Kauppakeskus Puuvilla jätti taustamusiikin pois: Ei edes joululauluja!
Mahtavaa, upea päätös! Todella hieno päänavaus, toivottavasti muut kauppakeskuset peesaavat. Tämä on parasta, sitten Radio puheen perustamisen!
Vaikka itse asun Porista 200 kilometrin päässä, niin aion lähteä sinne ostoksille ihan kannatuksen vuoksi!
Kommentit (14)
Hyvä päätös. Mä olin muutamana vuonna opiskellessa vaatekaupassa osa-aikaisena töissä ja aina tietenkin ennen joulua oli paljon vuoroja. Ne halvatun joululaulut alkoi soida jo marraskuussa ja sitä humppaa kuunneltiin sit sinne jouluun asti. Yks levy, jossa samat biisit vuodesta toiseen. Aaaarrrrgggghhh.
Onhan niissä yksittäisissä puodeissa musaa. Ihan hyvä, että kauppakeskus jätti melusaasteen pois.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:41"]
Ihan ankeeta, ei yhtään joulufiilistä. Eikä mitenkään edes erityistä, ei mun mielestä yleensä ostoskeskuksissa mikään musiikki soi vaan erikseen yksittäisissä kaupoissa.
[/quote]
Joulufiilis... Eli naama punaisena vitutuksesta ja hiestä kaupoissa juosten töiden jälkeen. Ja niitä rallatuksia kuunnellen. Tämä on hieno teko niille kauppakeskusten työntekijöille. Tietty vaikutus plusmiinus nolla jos ne tissuntassutpullatjanassuttipsuntapsuntontut soi niissä yksittäisissä kaupoissa.
Kaikki kaupat, ostoskeskukset ja vastaavat tilat voisivat luopua musiikista. Se on ärsyttävää ja turhaa. Erityisesti ruokakauppojen musiikki kummastuttaa, se on ihan turhaa ja yleensä vielä huonoakin. Menen ruokakauppaan ostamaan ruokaa, en fiilistelemään. Noissa paikoissa on muutenkin melua ja kun musiikki pauhaa taustalla tulee ahdistunut olo.
Ihan ankeeta, ei yhtään joulufiilistä. Eikä mitenkään edes erityistä, ei mun mielestä yleensä ostoskeskuksissa mikään musiikki soi vaan erikseen yksittäisissä kaupoissa.
[/quote]
Jos joulufiilis on ostoshelvettien taustametelistä kiinni, niin kannataisko hieman tarkistaa suhtautumistaan kyseiseen juhlaan?
Mitä taas tulee väitteeseesi siitä, että ostoskeskuksissa ei yleensäkään taustamusa soi, niin ainakaan asiantuntijan mukaan se ei pidä paikkaansa. Lainaus Ylen sivuilta: Porin Puuvillan kauppakeskuksen käytävillä ei taustamusiikki raikaa. Taustamusiikiton kauppakeskus on maassamme harvinainen.
Korhonen ei muista toista Puuvillan kaltaisista taustamusiikitonta kauppakeskusta.
ihan yhtä meluisaa tulee olemaan. tuossahan sanotaan että käytävillä raikaa kuitenkin mainosmusiikit, ja joka liikkeessä ne tavanomaiset jumputukset.
tuntuu kyllä tympeältä ajatus ilman mitään taustamusiikkia. siinä sitä kuunnellaan kaikuvassa tilassa kanssaihmisten räkäistä yskää ja kenkien kopinaa..
Miten teitä voi kiinnostaa? Siis oikeasti kyse on taustamusiikista. Mitä hiton merkitystä sillä on? Ymmärrän toki, jos joku ei halua kuunnella Jesus lauluja, jotka ovat hemmetin rasittavia.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:49"]
Kaikki kaupat, ostoskeskukset ja vastaavat tilat voisivat luopua musiikista. Se on ärsyttävää ja turhaa. Erityisesti ruokakauppojen musiikki kummastuttaa, se on ihan turhaa ja yleensä vielä huonoakin. Menen ruokakauppaan ostamaan ruokaa, en fiilistelemään. Noissa paikoissa on muutenkin melua ja kun musiikki pauhaa taustalla tulee ahdistunut olo.
[/quote]
Niin ja aattele, ne maksaa vielä ittensä kipeeks siitä, että saa rääkätä meitä! Teostolle vuosittain maksetuista 53 miljoonan euron korvauksista peräti 16% tulee taustamusiikista. Eli yritykset maksavat 8,5 miljoonaa euroa vuodessa siitä, että saavat rääkätä asiakkaitaan! Järjetöntä!!!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:08"]
Miten teitä voi kiinnostaa? Siis oikeasti kyse on taustamusiikista. Mitä hiton merkitystä sillä on? Ymmärrän toki, jos joku ei halua kuunnella Jesus lauluja, jotka ovat hemmetin rasittavia.
[/quote]
Tiedätkö, että niissä kauppakeskuksissa on työntekijöitä, jotka joutuvat kuuntelemaan sitä taustamusiikkia kaikki työpäivänsä, voimatta juurikaan itse vaikuttaa siihen mikä soi.
Ihan ankeeta, ei yhtään joulufiilistä.[/quote]
Minä olen kyllä jouluintoilija pahimmasta päästä, ja alan yleensä fiilistellä joulua jo alkusyksystä. Silti minä kyllä haen joulutunnelman jostain ihan muualta kuin kauppakeskuksista, joissa vallitsee stressi ja kiire rauhan ja lämmön sijaan. Ei siihen mitkään Kulkuset-rallatukset auta yhtään.
Lisäksi sympatiani ovat henkilökunnan puolella. Olin opiskeluaikana neljä vuotta putkeen jouluapulaisena eräässä Helsingin keskustan tavaratalossa, ja jouduin kuuntelemaan samoja joululauluja n. kuukauden verran joka päivä aamusta iltaan. Ja ei, ne eivät vaihtuneet vuosien välillä. Osaa kyseisen tavaratalon joululaulukavalkaadin lauluista en pysty kuuntelemaan vieläkään ilman vilunväristyksiä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 19:49"]
[/quote]
Niin ja aattele, ne maksaa vielä ittensä kipeeks siitä, että saa rääkätä meitä! Teostolle vuosittain maksetuista 53 miljoonan euron korvauksista peräti 16% tulee taustamusiikista. Eli yritykset maksavat 8,5 miljoonaa euroa vuodessa siitä, että saavat rääkätä asiakkaitaan! Järjetöntä!!!
[/quote]
Ne miljoonat on lisätty ostosten hintaan.