Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi väärin/sopimatonta, että "valkoinen" henkilö pitää braidi-kampausta?

Vierailija
27.09.2021 |

Laulaja Chisu pahoitteli taannoin sitä, että oli ominut toisesta kulttuurista braidit (pikkuletit) ajattelematta asioiden taustoja syvällisemmin. Mieltä sinä olet?

Onko mielestäsi väärin/sopimatonta, että "valkoinen" henkilö pitää braidi-kampausta?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lapsena 60-luvulla ymmärtänyt, että braideissa olisi jotain vikaa. Tykkäsin laittaa hiukseni pikkuleteille, koska se oli kivan näköistä. Toisinaan sitten avasin letit ja ne levisivät "afroksi". Kukaan ei silloin sanonut minulle mitään kulttuurin omimisesta, enkä sitä edes tietoisesti tehnyt. Missäpä minä olisi braideja nähnyt. Luulin, että se oli vain minun juttu kun ei kukaan muu meidän koulussa niitö käyttänyt. No, kyllähän minua vähän omituisena pidettiin, mutta ei kiusattu kuitenkaan.

Vierailija
2/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kampauksilla ole mitään tekijänoikeussuojaa. Chisu meni nyt hysteeriseen metsään tämän asian kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Braid kattaa kaikki letitykset. On omimista muuttaa sanojen merkitystä vastaamaan omaa vouhotusta.

Vierailija
4/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sopivasti pitkät hiukset. Pitäiskö repäistä dreadlocksit?

Vierailija
5/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on se kampaus telkkarissa 22.10. Mitenköhän käy:

A) nelonen hyllyttää jakson ja pyytää anteeksi

B) Chisun pää on sensuroitu🤣

Vierailija
6/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan alunperin Afrikasta, Karibialta jne. tuotujen orjien jälkeläisetkin omineet aikoinaan valkoihoisten asut. Ei heidän kotimaissaan taidettu paljon housuja, paitoja tai kenkiä käyttää...

Vierailija
7/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet suoristavat afrohiuksiaan. Mitäs se sitten on?

Vierailija
8/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esimerkiksi rastojen pitämistä pidetä kunnianosoituksena rastafarikulttuuria kohtaan, ja kampauksellaan henkilö viestittää kuuluvansa henkisesti tähän ryhmään?

Ovatko nekin pian kieltolistalla? Miksi kulttuuria piilotetaan ja hävitetään näin?

Vierailija
9/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Pahoitteli taannoin” eli eilen! Nopeaksi on mennyt uutissykli nykyään😂

Vierailija
10/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos wokekulttuuri tästäkin. Tietty julkimot matelee näistä asioista, ei pian olisi muuten töitä.

Vierailija
11/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan pöyristynyt tällaisesta valkoisten käytöksestä , kyllä se kirja jossa on ohjeet siihen mitä saa tehdä pitäisi nyt pian saada aikaiseksi , eihän tästä muuten mitään tule. Nämä on maailmassa ihan ykköskysymyksiä että millainen tukka ja mekko ja päähine kullakin saa olla. Ja mannerheimintiellä istujille on sallittua aivan kaikki , se pitää muistaa........

Vierailija
12/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei, braidi väärin. Praidi-kampaus oikein.

Vierailija
13/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa joskus musiikki- tms viihdeohjelma, josta ei etukäteen kohistaisi mediassa milloin minkäkin syyn perusteella, tultaisi kaapista, kohistaisi mainoksen vuoksi. Sellainen, missä nämä ihmiset tekisivät sitä, miksi ovat siinä ohjelmassa. Vaikkapa laulaisivat, imitoisivat, kilpailisivat. Jota voisi katsoa ihan viihteen vuoksi sohvalla rötköttäen ottamatta kantaa mihinkään sitä katsomalla, ihastua artistin taidoista tai hauskuudesta. Ei yhtään enää kiinnosta esiintyjät jotka ovat koulukiusattuja, lepakoita, bissejä, värikkäitä, lihavia, anorektikkoja, orpoja, tuontitavaraa. Aivan sama. Olen kyllästynyt myös siihen, että mediassa ei enää tunnu muuta olevankaan, joka hemmetin päivä ulinaa taas jostain napakasta instatölväisystä tai mielensä pahoittamisesta. Tehkää työnne eli viihdyttäkää mua.

Vierailija
14/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä samaa sukupuolta olevatkin harrastaa seksiä keskenään, kun siitä ei ole kenellekään haittaa. Joten miksei saisi laittaa lettikampausta kun siitäkään ei ole haittaa kenellekään.

Vierailija
15/22 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille hiuksilleen saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
16/22 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on sopivasti pitkät hiukset. Pitäiskö repäistä dreadlocksit?

sopii hyvin valkoiselle heteromiehelle

Vierailija
17/22 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa yksikin historian kulttuuri joissa ei lettejä ja pikkulettejä käytetty?

Vierailija
18/22 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on lettikampaus, ei "braidit". Ja on ihan ok pitää lettejä, on niitä sitten yksi, kaksi tai useampia. Hiusten letittäminen on universaali tapa kiinnittää pitkät hiukset ja lettejä on ollut kautta aikain myös "valkoisissa" kulttuureissa. Ja vaikka ei olisi ollut, niin olisi silti ihan OK kampaus. Kulttuurit kehittyvät vuorovaikutuksessa ja lainaamalla toisiltaan. 

Vierailija
19/22 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo "woket" nolaatte itsenne lopullisesti.

Vierailija
20/22 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta vaikka pidät afroa..