, jolla itsellään on traumaattisia muistoja lapsuuden jouluista."

No niinpä! Kyllä se alkoholismi on niin harvinaista Suomessa että on suorastaan mahdotonta että kahdella toisensa tuntevalla ihmisellä olisi alkoholisti-isät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämä ole provoa eikä niitä ryyppääviä vanhempia ole vain lehtien otsikoissa. vanhemmuus ei mitenkään muuta alkoholistia selväpäiseksi ja järkeväksi ihmiseksi saati sitten ajattelemaan lapsensa tunteita.

minun lapsen kaveri 7v kysyi että miksi minä olen niin kiltti. tämä kiltteys oli siis sitä että vähän hammasta purren yritin askarrella-paskarrella ja osallistua lasten tekemiseen. vähän nauratti ensin ajatella itseäni "kilttinä" koska en ole mikään pullantuoksuinen äiti mutta yritän parhaani. kysyin että mimmoinens sinun äiti sitten on. vastaus oli pienen miettimisen jälkeen: "nukkuu"

what?

myöhemmin selvisi että viihtyi iltavuorojen jälkeen paljon lähikuppilassa ja verottihan se kovasti sitä valveillaoloaikaa... :( ( 

kaveri onkin ollut meillä syyslomilla, halloweenia juhlimassa, uutenavuotena jne jne.. äitinsä saa "nukkua"

Vierailija
64/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on jos juttu on provo? Mielestäni tämä on keskustelunaiheena hyvä vaikkei olisikaan totta juuri tämä tapaus. Okei, osa on kyynisiä eikä usko, mutta jatketaan silti keskustelua.

Vierailija
65/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap vielä pohtinut tätä asiaa?

Vierailija
66/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:48"]

Onko ap vielä pohtinut tätä asiaa?

[/quote]

On, on se viina niin kova juoma ja kinkku niin läskinen safka!

Vierailija
67/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:50"]

Mitä väliä sillä on jos juttu on provo? Mielestäni tämä on keskustelunaiheena hyvä vaikkei olisikaan totta juuri tämä tapaus. Okei, osa on kyynisiä eikä usko, mutta jatketaan silti keskustelua.

[/quote]

Hienoa, että on vielä antikyynikkoja!

Vierailija
68/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa sivistyneesti lasi tai kaksi hyvää laatuviiniä.viinas ei kannata juoda. Niin, ruuan kanssa.

Vierailija
69/69 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha syyllistää kohtuukäyttäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä