Miten saada eteenpäin työntynyt pää-ryhti palautettua normaaliksi?
Koneella työskennellessä pää on alkanut työntymään eteenpäin ihan huomaamatta. Katsoin peilikuvaani ja tilanne ei näytä kovin hyvältä.
Vinkkejä?
Kommentit (14)
Korkokengät . Sitten niskatuki kaulaan etupuolelle.
Joogalla. Muutama kuukausi joogaa kolme kertaa viikossa ja olin aivan uudestisyntynyt henkilö.
Älä ainakaan laita itseäsi ylisuoraksi, niin että pää melkein hartioiden takana.
Etkö muka googlaamalla löytänyt.
Mä olen löytänyt hyviä toimivia ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Joogalla. Muutama kuukausi joogaa kolme kertaa viikossa ja olin aivan uudestisyntynyt henkilö.
Jooga on mietiskelyä.
Joogaa ja kuntosaliharjoittelua. Isoja liikkeitä ensisijaisesti, sekä joka treenikerta face pull:ja 4 kappaletta 10:n toiston sarjoja sopivalla painolla joka treenikerta. Vahvistaa yläselän ja hartiaseudun lihaksia, jotka oikaisevat ryhdin.
Itse korjasin ongelman tällä tavalla 3 kertaa viikossa treenillä. Tulokset näkyivät selkeästi parin kuukauden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jooga on mietiskelyä.
Mä teen joogaa tehokkaina voimisteluliikkeinä ilman mitään meditointeja, koska niin huvittaa ja se toimii mulle hyvänä jumppana, koko kropan liikkuvuuden, ryhdin, korsettilihasten ja etenkin niska-hartia-osaston kunnossapitoon.
Aloita ihan joogan perusasennosta: seiso mahdollisimman suorana (mutta rentona, että on hyvä hengittää), jalat vähän erillään toisistaan. Nosta olkapäät korviin ja paina sitten mahdollisimman alas, edelleen ryhdikkäänä. Näin kun korjailet asentoasi muutaman kerran päivässä, niin alkaa ryhti pysyä mielessä ja suoristua.
Menet fysioterapeutille. On aivan turhaa mennä joogaamaan ja kuntosaleilemaan jos ei tiedä mitä on tekemässä. Ne ovat loistavia harjoittelumuotoja fysioterapian ohelle, mutta ensisijaisesti mene fyssarille, niin selviää, millä harjoitteilla ryhtiä lähdetään korjaamaan.
Nimimerkki: Olisinpa mennyt fysioterapiaan jo 10 vuotta sitten enkä vasta viime keväänä
Fysioterapiassa muuten selviää myös, johtuuko virheasento jostain syvemmästä ongelmasta, kuten välilevynpullistumasta tai huomaamattajääneestä skolioosista.
Kuningatar Elisabetilläkin on pää mennyt eteenpäin. 30 vuotta sitten oli vielä suorassa.
Ei kai se niin haittaa jos muuten on hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka googlaamalla löytänyt.
Mä olen löytänyt hyviä toimivia ohjeita.
Et kuitenkaan aio paljastaa niitä?
Ajamalla lujaa polkupyörällä