Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit ilman osamaksua?

Vierailija
27.09.2021 |

Mitä muut pystyvät tai haluavat ostaa ilman osamaksua?
Säästäväisenä ihmisenä yritän säästää aina rahat remontteihin tai hankintoihkn. Ei siis koske esimerkiksi asunnon ostamista, mutta esimerkiksi televisio tai vaikka keittiöremontti on ostos, johon säästän rahat ennen ostamista. Tuntuu myyjien puolelta olevan oletus, että osamaksulla ostettaisiin kaikki 200 euroa kalliimpi. Kalliimmaksihan se yleensä tulee osamsksulla. Olenko vanhanaikainen?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osamaksua käyttänyt koskaan. Tottakai myyjät niitä sopimuksia tyrkyttävät, koska saavat henkilökohtaisen provikan. Osamaksusopimusten korko on tolkuttoman korkea ja siksi kuluttajalle huonoin mahdollinen vaihtoehto.

Vierailija
2/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki raha mikä on ns ilmaista eli ei korkoja ja kuluja kannataa ostaa osamaksulla ja ne omat rahat sijoittaa esim rahastoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään osamaksulla. Minulla on säästössä rahaa hätätilanteita ja kalliimpia ostoja ja sairastumisia ym. varten. Ostan huonekalutkin säästämällä.

Ostaisin osamaksulla vain äärimmäisessä hädässä. Esim. jos ei olisi säästötiliä.

Vierailija
4/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vaikka Ferrarin ostamaan käteisellä kun sitä on!

Vierailija
5/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut mitään osamaksulla. :D N21

Vierailija
6/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut edes autoa osamaksulla

Vierailija
7/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään osamaksulla enkä lainalla. Onneksi asun mielelläni vuokralla, niin en tarvitse asuntolainaa. Autonkaan ei ole mikään pakko olla niin kallis, että pitäisi ottaa lainaa sitä varten.

Vierailija
8/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aina ostanut auton ilman osamaksua.

Talon sain vanhemmilta lahjaksi😍

Vierailija
9/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut osamaksulla, koska minusta tuntuu paremmalta kun saa hoidettua maksun äkkiä pois eikä tarvitse miettiä sitä enää jälkikäteen toistuvasti. Tähän mennessä hankintani ovat olleet niin pieniäkin, ettei maksamisen pitkittäminen ole tuntunut myöskään taloudellisesti vaivan arvoiselta.

Vierailija
10/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat tänne vastaa ja kerskuu. Siinä kohtaa kun pyykkikone hajosi 4 päivää ennen joulua niin ei voinut muuta kuin osamaksulla ostaa. Harvoin sitä mahdollisuutta käytän, mutta joskus on pakko.

Vierailija
11/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koroton laina niin ostan osamaksulla, esim puhelimet saa näin. Muuten en sitten käytä osamaksua mihinkään, sen verran isot korot on.

Vierailija
12/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kaiken ilman osamaksua.

Vierailija
13/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tilasin 2 kännykkää (yhteensä 750€) korottomalla ja kuluttomalla vuoden sopimuksella. Olis ne voinut maksaa 3 vuoden sopparillakin, mutta haluan hoitaa maksut ennenkuin tuote on vanhentunut käsiin. Olisin myös voinut tilata ne visalla, mutta säästin luottorajaa uusiin renkaisiin (400€). Olisin myös voinut maksaa kännykät ja renkaat suoraan säästötililtä, mutta teen mieluummin nettiostot visalla.

Tätä ennen olen ostanut bluetoothkaiuttimen osamaksulla, se on ollut maksettuna jo yli vuoden.

Auto on myös kuluttomalla ja korottomalla rahoituksella, talvella sekin on jo oma.

Vierailija
14/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ja päädyin siihen, että en ole ostanut mitään osamaksulla. Autonikin olen ostanut aina käteisellä. Kun rakensimme, piti meidän ottaa hieman lainaa pankilta, mutta maksoimme sen miehen kanssa pois kuudessa vuodessa, mutta sen jälkeen kaikki on ostettu ilman maksujärjestelyitä. N47

Vierailija
15/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon olen ostanut ”osamaksulla” eli asuntolainalla, muuten olen pystynyt ostamaan tarvittavat asiat ns. käteisellä.

Vierailija
16/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole osamaksua käyttänyt koskaan. Tottakai myyjät niitä sopimuksia tyrkyttävät, koska saavat henkilökohtaisen provikan. Osamaksusopimusten korko on tolkuttoman korkea ja siksi kuluttajalle huonoin mahdollinen vaihtoehto.

Älä lässytä.

On korottomia osamaksu sopimuksia, joista ei mene centtiäkään korkoa.

Puhu vain asioista, joista todella jotain tiedät.

Vierailija
17/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa osamaksuihin. Muutaman kerran olen ostanut sellaisella x kuukautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Näissä pitää huomata sitten vaan itse huhuilla sen laskun perään, muuten se tulee vasta, kun siinä on ensimmäiset korot ja kulut.

Luottokortilla ostan joskus, mutta maksan sen samantien pois, ettei tule mitään kuluja.

Jos pesukone hajoaa, eikä säästötilillä ole rahaa, niin sitten ollaan ilman pesukonetta. Jos minulla ei ole ollut rahaa laittaa 20€ säästöön, niin miten olisi rahaa maksaa 40€ osamaksua?

Vierailija
18/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut mitään osamaksulla. Ei kun hetkinen, ostin opiskeluaikoina videonauhurin osamaksulla 90-luvulla. Siinä se.

Vierailija
19/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut mitään osamaksulla, säästän aina ennakkoon ja pahanpäivän varalle. Suurin ostos on ollut 40 000 maksanut auto. Omalla rahalla maksaminen on ollut periaatteeni ihan nuoresta lähtien, kiitän kotikasvatusta siitä.

Vierailija
20/27 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ostanut mitään osamaksulla. Luottokorttilaskunkin maksan aina kerralla pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme