G: Kokemuksenne lappilaisista?
Mun mielestä lappilaiset on kylmiä, ei niin puheliaita ja helposti herneen nenään vetäviä ihmisiä. Omituisia.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:04"]
Lappalaiset uskovat kummituksiin, kertovat pelottavia vanhoja yliluonnollisia tarinoita ja ryyppäävät. Tai ovat lahkolaisia. Mielenkiintoista porukkaa. Yhden kanssa olen seurustellut ja käynyt pienessä kyläpahasessa siellä.
[/quote]
Jooh... Mullekin lappilainen kertonu tarinoita jopa Ufoista. :D
Sit kun mie sanon että " no ei oo tuommosia olemassa!! että ihan höpö höpö juttuja "
Nii kyl on lappilainen vetäny herneen nenään ja suuttunu... :( :D
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:03"]
No minkäslaisia sitten on eteläsuomalaiset? Sanotaan nyt Jyväskylästä alaspäin?
[/quote]
Turhantärkeitä ja puhuvat liikaa.
[/quote]
Minkä koette turhantärkeydeksi ja miksi teillä päin ei puhuta sitten niin paljon?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:45"]
Minä olen etelä-lapista ja voin sanoa, että kaikenlaisia ihmisiä sitä löytyy täältäkin. Kumminkin ehkä hieman kylmemmän ja osa todellakin "juntimman" (:D) oloisia, mitä eteläläiset. Yksilöitähän kaikki on, mutta näin olen todennut asian olevan.
[/quote]
Wau, mikä tyhjentävä analyysi!
[/quote]
Mun mielestä toi oli hyvä analyysi. Sellanen järkevä. Tajusin että ehkä mie en ookkaan sit kuvitellu vaan kaikkea...
Mut vieläkin ootan vastausta häneltä siihen et mitä ne lappilaiset ja hänen suku sit ajattelis, siitä yhdestä tavasta. ;)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:14"]
No meillähän on heiniä kengät täynnä, naama noessa ja päissään olemma aamusta iltaan ja illasta aamuun. Lapsista emmä piä lukua että kenen alulle laittamia. Moottorikelkat on viimesen päälle ja EU-tuilla elellään. Tämänhän halusit kuulla?
[/quote]
Haluan kuulla totuuden. :)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:25"]
Minkä koette turhantärkeydeksi ja miksi teillä päin ei puhuta sitten niin paljon?
[/quote]
Tärkeilyn omaisuudestaan, työstänsä tai mahtavista kokemuksistaan. Jos em. puhutaan, pittää sillälailla neutraalisti puhuman ei korottaman itseään liikaa, muut saa sinua kehua, et sinä ite.
Kyllä pohojosesa puhutaan, kun on roikkassa akku hieman lämmennyt. Sellainen kylmälähtö tärkeisiin puheaiheisiin on usein on ei-ei. Mutta joskus saatetaan ihan itestään aloittaa juttuaminen, sillointällöin.
Olen menossa keväällä länsi-lappiin pariksi kuukaudeksi työharjoitteluun. Syödäänkö minut elävältä, jos myönnän olevani helsingistä ja että mieheni ei ole suomalainen?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:38"]
Olen menossa keväällä länsi-lappiin pariksi kuukaudeksi työharjoitteluun. Syödäänkö minut elävältä, jos myönnän olevani helsingistä ja että mieheni ei ole suomalainen?
[/quote]
Olet vain ystävällinen, mutte et "päällekäyvä", niin hyvin se menee, onnea harjoitteluun!
Minä lappilaisena en osu kyllä kuvaukseesi lainkaan. Eikä kyllä keneenkään tuntemaani ihmiseen. Etelässä sitä ylypeitä ja kylymiä ollaanki jos lähetään vertaileen.
-itsekin yleistit.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:02"]
Naisilla on ainakin 5 kertaa kovempi seksivietti kuin perus lättäjälkasuomalaisilla.
Grrrhh miten kuumia pakkauksia pienet, tummat ja tuliset lapin tytöt oikein ovat.
[/quote]
Tää muuten on totta jostain kumman syystä.
[/quote]
Jos saat pesää oulussa eka iltana, niin takuu varmasti tytön juuret on lapista.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:34"]
Mun mielestä lappilaiset on kylmiä, ei niin puheliaita ja helposti herneen nenään vetäviä ihmisiä. Omituisia.
[/quote] itse oon lappilainen alkujaan mutta viettänyt suurimman osan elämästä Hgissä ja olen saanut sieltä tervettä järkeä aimo annoksen, arvostaa luontoa, hurtin huumorin, puhelias oon ja jopa huumorintajuinen.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:25"]
[/quote]
Tärkeilyn omaisuudestaan, työstänsä tai mahtavista kokemuksistaan. Jos em. puhutaan, pittää sillälailla neutraalisti puhuman ei korottaman itseään liikaa, muut saa sinua kehua, et sinä ite.
Kyllä pohojosesa puhutaan, kun on roikkassa akku hieman lämmennyt. Sellainen kylmälähtö tärkeisiin puheaiheisiin on usein on ei-ei. Mutta joskus saatetaan ihan itestään aloittaa juttuaminen, sillointällöin.
[/quote]
Auts. :D
Just tossa se tökkää, mä teen just tota kaikkee, savolaisena, vissiinkin, en oo ite kiinittäny huomioo, ennen kun useet lappilaiset on just mulle tyyliin sanonu " et mitä sää puhut koko ajan itestäs ja tuot itteäs julki " vaikka savossa ja muualla, mua ei oo oikeestaan ikinä tommosesta moitittu.
Sit kun yrittää ruveta muuttaa itteensä ja olee semmonen kylmempi ja hiljasempi, niin mua jotenkin rupee masentamaan... Koska sit musta puuttuu se tulisielusuus, tempperamenttisyys ja päällepäsmäröinti ! :)
[/quote]
[/quote]
Minua ällöttää pohjoisesta tulevien teko vaatimattomuus ja tietynlainen juurevan maalaisuuden teeskentely. Todellisuudessa kuitenkin kieroja, ahneita ja kovia juoruamaan.
Mies on Lapista ja se on ihan hirveä tinkaamaan. Siis vaan väittelee asioista aikansa kuluksi. Auta armias kun on koko suku paikalla ja kaikki alkaa tinkaamisen keskenään. Siitä on etelän vareksen parempi liueta sivummalle.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:47"]
[/quote]
[/quote]
Minua ällöttää pohjoisesta tulevien teko vaatimattomuus ja tietynlainen juurevan maalaisuuden teeskentely. Todellisuudessa kuitenkin kieroja, ahneita ja kovia juoruamaan.
[/quote]
Jepjep ! Minustakin kovasti puhuttu paskaa seläntakana. Ihmeellistä...
Savolaiset ei oo ees noin kovia jauhaa seläntakana paskaa, vaan meillä ollaan enemmän suorasanasia !! vaikka myös ehkä hieman kieroja.
Mies on Lapista ja se on ihan hirveä tinkaamaan. Siis vaan väittelee asioista aikansa kuluksi. Auta armias kun on koko suku paikalla ja kaikki alkaa tinkaamisen keskenään. Siitä on etelän vareksen parempi liueta sivummalle.
[/quote]
Jooh... :D Mistäs sä ite oot?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:38"]
[/quote]
No naiaan ainaki mieluummin elävänä..!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hyi, mitä teeskentelyä;)
Olin ennen töissä call centerissä ja täytyy sanoa, että siellä yleisesti toivottiin lappilaisten puheluja. Kaikki hoitu hyvin, ilman turhaa huutamista, ja asiat saatiin nopsaa hoidettua. Toisin oli hesalaisten "kaikki mulle heti nyt" puhelut, jotka aloitettiin luonnollisesti huutamalla. En sano että kaikki oli samanlaisia mutta aika iso osa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:57"]
Olin ennen töissä call centerissä ja täytyy sanoa, että siellä yleisesti toivottiin lappilaisten puheluja. Kaikki hoitu hyvin, ilman turhaa huutamista, ja asiat saatiin nopsaa hoidettua. Toisin oli hesalaisten "kaikki mulle heti nyt" puhelut, jotka aloitettiin luonnollisesti huutamalla. En sano että kaikki oli samanlaisia mutta aika iso osa kyllä.
[/quote]
Totuutta ei voi kätkeä!;)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 18:14"]
No meillähän on heiniä kengät täynnä, naama noessa ja päissään olemma aamusta iltaan ja illasta aamuun. Lapsista emmä piä lukua että kenen alulle laittamia. Moottorikelkat on viimesen päälle ja EU-tuilla elellään. Tämänhän halusit kuulla?
[/quote]
Elä sie rupeä vähättelemään..:)