Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa alkoholistiparantolaa jossa ollaan n. viikon jakso?

Vierailija
28.09.2021 |

Minnesota-hoito ei ole minulle mahdollinen liian pitkäkestoisen ajan vuoksi käytännön asioiden kannalta (kestää 4 viikkoa) Mieluiten tampereella tai edes lähimailla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Raitistuminen ei ole mahdollista, jos sulla on siihen aikaa vain vko.

Vierailija
2/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisitkö katkaisuhoitoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla asenteella ainakaan. Sinne on jonoa.

Vierailija
4/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita yksityisiä sairaaloita- esim kai Eiran sairaalassa voi olla haluamansa ajan.

Vierailija
5/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi. Viikossa raittiiksi.

Vierailija
6/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi. Viikossa raittiiksi.

No saahan siinä putken poikki ja siitä on helpmpi jatkaa juomattomuutta. 

Eri

Vierailija
7/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee mökille murjottamaan viikoksi.

Vierailija
8/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. perus katkaisuhoito tai yksityissairaalan päihdehoitopalvelut, esim. Eiran sairaala.

Ja kyllä, ihmiset voi päästä joskus liikajuomisesta tai juomisputkesta kevyemmälläkin interventiolla kuin 4 kk Minnesotaa. Itselllenii riitti eronjälkeiseen pahaan putkeen normi katkaisuhoito, jossa alkuoireita hillittiin rauhoittavilla lääkkeillä. Sen jälkeen menin töihin eikä alkoholi ole koskaan ollut onglema. Kun oli motivaatio ja halu päästä taas jaloilleen. (Enkä ole edes nykyään enää absolutisti, voin ottaa silloin tällöin eikä se aiheuta mulle mitään suurempaa repsahdusta kute AA esittää)

Vierailija
9/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee mökille murjottamaan viikoksi.

Aika monella vaan käy niin että siellä yksin murjottaessa viinanhimo kasvaa ja sitten hurauttaa autolla hakemaan takakontillisen kaljaa ja viinaksia.

Vierailija
10/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfa-kuntoutus.Kannattaa kysyä.

Vierailija
11/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan normaalisti kotona / töissä / missä nyt muutenkin olet. Et vain juo yhtään alkoholia. 

Millä nimellä laitan 100 € laskun tästä neuvosta?

Vierailija
12/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avohoito. Oman kunnan päihdehoitajaan yhteys. Tiivis seuranta ja katkaisuun haet päivittäin lääkkeet.

Vierailija
13/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen tampereella on juuri tuollainen katko paikka. Tuppaa vain olemaan jonoa hieman, että ei sinnekkään yleensä heti pääse( joskus käynyt tosin tuurikin). Soita sinne ja kysy, googlesta löytyy tuolla nimellä.

Vierailija
14/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan normaalisti kotona / töissä / missä nyt muutenkin olet. Et vain juo yhtään alkoholia. 

Jos on pidempi juomisjakso takana tuo voi olla tosi vaikeaa. Siinä alusssa voi tulla todella karmeita sekä fyysisiä että psyykkisiä oloja, joiden tietää helpottavan alkoholilla, joten helposti sitä ei kestä ja menee ostamaan taas jotain ja juo. Tähän auttaa olo paikassa jossa alkoholia ei saa ja/tai lääkkeet. Muutenkin kovan putken jälkeen voi tarvita lääkitystä ihan viinakrampin ehkäisyyn tms, sellaise jälkeen juomisen lopettaminen itsekseen kuin seinään voi olla vaarallista. 

Vierailija
15/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin katkolla viikon. Parin viikon jälkeen taas ryyppäämään. Niin mulle setä taisi joskus mainitakin että käydään katkolla, jotta jaksetaan taas ryypätä.

Olen parhaillaan lopettamassa reilun vuoden mittaista päihdekuntoutusjaksoa. Jos en olisi läpi käynyt tätä olisin luultavasti kuollut, tai ainakaan en olisi siinä kunnossa että pystyisin opiskelemaan, käymään töissä, harrastamaan tms.

On mahdollista raitistua viikossa tai vaikkapa päivässä, mutta aika harva on oikeasti niin vahva. Päihteiden käytön taustalla on niin paljon muutakin, että vielä harvemmin pelkkä raitistuminen riittää..

Monet päihteiden käyttäjät väittävät ettei heillä ole aikaa kuntoutukseen. Onhan se pelottavaa oikeasti pydähtyä ja käsitellä kipeitä asioita.

Väitän että jos ei ole aikaa siihen, ei ole aikaa myöskään raitistua.

Vierailija
16/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pidempi juomisjakso takana tuo voi olla tosi vaikeaa. Siinä alusssa voi tulla todella karmeita sekä fyysisiä että psyykkisiä oloja, joiden tietää helpottavan alkoholilla, joten helposti sitä ei kestä ja menee ostamaan taas jotain ja juo. Tähän auttaa olo paikassa jossa alkoholia ei saa ja/tai lääkkeet. Muutenkin kovan putken jälkeen voi tarvita lääkitystä ihan viinakrampin ehkäisyyn tms, sellaise jälkeen juomisen lopettaminen itsekseen kuin seinään voi olla vaarallista. 

Tiedän kyllä, on tullut ns. testattua nuo olot. 

Olen kyllä joka tapauksessa sitä mieltä että siinä kohtaa kun haluaa lopettaa ryyppäämisen, niin se on ihan sama missä on. Ne ekat muutamat vuorokaudet on ihan helvetillisiä, ja ainakin ekana päivänä on pakko ottaa loiventavia, koska sydänkohtauksen ym. pelko. Mutta ei niistä tasoittavista jää enää ryyppy päälle, jos on jo itse päättänyt että nyt se juominen loppuu. Olen tämän tehnyt ihan itse kotona useaan kertaan. Vittumaiset on olot, ja tekisi mieli nukkua noiden muutaman vrk yli, mutta joskus se putki vain on katkaistava.

Vierailija
17/20 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunne Sjögren

Vierailija
18/20 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantamo. Googleta. Yhteistyössä Minnesota-hoitolan kanssa. Ns. virallinen aloitusaika 4 viikkoa mutta saat lähteä milloin haluat, ja maksat vaan niistä päivistä joista olet. Itse pidin viikon paussin ja olin sen jälkeen pari vuotta raittiina.

Vierailija
19/20 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 luvulla juomari saattoi joutua ns. houruinlaitokseen koko loppuiäkseen

😮

Vierailija
20/20 |
29.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla asenteella ainakaan. Sinne on jonoa.

Heti aamusta paikalle, niin kyllä sisään pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan