Miksi työttömät eivät voi myöntää luuseriuttaan?
Miksi selitellään että kyllä mulla kotonakin hommaa riittää yms paskaa? tai korostetaan äitiyttä että muka lapset tarvitsee äitiä kotona yms paskaa?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:04"]
Jos mä joutuisin työttömäksi, niin menisin heti kyllä opiskelemaan, lisäisi työnsaannin mahdollisuuksia, kun voisi useammalta alalta etsiä. :)
[/quote]
Kaunis ajatus. Esim. minulle se ei ole lähiaikoina mahdollista, sillä en ole oikeutettu aikuisopintorahaan enkä opintotukeen, eikä työkkärin mielestä ole perusteltua, että opiskelisin työttömyyskorvauksellakaan. Toisekseen olisi mielenkiintoista kyllä tietää, mikä on se ala, joka työllistää huomennakin. Esim. sote-ala tuskin sellainen on, lääkäreitä lukuunottamatta.
[/quote]
No miksi et hae sinne lääkikseen? Farmaseuteilla on hyvä työllisyystilanne myös.
[/quote]
Älä vaan sano, että olet tuolla luetunymmärtämisen kyvyllä työelämässä?
[/quote]
No katsos tuosta listastahan puuttui vielä sossun avustukset, voihan niilläkin opiskella. Niinhän moni opiskelija tekee, kun oikeus opintotukeen päättyy, mutta tutkinto on vielä vaiheessa.
[/quote]
Ei ole oikeutettu pelkkään toimeentulotukeen, jos alusta aloittaa opinnot. Se on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi, esim. jos muutama kuukausi, max puoli vuotta puuttuu opintoja. Sen jälkeen oletetaan jättävän opinnot ja siirtyvän työnhakijaksi. Ei todellakaan myönnetä lääkiksen opintoja aloittavalle ainoaksi tulonlähteeksi.
Työttömyys on asenneongelma ja aina itseaiheutettua. Kyllä pitäisi nuo työttömät panna vaikka risusavottaan ja kettutarhoja vahtimaan. Vanhustenhoidossakin tarvitaan paljon ihmisiä, samoin marjametsään. Kyllä se hyysääminen pitäisi lopettaa ja kaikki tuet pois kaikilta, ainakin työttömiltä. Menisivät töihin, hemmetin työttömät luuserit! Ärsyttää niin kovasti että!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:19"]
Työttömyys on asenneongelma ja aina itseaiheutettua. Kyllä pitäisi nuo työttömät panna vaikka risusavottaan ja kettutarhoja vahtimaan. Vanhustenhoidossakin tarvitaan paljon ihmisiä, samoin marjametsään. Kyllä se hyysääminen pitäisi lopettaa ja kaikki tuet pois kaikilta, ainakin työttömiltä. Menisivät töihin, hemmetin työttömät luuserit! Ärsyttää niin kovasti että!
[/quote]
Tsot tsot... juuri kirjoitin että otin vapaaehtoisesti paketin YTssä joten ei ole itseaiheutettua vaan oma valinta.
Ja lohduttaakseni sinua voin kertoa että omassa metsässä on tehty risusavotat ja poimittu marjat tältä vuodelta...;D
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 13:58"]
Ai sitä muututaan luuseriksi kun työpaikka menee, toivottavasti näin käy sinullekkin niinn kasvaa vähän laajemmaksi tuo maailman katsomuksesi.
[/quote]
Ei se ainakaan mua ole millään lailla humaaniksi tehnyt enkä pidä köyhistä enkä aio joulunakaan auttaa köyhiä vaikka nyt olisikin varaa. Tyhmää luulla että tuollainen muuttaa ketään, tuskin ap.takaan.t.ammattivalittaja
[/quote]
Mistä sä sitä rahaa oikein saat, kun olet täysin tuloton, mutta joka toinen viikko sulla on rahaa ja joka toinen viikko oot köyhä?
[/quote]
Onhan mulla mies ja säästöjäkin.t ammattivalittaja
[/quote]
Jos sulla on säästöjä, niin miten sulla tosiaan välillä on rahaa ja välillä ei? Eikö säästöt vain pienene koko ajan? Vai mistä sitä rahaa tulee lisää säästöön? Sun mieskö laittaa sun henk.koht. säästötilille joka kuukausi rahaa?
[/quote]
Onhan mun säästöni paljon pienentyneet ei mun mies laita mihinkään tilille rahaa vaan joskus antaa käteistä mutta kuitenkin ainahan sitä rahaa jostain saa. t.ammattivalittaja
[/quote]
Kerro toki mullekin, että mistä, jos on tuloton. :) Opintotukeni on niin nihkeä, että kyllä paljon antaisin, jos saisin tietä, mistä sitä rahaa aina saa.
[/quote]
Mulla on kaikenlaisia sijoituksia niin niistä. Pienistä jutuista pitää lähteä liikkeelle.t.ammattivalittaja
[/quote]
Et sä silloin ole tuloton, jos saat pääomatuloa.
[/quote]
Olen tuloton en saa pääomatuloja ei ole sellaisia sijoituksia.t.ammattivalittaja
Persut ovat ensimmäisinä vaatimassa sitä että työttömät ilmaiseksi töihin ja ettei heitä hyyssättäisi, mutta eivät tajua sitä että suurin osa heidän kannattajakunnastaan on juuri sellaisia eikä heillä ole aikomustakaan mennä töihin koska on niin kivaa päivät pitkät kirjoitella mamupatjoista. Työssäkäynti olisi henkinen helvetti siihen verrattuna ja jäisi vaalityö tekemättä.
Kyllä ärsyttää tuollaiset jotka ovat metsässään itse tehneet risusavotat ettei vaan jäis työttömille mitään, ei edes marjoja! Kehtaattekin!
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:29"]
Kyllä ärsyttää tuollaiset jotka ovat metsässään itse tehneet risusavotat ettei vaan jäis työttömille mitään, ei edes marjoja! Kehtaattekin!
[/quote]
;D Mutta mähän olen työtön joten mun pitää tehdä sitä!! Täällä käskettiin!
Jos mä joutuisin työttömäksi, niin menisin heti kyllä opiskelemaan, lisäisi työnsaannin mahdollisuuksia, kun voisi useammalta alalta etsiä. :)
[/quote]
Teoriassa kyllä, mutta opiskelu saattaa viedä sulta työttömyyskorvauksen, jolloin joutuu miettimään, kannattaako opiskella vai ruokkia lapset.
Työttömistä on monenlaisia ennakkoluuloja, jotka kyllä karisevat, kun itse jää työttömäksi.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 15:19"]
[/quote]
Aivan, tuollaisia järjettömiä heittoja kuulee joskus. Että työttömät tekisivät ilmaiseksi töitä, jotta ei tarvitsisi palkata niihinkään töihin enää ketään. Ja saataisiin lisää työttömiä.
Miksei kokoomusteini ap voi ajaa sitä isin farmarivolvoa kallionseinään?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 13:56"]
Olen täydellinen luuseri. Epäonnistunut elämässäni kaikessa. En osaa mitään ja kenenkään ei kannata palkata mua.
[/quote]
Miksi haluat elää tuollaista elämää?
[/quote]
KELA maksaa ryyppäämisen ja pamit ni ei täs ny huonosti mee.
AP:lla on jäänyt tajuamatta paljon, politiikasta ja yhteiskunnasta ja sen säännöistä, mikä hymyilyttää ja samalla toki säälittääkin. Mieti itse lisää, niin jonain päivänä (ehkä?) tajuat, ketkä tämän suurtyöttömyyden ovat luoneet. Annan tarvittaessa lisävinkkejä.
Natsiaatekin kirposi 30-luvun lamasta ja siksi juuri persuilla on kannatusta koska on olemassa luusereita kirjoittamassa mamupatjoista ja hyyssäämisestä. Mutta eivät he halua töitä, eivät he odota mitään nousukautta eikä edes mitään muutosta, vaan sitä että saavat yhteiskunnan rahoilla osoittaa mieltään ja kirjoitella nettiin. Ja jos joku on eri mieltä, se on sananvapauden rajoittamista.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 13:51"]Miksi selitellään että kyllä mulla kotonakin hommaa riittää yms paskaa? tai korostetaan äitiyttä että muka lapset tarvitsee äitiä kotona yms paskaa?
[/quote]
En mä oo työtön. Työtön käsittääkseni on työkkärin listoilla ja saa kelasta rahaa tai liitosta. Mä en saa kun en oo työtön työnhakija.