Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sumuvaloissa ärsyttää?

Vierailija
16.11.2014 |

Jaksan ihmetellä tien päällä näitä sumuvalo-vilkuttelijoita, mikä niissä niin häiritsee? Eivät häikäise enkä itse edes noteeraa toisten valoja?!?:)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on tyhmää että ihan auton edessä on kirkkaasti valaistu alue!

Sen valon pitää olla siellä hieman kauempana jotta ehtii jarruttaa jos vaikka tiellä on joku este. Kun valoa on runsaasti ihan auton nokan edessä niin se on suorastaan vaarallista.

Se ei todellakaan saa autojanne näyttämään hienommalta.... se saa kuskit näyttämään pöljiltä!

Vierailija
2/38 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:29"] Ja kolmoselle tiedoksi, että kyllä joka autossa sumuvalot on ja kannattaisi varmaan ottaa selvää, mistä ne saa kytkettyä päälle;) [/quote] No ei todellakaan ole etusumuvaloja joka autossa, päivitäs nyt hieman omia tietojasi. [/quote] Takasumuvalo on pakollinen.

[/quote]

Liittyy miten tuohon yllä kirjoitettuun? Ensimmäinen kirjoittaa joka autossa on sumuvalot (monikko tarkoittaa etu) jälkimmäinen vastaa ei todellakaan ole etusumuvaloja. Takasumuvalosta ei ole näissä kommenteissa kirjoittettu millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:41"]

Luepas uudestaan. Pimeällä kohta koskee kaikkia sumuvaloja. Sumuvalot antavat valheellisen näkemisen tunteen. Näet lähelle, mutta et näe mitään kauemmas.

[/quote]

Luin jo ja kommentoinkin, että ihmettelen miksi laki sallii niiden käytön pimeällä.

Vierailija
4/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ei näy, ihan hyödyttömät.

Vierailija
5/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä missä mun autossa on sumuvalot?! Vai onko lainkaan...

Vierailija
6/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ärsytä ja vituta niin paljon kuin TAKASUMUVALO pitäisi lailla kieltää tuo punainen kirkas silmä mikä tuijottaa ja sokaisee perässä ajavan.

Vierailija
7/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Miksi ajat autolla, jonka hallintalaitteita et osaa käyttää? Syyllistyt tuolla tavoin liikenneturvallisuuden vaarantamiseen. Ei siinä auton käyttöohjekirjassa niin montaa riviä ole tekstiä, ettetkö siitä selviytyisi.

Vierailija
8/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No takasumuvalo erikseen, mutta kun joitain tuntuu ahdistavan nämä ihan edessä olevat sumarit, joiden ei pitäs kyllä tuikkia silmiin ketään. Ja kolmoselle tiedoksi, että kyllä joka autossa sumuvalot on ja kannattaisi varmaan ottaa selvää, mistä ne saa kytkettyä päälle;)

Vierailija
9/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:15"]

Jaksan ihmetellä tien päällä näitä sumuvalo-vilkuttelijoita, mikä niissä niin häiritsee?

[/quote]

Ei välttämättä mikään ärsytä. Niitä ei lain mukaan saa käyttää ellei keli sitä vaadi, ja autoilijat voi luulla, että ne on unohtuneet päälle. Miksi niitä pitää käyttää turhaan?

Vierailija
10/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kirkkaasti lyysaavissa vastaantulijoissa häiritsee se.. kirkkaus. Vaikka kuinka pitäisin katseen oikealla ja reunaviivassa, tai pitäisin toisen silmän kiinni sokaistumiselta välttyäkseni, valot ovat hankalia. Se on hajataiton ongelma: valot pimeän keskellä hyppäävät silmiin kuin paha lumipyry. Pelkään, etten näe kunnolla tuollaisen auton kohtaamisen jälkeen. Ja pelkään tietysti kolaria.

Vierailija
11/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:29"]

Ja kolmoselle tiedoksi, että kyllä joka autossa sumuvalot on ja kannattaisi varmaan ottaa selvää, mistä ne saa kytkettyä päälle;)

[/quote]

No ei todellakaan ole etusumuvaloja joka autossa, päivitäs nyt hieman omia tietojasi.

Vierailija
12/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:24"]Mikään ei ärsytä ja vituta niin paljon kuin TAKASUMUVALO pitäisi lailla kieltää tuo punainen kirkas silmä mikä tuijottaa ja sokaisee perässä ajavan.
[/quote]Tänä syksynä ollu niin sankkoja sumuja täällä meilläpäin, että takasumari ei todellakaan häikäissyt. Työmatkani ajan moottoritietä ja vauhti on kova. Silloin on hyvä että sieltä sumusta loistaa se kirkas valo.
Jos jonossa ajetaan, niin silloin ei mielestäni takasumari ole tarpeen.

Vierailija
13/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:21"]

[/quote]

Miksi ajat autolla, jonka hallintalaitteita et osaa käyttää? Syyllistyt tuolla tavoin liikenneturvallisuuden vaarantamiseen. Ei siinä auton käyttöohjekirjassa niin montaa riviä ole tekstiä, ettetkö siitä selviytyisi.

[/quote]

Mä ajan käytännössä vain kaupunkiajoa kauppaan ja kuskaan lapsia harrastuksiin. Saako niitä kaupungissa edes käyttää? 

t. Tollo blondi

Vierailija
14/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vaan hajataiton vuoksi häikäisevät. Ne myös estävät itseäsi näkemästä kauas. Ja monasti ne itelaitetut tuikut sojottavat minne sattuu. Ja onhan se naurettavaa jäädä 18-vuotiaan amiksen tasolle mieleltään.

Vierailija
15/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sumuvalon käyttäjien tyhmyys, koska sumuvaloista ei ole muuta kuin haittaa. Katse kohdistuu auton keulan eteen 10 metrin päähän, koska sumuvalot ei juurikaan pidemmälle näytä.

Käyttävät vissiin sumuvaloja näyttääkseen paremmalta.

Ei jatkoon.

Vierailija
16/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:39"]

Mä ajan käytännössä vain kaupunkiajoa kauppaan ja kuskaan lapsia harrastuksiin. Saako niitä kaupungissa edes käyttää? 

t. Tollo blondi

[/quote]

Saa käyttää, mutta jos ajat vain valaistulla tiellä, niin eipä niitä ole tarvetta käyttää.

Vierailija
17/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:32"]

Kaikissa kirkkaasti lyysaavissa vastaantulijoissa häiritsee se.. kirkkaus. Vaikka kuinka pitäisin katseen oikealla ja reunaviivassa, tai pitäisin toisen silmän kiinni sokaistumiselta välttyäkseni, valot ovat hankalia. Se on hajataiton ongelma: valot pimeän keskellä hyppäävät silmiin kuin paha lumipyry. Pelkään, etten näe kunnolla tuollaisen auton kohtaamisen jälkeen. Ja pelkään tietysti kolaria.

[/quote]

Siis ei kai pimeällä käytetä sumuvaloja?

Vierailija
18/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:44"]

Käyttävät vissiin sumuvaloja näyttääkseen paremmalta.[/quote]

No tämä oli jo minun nuoruuden amisviiksi-tuunaus. Autosta valot pois, parkit päälle ja sumarit päälle. Todella cool vetää rinkiä kylillä.

Vierailija
19/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on itse laitetut kiinan xenonit, häikäisevät varmasti tarpeeksi kaikkia, pitkät päällä kun ajaa märästä asfaltista oikein hohtaa vaaleat kivet.

Vierailija
20/38 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:47"]

Siis ei kai pimeällä käytetä sumuvaloja?

[/quote]

Mikäs kysymys tämä on? Sumuvaloja käytetään pimeällä jos keli niin vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän