Kampaajat / iusteietäjät! Millä karhennatte hiukset? ov
Ongelma on ohuehko ja liukas (luonnostaan päätä nuoleva) hiuslaatu, ei värjätty. En käytä silikoneja, myös sulfaatteja välttelen, välillä tosin käytän. Hiukset ovat niin lyhyet (polkka, kasvatan), ettei niitä saa kunnolla edes kiinni. Joten nämä pitää muotoilla joka ikinen päivä.
Ja koska muotoilen päivittäin, joudun pesemään hiukset päivittäin. Kunhan nämä joskus kasvaaponkkarimittaan, pääsen muotoilu-pesukierteestä eroon. Mutta tämä hetki.. Olen käyttänyt karhennukseen ja lakan alle hiuspuuteria, mutta hiuspohja ei pidä jatkuvasta käytöstä, se on jatkuvasti ärtynyt ja pakkasilla varmasti tulee olemaan vielä enemmän. Millä muulla voisin saada hiuksiini karheutta ja tekstuuria? "Luonnontilassa" esim pinnit ei pysy hiuksissa. Olisiko suolasuihkeeseen siirtyminen sama kuin menisi ojasta allikkoon?
Hiusrutiini on usien (Herbinan sininen hajusteeton) muotovaahto puhtaisin ja kosteisiin hiuksiin (+ joskus vähän jätettävää) ja lähes kuivana ihan nopea pöläytys föönillä -> hiuspuuteri -> lakka. Tarpeen mukaan kosteuttamaan ja pörröä poistamaan jätettävä hoitis (Herbina tai Xz, ovat hyviä, paitsi sitten tarvitsen vaan lisää hiuspuuteria koska tuovat liukkauden takaisin). Kuukausittain syväputsari ja tehis, joskus tehis ihan muuten vaan. Tuurista kiinni lätsäyttääkö vai ei.
Osaisitko myös neuvoa jonkin (vähätuoksuisen) lakan, joka ei kuivattaisi hiusta niin paljoa? Nyk. lakka vähän kuivaa (vihreä Herbina, siinä onkin paljon alkoholia), edellinen ei kuivannut mutta haisi pahalta (joku tarjoushalpis).
Iso Kiitos vastaajalle!
Kommentit (8)
Mulla on liruhiukset ja suolasuihke auttaa. Wella on paras mun kokeilemista, älä osta mitään marketin lorealia, se on yhtä tyhjän kanssa, näyttää vaan likaiselta. Oon kokeillut myös Tigin kuivashampoota joka ois tosi hyvä muuten mutta haisee niin voimakkaalle että en voi itse sitä käyttää (enkä oo mikään hajusteyliherkkä, se vaan oikeesti haisee to-del-la paljon)
Suolasuihke on hyvä, kunhan ei läträä. Suosittelen vaihtamaan shampoon tuuheuttavaan, esim. Redkenillä on loistava tuote ohuille hiuksille. Hoitoaine myös hyvä vaihtaa mahdollisimman kevyeen, niin ei latista hiusta. Paras kokeilemistani suolasuihkeista on joko Balmainin tai Lorealin.
Suosittelen vaalentamaan kerran hiukset. Se karhentaa liukasta hiusta ja tekee niistä muotoiltavammat. Omistan samanlaisen hiuskuontalon ja tuolla sain hiukset nousemaan päänahasta ja edes jotenkin tottelemaan. Liukkaat hiukset olivat aina likaiset, nykyiset ei.
Nyt jopa kiharat pysyvät jotenkuten, toisinkuin niissä liukkaissa ei pysynyt millään keinolla.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 14:38"]Suosittelen vaalentamaan kerran hiukset. Se karhentaa liukasta hiusta ja tekee niistä muotoiltavammat. Omistan samanlaisen hiuskuontalon ja tuolla sain hiukset nousemaan päänahasta ja edes jotenkin tottelemaan. Liukkaat hiukset olivat aina likaiset, nykyiset ei.
Nyt jopa kiharat pysyvät jotenkuten, toisinkuin niissä liukkaissa ei pysynyt millään keinolla.
[/quote]
Mielummin kyllä raitoja, ei tarvitse olla koko ajan värjäämässä tyvikasvua.
Kiitos, eli täytyypä kipaista suolasuihkeostoksille. Sekö ei siis oikeasti ärsytä teidän hiuspohjaa?
Mietteissäni oli kyllä vaalentaminenkin, mutta onneksi kokeilin ensin peruukilla. Nimittäin selvisi ettei sovi mulle yhtään. Olen niitä, joiden iho näyttää ihan vihreältä jos on vaaleat hiukset. Oma väri on suht tumma.
No, nyt pesin taas hiukset enkä koske puuteriin ennen maanantaita. -ap
Ohuet raidat, siis todella ohuet koko päähän. Pelkkä värjäyskin jämäköittää vähän.
Kevyesti kosteuttava sampoo (mulla kuiva ilma talvisin litistää hiuksia)
Hoitoaineena kevyt jätettävä suihke, ei poishuuhdeltavaa
Muotoilutuotteita vähän, jos käyttää liikaa hiukset vain latistuvat niiden painosta
Hiusjuuren kreppaus (tähän on oma laitteensa, en muista nimeä)
Varovainen tupeeraus kriittisimmistä kohdista
Muutama papiljotti päähän siksi aikaa kun hiukset kuivuvat
Paplari! Joo siinäpä se, pitääkin koittaa! Eipä tullut mieleenkään koko papiljotti. Heti huomenna tai ma sitten suolasuihke- ja papiljottikauppaan. Mitenhän niitä käytetään, ei ole kokemusta. Luin muuten että suolasuihketta voisi tehdä itsekin.
Mietiskelin myös että värjäisin ehkä hiukset omanvärisellä kestovärillä/kevytvärillä, että saisin käyttää niitä sävyttäviä hoitoaineita :) Kun ei ne Colormaskit sun muut kai tartu neitsythiukseen.. Äsken tosin tajusin että samasta syystä ehkä voisi tehdä omanvärisiä raitoja (kiitti 8). -ap
*Hiustietäjät siis :)