Miksi mua aina väsyttää?
En ymmärrä, miksi olen koko ajan aivan uuvuksissa. Väsy ei ole sellaista "hohhoijaa, enpä jaksais ruveta ruuanlaittoon", vaan sellaista että ihan tärisyttää ja aivot tuntuvat olevan puuduksissa. Näkö- ja kuuloharhat ja muistin pätkiminen on ihan normaalia.
Haastatelkaa ja diagnosoikaa, mikä mua väsyttää. Itse en enää tiedä enkä osaa itseäni nykyistä paremmin hoitaa.
Kommentit (11)
Nukutko liian vähän? Liikaa hiilareita ruokavaliossa? Paljon stressiä? Kilpirauhasarvot onko ok? Liikutko?
Arkisin 23-5.30, viikonloppuisin 10 tunnin unet.
Kilpirauhasen vajaatoiminta, masennus, addisonin tauti, anemia, vaihtoehtoja on monia. Kannattaa mennä kyllä pikimmiten lääkäriin jos on noin huono olo että näet ja kuulet harhoja.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:25"]Nukutko liian vähän? Liikaa hiilareita ruokavaliossa? Paljon stressiä? Kilpirauhasarvot onko ok? Liikutko?
[/quote]
Unet kerroin, nukun juuri ja juuri tarpeeksi ja viikonloppuisin enemmän. Stressi on suhteellista, mitä sitä nyt tavallisella ihmisellä on.Kilpirauhasarvot on mitattu 5 vuotta sitten, silloin ne ainakin oli ok ja silloinkin väsytti. Liikuntaa harrastan 4-5 tuntia viikossa, lähinnä aerobista n. 130-150 sykkeellä. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:25"]Kilpirauhasen vajaatoiminta, masennus, addisonin tauti, anemia, vaihtoehtoja on monia. Kannattaa mennä kyllä pikimmiten lääkäriin jos on noin huono olo että näet ja kuulet harhoja.
[/quote]
No ei tähän lääkäri mitään valaisevaa ole sanonut, masennuslääkitys tosin oli jonkun vuoden. Se auttaa silloin kun sitä syö, mutta ei sitäkään halua ikuisesti käyttää. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:25"]Liikaa hiilareita ruokavaliossa?
[/quote]
Ai niin hiilarit unohtui. Yleensä jotain 50-100 g, tällä on menty kymmenen vuotta jo ja olen todennut että viljattomuus on välttämätöntä jos haluan olla edes näin virkeä kuin nyt. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:33"]Krooninen väsymysoireyhtymä? http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&viewType=viewArticle&tunnus=duo95576
[/quote]
Ei, ei sovi kuvaan. Mä oletan että olen fyysisesti ihan terve, mutta elän jotenkin väärin tiedostamattani. Ap
Viisi vuotta sitten otetut kilpirauhasarvot. ho hoi, onko sulla siis kestänyt siitä asti tällainen väsy jos kerta sitä mieltä olet, että niitä ei nyt tarvitsisi ottaa.
Mulle ei ikinä riittäisi tuo 6,5 tuntia yössä unta. Kannattaisi lisätä yöunia tunnilla ja katsoa, oletko vielä väsynyt...
Nukutko kuitenkin riittävästi ja hyvin?