20-vuotiaat seksiä haluavat, annan neuvon.
Älkää antako periksi haluillenne. Varhaiset seksikokemukset eivät ole hyväksi mielenterveydelle. 24-vuotiaana tai vanhempana seksielämänsä aloittaneille syntyy paljon vähemmän seksitraumoja.
Kommentit (25)
Se on vaan seksiä ei se ole niin ihmeellinen asia. Vähän kun pissalla käynti tai syöminen.
Kyllä mulla ainakin on jo ihan hyvät traumat näin 22-vuotiaanakin kun kaikki muut harrastaa seksiä, mutta minä en ole ikinä ollut lähelläkään sellaista tilannetta. Helvetin jees sitten joskus jos päädyn seksiä harrastamaan, niin joudun selittelemään miksi en ole harrastanut seksiä tai miksi en osaa sitä ja tätä kun se Panomake osasi nekin hommat niin hyvin ennen minua.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:06"]
Kyllä mulla ainakin on jo ihan hyvät traumat näin 22-vuotiaanakin kun kaikki muut harrastaa seksiä, mutta minä en ole ikinä ollut lähelläkään sellaista tilannetta. Helvetin jees sitten joskus jos päädyn seksiä harrastamaan, niin joudun selittelemään miksi en ole harrastanut seksiä tai miksi en osaa sitä ja tätä kun se Panomake osasi nekin hommat niin hyvin ennen minua.
[/quote]
Ihan huoletta, ei kenenkään tarvitse selitellä miksei ole harrastanut seksiä aikaisemmin. Sitten kun pääset seksin harrastamiseen asti niin toivon mukaan sulla on semmoinen kumppani, jonka kanssa sä voit sitten hitaasti opetella ja oppia. Saatathan sä löytää sellaisenkin naisen, joka ei myöskään ole seksiä ennen harrastanut - ei sitä päällepäin näe. Tositoimien kohdalla voithan sä sitten sanoa, ettet ole ennen harrastanut ja se jännittää sua. Oikea kumppani sua sitten opastaa ja neuvoo ja ymmärtää. Nyt vaan se sun itsetunto ylös, olet nähtävästi tämä turn off-keskustelun aloittaja.
t 18v
Menetin neitsyyteni 18-vuotiaana, olin ensimmäisessä parisuhteessani 20-25-vuotiaana, mutta ensimmäisen kerran harrastin hyvää seksiä vasta 26-vuotiaana. En sanoisi että minulla olisi traumoja, koska olen harrastanut seksiä vain neljän eri miehen kanssa joista kolmen kanssa olen seurustellut, mutta seksi alkoi tuntua hyvältä tosiaan vasta myöhemmin. Ja luulin sen ensimmäisen viiden vuoden suhteeni aikana että vika on ainoastaan minussa ja että satun nyt vain olemaan ihminen, joka ei nauti seksistä ja kärsii haluttomuudesta... kunnes tapasin nykyisen mieheni ja minusta kuoriutuikin himokas seksipeto :D
Jotain perää tuossa jutussa saattaa olla, sillä esim. kukaan niistä ystävistäni, jotka alottivat seksielämän hyvin nuorina, ei ole koskaan vieläkään seurustellut vakavasti. Heistä yhdellä on kolminumeroinen määrä seksikumppaneita, muillakin lukema varmasti lähempänä sataa kuin nollaa.
oispa ollu ankea ensimmäonen kahdeksanvuotinen mieheni kanssa jos niin pitkään olisi pitänyt odottaa
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:30"]oispa ollu ankea ensimmäonen kahdeksanvuotinen mieheni kanssa jos niin pitkään olisi pitänyt odottaa
[/quote]
Minulla olisi ollut ankea yksitoistavuotinen :D
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:09"]
[/quote]
Ihan huoletta, ei kenenkään tarvitse selitellä miksei ole harrastanut seksiä aikaisemmin. Sitten kun pääset seksin harrastamiseen asti niin toivon mukaan sulla on semmoinen kumppani, jonka kanssa sä voit sitten hitaasti opetella ja oppia. Saatathan sä löytää sellaisenkin naisen, joka ei myöskään ole seksiä ennen harrastanut - ei sitä päällepäin näe. Tositoimien kohdalla voithan sä sitten sanoa, ettet ole ennen harrastanut ja se jännittää sua. Oikea kumppani sua sitten opastaa ja neuvoo ja ymmärtää. Nyt vaan se sun itsetunto ylös, olet nähtävästi tämä turn off-keskustelun aloittaja.
