G: Kokemuksenne lappilaisista?
Mun mielestä lappilaiset on kylmiä, ei niin puheliaita ja helposti herneen nenään vetäviä ihmisiä. Omituisia.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:34"]
Mun mielestä lappilaiset on kylmiä, ei niin puheliaita ja helposti herneen nenään vetäviä ihmisiä. Omituisia.
[/quote]
Ne ei vaan tykkää ulkopuolisista, muuten ovat ihan normaaleita ja mukavia.
Met emmä kylhä turhhaan loukhaannu
Minä olen etelä-lapista ja voin sanoa, että kaikenlaisia ihmisiä sitä löytyy täältäkin. Kumminkin ehkä hieman kylmemmän ja osa todellakin "juntimman" (:D) oloisia, mitä eteläläiset. Yksilöitähän kaikki on, mutta näin olen todennut asian olevan.
Sellasia besserwissereitä ja itseriittoisia.
Elä sie etelän immeinen turhaa huuva.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:34"]
[/quote]
Ne ei vaan tykkää ulkopuolisista, muuten ovat ihan normaaleita ja mukavia.
[/quote]
Mä oon itä-suomesta ja ite kuvailisin itteeni näin: puhelias, avoin, lämmin, ystävällinen, tuon itteäni paljon julki ja vahvasti... jos pitää jotain huonoakin itsestä sanoo, niin ehkä myös vähän kiero.
Ja tuosta kai ne lappilaiset ei just tykkää...
Koska pohojosempana kun vetää herneen nenään, tulee siitä pakasteherne, jota voi miellyttävästi sieraimesa pitkiä aikoja säilyttää.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:45"]
Minä olen etelä-lapista ja voin sanoa, että kaikenlaisia ihmisiä sitä löytyy täältäkin. Kumminkin ehkä hieman kylmemmän ja osa todellakin "juntimman" (:D) oloisia, mitä eteläläiset. Yksilöitähän kaikki on, mutta näin olen todennut asian olevan.
[/quote]
No täällä itä-suomessa kuule me vasta juntteja ollaankin, veikkaan et ees lappi ei oo niin junttia aluetta kun tää itä-suomi. Ja kun mie meen lupsakkana itäsuomalaisena lappiin ja mulla käy suu melkeen koko ajan, niin mua katotaan silleen WTF..............................
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:48"]
Koska pohojosempana kun vetää herneen nenään, tulee siitä pakasteherne, jota voi miellyttävästi sieraimesa pitkiä aikoja säilyttää.
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:46"]
Mä oon itä-suomesta ja ite kuvailisin itteeni näin: puhelias, avoin, lämmin, ystävällinen, tuon itteäni paljon julki ja vahvasti... jos pitää jotain huonoakin itsestä sanoo, niin ehkä myös vähän kiero.
[/quote]
No joo, voin kuvitella mitä sukulaiseni (koko sukuni siis lapista) miettisivät tuollaisesta :D
Lähes kaikki naiset laittautuu kamalan näköisiksi. :D Ainakin missä päin lappia minä oon matkustellut.
Met emmä perusta turhantärkeyvestä
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:46"]
[/quote]
No joo, voin kuvitella mitä sukulaiseni (koko sukuni siis lapista) miettisivät tuollaisesta :D
[/quote]
No mitä ne miettis? :D
Lappilaisissa on ihmisiä laidasta laitaan ihan kuin pirkanmaalaisissa, uusimaalaisissa, hämäläisissä, savolaisissa, pohjanmaalaisissa...turkulaiset ovat sitten asia erikseen.
Mikä näiden kysymysten tarkoitus on? Eiköhän mielipiteitä ole yhtä monta kuin on vastaajiakin. Muodostappa itse omasi.
Ite oon muualta muuttanu Etelä-Lappiin ja minusta täällä on mukavia ja rentoja ihmisiä. Suurin osa.
Lappi on aika iso ja laaja. Katopa kartasta. Siinon melkein puoli Suomea pelkkää Lapphia. Ei sitä voi parilla sanalla kuvailla semmosta määrää ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:55"]
Lähes kaikki naiset laittautuu kamalan näköisiksi. :D Ainakin missä päin lappia minä oon matkustellut.
[/quote]
No miusta naiset ei oo siellä kamalan näkösiä. Riippuu minkä ikäset naiset, mutta nuorilla naisilla on ainakin vahva ja persoonallinen tyyli... Niin sit mä mietin et sekin vois kertoo siitä et luonne on myös ulospäin suuntautunu ja lämpimämpi, mut ei se ookkaan. Ainut semmonen näkyvä tekijä, mikä minun mielestä heissä on, niin on tuo ihmisten tyyli. Mut muuten ovat semmosia hyvin vaatimattomia ihmisiä, etteivät pidä paljon melua olostaan...
up