Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisten romahtaneet käytöstavat syy miksi julkisissa tehtävissä ei enää haluta olla?

Vierailija
27.09.2021 |

Ei haluta ottaa paskaa niskaan lääkärinä, opettajana, päiväkodin opettajana, sossuna, sairaanhoitajana jne. Kun osalla porukasta on pelkkiä oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia ja julkisen viran turvana pitää olla nykyisin jo vartijoita, että saadaan asiat hoidettua.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kiinnittävät enemmän huomiota ulkonäköön, kuin asioiden hoitamiseen. On varmasti turhauttavaa hoitaa asioita, kun ensimmäinen kommentti on "kauheen näköinen tukka, kengät, leuka, miten se tolleen puhuu, kävelee, pitelee käsiään".

Vierailija
2/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti nuo ovat ne syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sanoisi että toi on pääsyy, mutta ei se auta jaksamaan. Virkamiehet on ihmisten mielestä asiakaspalvelijoita. Ei mitään kunnioitusta ketään tai mitään kohtaan kun soitetaan vaikka poliisille tai oikeuteen (paikat, jonne en ensisijassa alkaisi vttuilemaan itse).

Kaikki tiedetään paremmin ja heti pitää hypätä kun kansalainen käskee. Ja tosiaan heti mennään henkilökohtaisuuksiin jos palvelu ei miellytä. Asioita aletaan hoitaakin hirveiden aggressioiden vallassa.

Ja hirveintä on, että virkamiehenä ei pysty yhtään antamaan takaisin. Se on vain kuunneltava ja yritettävä auttaa ihmistä, joka ei välttämättä halua apua vaan lähinnä purkaa omaa turhautumistaan.

Vierailija
4/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaativat nykyään yksilöllistä erikoispalvelua, vaikka heidän saamansa palvelu olisi ilmainen.

Vierailija
5/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaativat nykyään yksilöllistä erikoispalvelua, vaikka heidän saamansa palvelu olisi ilmainen.

Ja lakiin perustuva. Esim avioero pitää saada voimaan heti ja virkamies on nihilisti jos vaatii 6kk harkinta-aikaa jonka laki määrää. Tai jos et saa toisen henkilön terveystietoja, vaikka oletkin anoppi. Koska eihän se nyt haittaa jos hänelle vain. Ja kun sanoo ei, niin silloinkin on ammattitaidoton nillittäjä ynnä vielä muita painokelvottomia asioita.

Vierailija
6/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "sinä olet vain palvelija" -asenne on kyllä lisääntynyt. "Minä maksan sinun palkkasi" (veronmaksaja muka). 

Vierailija
7/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sotepalveluissa asiakkaat käyttäytyvät kuin eläimet nykyään. Huonoa johtamista, mikromanagerointia ja työpaikkakiusaamista. Pitäkää hoitajapulanne.

Vierailija
8/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalipalveluissa tullaan tytöttelemään ja tuodaan erilaisia velkakirjoja ja tylysti vaaditaan hoida ne. Jos et hoida alkaa huorittelu ja uhkailu. Kerta toisensa jälkeen samat asiakkaat. 

Vierailija
9/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne ihan ilmaisia palveluja ole normaaleille työssäkäyville veronmaksajille. Sille toisenlaiselle porukalle ne kyllä on ja luulen että siitä porukasta löytyy myös suurin osaa niistä jotka haistattelee viranhaltijoille.

Vierailija
10/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "sinä olet vain palvelija" -asenne on kyllä lisääntynyt. "Minä maksan sinun palkkasi" (veronmaksaja muka). 

Uskon etta pienipalkkaiset ja tyottomat huutelee tata eniten. Ja ne jotka oikeasti maksaa veroja. Puhutaan 50% palkasta niin ovat ihan hiljaa ja palkkaavat viela ihmisia tekemaan erilaisia toita.

Hei se 12% prosenttia mika pikkupalkasta lahree ei riita edes terveyskeskuksen yllapitoon, saati koulun. Palkoista ihan turhaan puhua.

Vierailija
11/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne ihan ilmaisia palveluja ole normaaleille työssäkäyville veronmaksajille. Sille toisenlaiselle porukalle ne kyllä on ja luulen että siitä porukasta löytyy myös suurin osaa niistä jotka haistattelee viranhaltijoille.

Oma kokemus on, että se haistattelijaporukka on sujuvaa suomea puhuvaa sakkia, joiden suvuissa ei töitä ole tehty enää sukupolviin. 

Vierailija
12/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lakiin perustuva. Esim avioero pitää saada voimaan heti ja virkamies on nihilisti jos vaatii 6kk harkinta-aikaa jonka laki määrää. Tai jos et saa toisen henkilön terveystietoja, vaikka oletkin anoppi. Koska eihän se nyt haittaa jos hänelle vain. Ja kun sanoo ei, niin silloinkin on ammattitaidoton nillittäjä ynnä vielä muita painokelvottomia asioita.