t 18v
[/quote]
Minäkin toivoisin, että jos joskus hyvällä tuurilla ennen maailmanloppua löydän naisen, joka haluaa kanssani seksiä harrastaa, että se nainen olisi mielellään mahdollisimman vähän kokenut ja ymmärtäväinen ettei minulle tule mitään järkyttäviä paineita ja alankin sitten paineissani ronkkimaan väärää reikää. Kun olisi vaan onnistunut pääsemään siitä poikuudestaan normaalien nuorten tapaan silloin 16-18v niin olisi paljon helpompaa elää. Ja olen se turn off kuningas.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:09"]
[/quote]
t 18v
[/quote]
Minäkin toivoisin, että jos joskus hyvällä tuurilla ennen maailmanloppua löydän naisen, joka haluaa kanssani seksiä harrastaa, että se nainen olisi mielellään mahdollisimman vähän kokenut ja ymmärtäväinen ettei minulle tule mitään järkyttäviä paineita ja alankin sitten paineissani ronkkimaan väärää reikää. Kun olisi vaan onnistunut pääsemään siitä poikuudestaan normaalien nuorten tapaan silloin 16-18v niin olisi paljon helpompaa elää. Ja olen se turn off kuningas.
[/quote]
Ei se seksin harrastaminen/harrastamattomuus tee susta parempaa taikka huonompaa ihmistä kuin muut. Sun on nyt turha surkutella sitä, ettet "normaalien nuorten tapaan" päässyt panemaan 16-18v, sillä et pääse siihen ikään takaisin. Sen sijaan sulla on mahdollisuus katsoa eteenpäin. Haluan vielä huomauttaa, että et todellakaan ole ainoa yli 20v ja poikuus tallella. Heitä, ketkä eivät ole harrastaneet eläissään seksiä, löytyy varmasti joka luokasta. Mut sun nyt täytyy yrittää poistaa noi negatiiviset ajatukset sun mielestä ja saada tilalle positiivista. Koska et sä negatiivisilla ajatuksilla saa aikaan mitään positiivista.
18 v
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:46"]11 ja 12 viestien kirjoittaja, ole ystävällinen ja vastaa muutamaan kysymykseen:
1. Onko sinulla läheinen suhde vanhempiisi?
2. Ovatko vanhempasi eronneet?
3. Oletko parhaillaan koulussa? Missä?
4. Millaisia tulevaisuuden suunnitelmia sinulla on?
[/quote]
Itse aloitin seksielämäni 16 vuotiaana ja voin myös vastata noihin kysymyksiin.
1. On, isän kanssa viestitellään/soitellaan päivittäin, äidin kanssa hieman harvemmin.
2. Ovat, tosin vasta neitsyyden menettämisen jälkeeni. Sitähän tässä varmaan haettiin :D Muutin asumaan isäni kanssa.
3. Olen, OKLssä, opiskelen luokanopettajaksi.
4. Valmistun 5 vuoden kuluttua. Sitten töitä ja oma hevonen olisi kiva omistaa vielä joskus!
Mitä järkeä on irstailla jo pennusta pitäen ja olla 25 vuotiaana jo täyszombie ja ruikuttaa palstoilla, kun mikään ei enää nappaa kenenkään kaa!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:45"]
Mikä on seksitrauma? Voiko mulla olla sellainen tiedostamattani?
[/quote]
Menepäs kuule röntgeniin, niin lääkärisetä läpivalaisee tyttäräisen päänupin!
Ihan turhaa moralisointia, ettei alle 25 kannattais harrastaa seksiä, mutta mutta..ehkä se alle 16 on liian nuori. Itse menetin neitsyyteni 15-vuotiaana..ja sen jälkeen meni pari vuotta sählätessä poikien kanssa. Näin yli 10v kuluttua huomaa, että olisi pitänyt arvostaa itteensä enemmän, eikä touhuta nyt jokaisen "hei me seukataan"-kaverin kans.
T.27v/n.30 (joista n.25 on turhia kokemuksia)