Vituttaa Suoli24 jatkuvat turhat bannit
Kirjoitan vain koirapalstalle ja vähintään joka toinen viikko tulee ilmoitus" Keskusteluihin osallistuminen on estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi. Huom! Osa operaattoreista käyttää jaettuja ip-osoitteita (esimerkiksi Saunalahden mobiililaajakaistat) ja ip-osoitteesi on voinut joutua estolistalle sen takia"
Mun on todella vaikea kuvitetella että meillä töissä Nokialla olisi jaettu ip-osoite...
eli selvä virhe todella usein
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 13:43"]
No huoh. Nokialaiselle. Toivottavasti et ole teknisellä puolella duunissa? Ihan vaan vinkkinä: Yrityksissä varsinkin on jaettuja ip-osoitteita. Sitä en kyllä osaa sanoa onko jossain nokian tietyssä osassa vai ei.
[/quote]
Meillä ei ole enkä tiedä todellakaan yhtään kunnon yritystä jossa olisi jaetut ip osoitteet.
Tuo suomi24 ei vaan toimi kunnolla
... ja riittää että joku Nokialta kirjoittaa paskaviestejä ja tulee bännätyksi. Katsopa vaikkapa whatsmyip.org palvelulla ettei yhteyspisteenne satu olemaan ulkomailla. Joskus Suomi24 estää ulkomaisilta palvelimilta tulevia viestejä.
Saa olla aikamoinen trollikuningas jos suomi24 antaa bannit. Koko sivusto perustuu trollaamiseen.
Käynniatä uudelleen laite, ja saat uuden IP-osoitteen, yleensä tämä temppu toimii, ainakin omalla älypuhelimellani.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:24"]
No huoh. Nokialaiselle. Toivottavasti et ole teknisellä puolella duunissa? Ihan vaan vinkkinä: Yrityksissä varsinkin on jaettuja ip-osoitteita. Sitä en kyllä osaa sanoa onko jossain nokian tietyssä osassa vai ei.
[/quote]
Meillä ei ole enkä tiedä todellakaan yhtään kunnon yritystä jossa olisi jaetut ip osoitteet.
[/quote]
Ainankin itse kun aikaisemmin olin pyörittämästä erästä muuta isoa www-palvelua, niin (lähes) kaikki nokian liikenne tuli yhdestä IP-osoitteesta. Joku gw.nokia.com tms. Tämä on ihan normaali tapa yritysten verkkoliikenteessä; sisäisesti on käytössä jotkut 10 piste jotain osoitteet ja firmasta ulos menevä liikenne kulkee palomuurin läpi ja ulospäin näkyy vain se yksi palomuurin osoite.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 14:24"]
[/quote]
[/quote]
Ainankin itse kun aikaisemmin olin pyörittämästä erästä muuta isoa www-palvelua, niin (lähes) kaikki nokian liikenne tuli yhdestä IP-osoitteesta. Joku gw.nokia.com tms. Tämä on ihan normaali tapa yritysten verkkoliikenteessä; sisäisesti on käytössä jotkut 10 piste jotain osoitteet ja firmasta ulos menevä liikenne kulkee palomuurin läpi ja ulospäin näkyy vain se yksi palomuurin osoite.
[/quote]
Näinpä, terv, yhden ispin ex.työntekijä. oikeat ip4-osoitteet on harvinaista herkkua ja firmoilla on parempaakin käyttöä rahoilleen kun ostaa isoja blokkeja duunareille.