Juu, kyllähän lakisääteisistä rajoista tulee joustaa ettei tule mielipahaa. Lapset pitää myös palauttaa kotiin, vaikka vanhemmat olisivatkin itse vankilassa tai päihdehoidossa.

Vierailija
13/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pitävät oikeutenaan syrjiä minua työntekijänä ja vaatia eri sukupuolista henkilöä tilalleni vaikka palvelu on veronmaksajien rahoilla julkisesti rahoitettu ja ylläpidetty. Ei kelpaa saatu terveydenhuoltopalvelu keneltä vain, yksityisellä maksaisi todella paljon jos jokainen maksaisi kulut itse. Ei nosta omaa työmotivaatiota tällainen kun haluan vain tehdä työni hyvin ja kohdella ihmistä inhimillisesti ja turvallisesti riippumatta potilaan sukupuolesta itse.

Vierailija
14/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei enää halua palvella vaikka asiakas käyttäytyisi täysin asiallisesti. Kaikki haluaa vain olla sankareita. Jos olet nöyrä sitä käytetään sinua vastaan.

Vierailija
15/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus olla idiootti on ihmisille tärkeämpi asia kuin velvoitteet käytöstavoista

Vierailija
16/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tarpeekseni asiakaspalvelulsta jo 80-luvulla. Vaikka itse ei ollut tehnyt mitään väärää, silti asiakkaat huusivat juuri minulle kun olin ensimmäinen vastaanottamassa. En tästä syystä hauku muita, ksoka en itse pystyisi ikinä olemaan opettaja tai hoitaja. Opettaminen olisi mulle luontevaa, mutta en jaksaisi niitä ihmisiä. Verkkokursseja voisi vetää tai opettaa jotain eläkeläismummoja käyttämään tietokonetta, se sujuisi. Mikrotukihenkilönä 90-luvulla oli kivaa kyllä. 

Vierailija
17/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei enää halua palvella vaikka asiakas käyttäytyisi täysin asiallisesti. Kaikki haluaa vain olla sankareita. Jos olet nöyrä sitä käytetään sinua vastaan.

Niin, että viranomainen ei palvele, vaikka olisit nöyrä? Kuule, ei ole nöyriä näkynyt enää vuosiin. t: viranomainen

Vierailija
18/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö nyt ymmärrä että se on nytkin käyttämänne teknologian aiheuttama asia ja itse ihmisissä ei ole tapahtunut mitään sen kummempaa. Mennyt niin paljon helpommaksi kommentoida muiden asioita kun joskus ennen tapa saada äänensä kuuluville oli lähinnä kirjoittaa ennakkosensuroidulle yleisönosastolle. Näkyy viikon päästä lehdessä jos näkyy. Tarvi nytkään kirjoittaa edes selvinpäin.

Potkut saanut demaripääministerinkin huomasi. Naiset totta kai valittaisivat naisvihasta.

– Pääministerin pestistä luopuminen ei aidosti ollut kova paikka, Antti toteaa.

– Ei minulle ollut suuri henkilökohtainen menetys päästä eroon poliisisaattueista ja siitä, että elämääni vahdittiin ja ruodittiin kaikkialla ja kaikenlaisten ihmisten toimesta – usein aivan päin seiniä.

Vierailija
19/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö nyt ymmärrä että se on nytkin käyttämänne teknologian aiheuttama asia ja itse ihmisissä ei ole tapahtunut mitään sen kummempaa. Mennyt niin paljon helpommaksi kommentoida muiden asioita kun joskus ennen tapa saada äänensä kuuluville oli lähinnä kirjoittaa ennakkosensuroidulle yleisönosastolle. Näkyy viikon päästä lehdessä jos näkyy. Tarvi nytkään kirjoittaa edes selvinpäin.

Potkut saanut demaripääministerinkin huomasi. Naiset totta kai valittaisivat naisvihasta.

– Pääministerin pestistä luopuminen ei aidosti ollut kova paikka, Antti toteaa.

– Ei minulle ollut suuri henkilökohtainen menetys päästä eroon poliisisaattueista ja siitä, että elämääni vahdittiin ja ruodittiin kaikkialla ja kaikenlaisten ihmisten toimesta – usein aivan päin seiniä.

Kyllä ne huonostikäyttäytyvät ihmiset riehuvat ihan fyysiesti siellä sairaaloissa, terveyskeskuksissa, sosiaalitoimistoissa, kouluissa. Ei siihen nettiä tarvita.

Vierailija
20/25 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että se haistattelijaporukka on sujuvaa suomea puhuvaa sakkia, joiden suvuissa ei töitä ole tehty enää sukupolviin. 

Minunkin kokemukseni mukaan ihan suomea puhuvaa on se hankalin ja katkerin asiakaskunta. Työelämän vuodet ovat tosin jo takanapäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän