Olin yökastelija 17-vuotiaaksi asti, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (55)
Miksi lopetit jo 17-vuotiaana? Kannattaa aloittaa tämä mukava harrastus uudelleen.
Tuleeko mieleen näin jälkeenpäin miten lasta voisi tukea henkisesti asiassa?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:03"]
Ettekö käyttäneet vaippoja? Annoitte vaan mennä alle? Entäs nykyään menkkojen aikana, käytättekö suojia?
[/quote]
Käytin, mutta ne olivat epämukavia eikä istuvia löytynyt. Eli ohi meni vähintään puolet. Mielestäni menkat eivät ole millään lailla verrattavissa tähän.
Miksi lopetit jo 17-vuotiaana? Kannattaa aloittaa tämä mukava harrastus uudelleen.
[/quote]
Ehkä joidenkin pitäisi taas miettiä mitä suustaan päästää, tai koneeltaan.
[/quote]
Kaltaistesi idioottien takia tämä aihe on tabu ja ei yhtään auta nuorten ja lasten tilannetta. Häpeä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:04"]
Tuleeko mieleen näin jälkeenpäin miten lasta voisi tukea henkisesti asiassa?
[/quote]
Jutella asiasta, miettiä erilaisia ratkaisuja, tukea, auttaa löytämään ratkaisuja kuinka voisi viettää normaalia elämää. Olla läsnä.
Hyvä, että tuot asian päivänvaloon. Ihmisillä on kummalisen syyttävä asenne asiaan ja vähintäänkin minimaaliset tiedot yökastelun mekanismeistä. Yökastelu on vaiettu asia 5 ikävuoden jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:10"]
Hyvä, että tuot asian päivänvaloon. Ihmisillä on kummalisen syyttävä asenne asiaan ja vähintäänkin minimaaliset tiedot yökastelun mekanismeistä. Yökastelu on vaiettu asia 5 ikävuoden jälkeen.
[/quote]
Niinpä. Se on asia johon hyvin harva voi itse vaikuttaa. Vaikka lääkärit sanovat aina, että se ei ole sairaus niin itse koen sen sellaisena kun sitä varten kerran lääkkeitäkin syödään. Harvat muut sairaat ihmiset saavat naljailua osakseen, yökastelijat senkin edestä.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:05"]
Ettekö käyttäneet vaippoja? Annoitte vaan mennä alle? Entäs nykyään menkkojen aikana, käytättekö suojia?
[/quote]
Käytin, mutta ne olivat epämukavia eikä istuvia löytynyt. Eli ohi meni vähintään puolet. Mielestäni menkat eivät ole millään lailla verrattavissa tähän.
[/quote]
Ei kyllä todellakaan menkkoja voi verrata tähän. Minä en tykkää muutenkaan siteistä, käytän tamponeja. Pissaongelmiin vähän vaikeempi työntää mitään tampoonia tuonne. En kyllä vaippojakaan käyttänyt.
ap, tutkittiinko sulta koskaan ADH:n (antidiureettinen hormoni eli vasopressiini) pitoisuutta? Jos ko. hormonia ei erity normaalisti tai eritys on niukkaa, voi esiintyä yökastelua.
[/quote]
Tämän kommentin kirjoittajalla onkin erikoisempi virtsaamiseen liittyvä ongelma; kusi virtaa suoraan päähän!
Jos on poika ja kärsii yökastelusta niin minulla on vinkki. Teipatkaa muovipussi lerssiin kiinni yöksi ja aamulla käytte tyhjentämässä sen. Parempi olla sitten kestävä pussi ettei yöllä tule mitään hyökyaaltoja. Naisilla on hieman hankalampi tilanne, mutta iso jätesäkki makuupussimaisena ratkaisuna säästänee lakanat.
Olkaa niin hyvät!
Sukeltajat teippailee kortsuja lerssiin.
Mun lapsella on tuo vaiva, keväällä täyttää 16-vuotta. Muutama vuosi sitten tehtiin kaikki mahdolliset tutkimukset, eikä syytä löytynyt. Äidilläni oli tuo ja sisarellani myös, eli näköjään sukuvika.
Ei taida olla mitään uuta nyt tullut parissa vuodessa asiaan, siis arempia lääkkeitä tms?
Lienee tosiaan sukuvika. Isälläni oli vielä intissä, minulla loppui ekoilla luokilla, tyttärelläni samoin.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 17:58"]
ap, tutkittiinko sulta koskaan ADH:n (antidiureettinen hormoni eli vasopressiini) pitoisuutta? Jos ko. hormonia ei erity normaalisti tai eritys on niukkaa, voi esiintyä yökastelua.
[/quote]
En ole varma, luulen että ei.