Osaisiko joku vastata..?
Tein tänään raskaustestin ja sain plussa:) Nyt olisin noin kuudennella viikolla. Huolen aiheeni on se, että join eilen alkoholia aika paljon... Olenko nyt vaarantanut raskauteni? olenko vaarantanut sikiötä -voiko hänelle tulla esim. epämuodostumia? Olen niin tietämätön tässä asiassa ja toivoisin, että joku osaisi vastata tähän... Kiitos.
Kommentit (9)
ala huoli lainkaan. vanha sanonta on etta niin kauan kun aiti ei tieda olevansa raskaana, ei han voi sikiota vahingoittaa.. Unohda vain koko juttu ja keskity tulevaan mahan kasvuun.
mulla kolmas lapsi tulossa ja kaikkien raskauksien aikana kaynyt samoin, ekojen viikkojen aikana tullut juotua viineja jne reilumman puoleisesti..
Ei mitaan hataa!
Vierailija:
ala huoli lainkaan. vanha sanonta on etta niin kauan kun aiti ei tieda olevansa raskaana, ei han voi sikiota vahingoittaa.. Unohda vain koko juttu ja keskity tulevaan mahan kasvuun.
i]Toivotaan kuitenkin että vauvasi ok!
Vierailija:
ala huoli lainkaan. vanha sanonta on etta niin kauan kun aiti ei tieda olevansa raskaana, ei han voi sikiota vahingoittaa.. Unohda vain koko juttu ja keskity tulevaan mahan kasvuun.
i]
Saunaoluita muutama ja yksi juhlailta alkoholilla. Terve poika.
Ei tuosta sinulla mitään haittaa ole ollut, yhdestä kerrasta noin alkuvaiheessa. Älä huolehdi. Täällä on tapana hysterisoida.
Ja jos ne eivät korjaannu, tulee aika todennäköisesti keskenmeno 12 vko mennessä.
Mutta toisaalta voi tulla täysin tervekin lapsi. *bd*
Pahoittelut, sulla taitaa olla varmasti ikävä olo.
Alkuvaiheessa alkoholista on eniten vaaraa (rv 4-12) koska silloin alkaa hermosto kehittyä. Iso kerta-annos voi hyvinkin vaikuttaa.
Todella kurja olo. Olemme vuoden yrittäneet lasta ja nyt, kun tuli plussa, niin en uskalla iloita..ja menin mokaamaan kaiken.
täällä nämä mammat sanoo aina että ei, mutta totuus on että alkuraskaudessa vedetty viina, varsinkin isommassa määrin voi aiheuttaa jotain. esim perseet olalle silloin kun sydämenpitäisi kehittyä voi aiheuttaa epämuodostumia.
mutta etpä tuolle enää mitään voi. puhu neuvolassa asiasta ja kysy taritseko lisäultraa sun muuta.