Onko sinulla (ollut) sukupuolitautia?
Jos on niin mikä? Mitä oireita? Miltä se tuntui henkisesti?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:04"]On, klamydia, ei mitään oireita, hoidettiin antibiooteilla pois, nuorena ensimmäisen kumppanin kanssa. Myös kondyloomaa löytyi, se parani itsestään pois eikä ole 20 vuoteen ollut mitään muutoksia papassa. Tasan kahden miehen kanssa olen elämäni aikana ollut. Ensimmäinen "rakkauteni" oli kai käynyt jossain ulkomailla huorissa tai jotain. Kondyloomaa epäilen periytyneeksi taudiksi koska sekä äidilläni että nuoremmalla siskolla on se todettu nyt myöhemmin, äitinikin oli ollut saman miehen kanssa silloin jo yli 20 vuotta, kukaan meistä ei ole mitään hutsuja, hyvin vähän on ollut seksikumppaneita. Tyttäreni otti sitten sen rokotuksen yläasteikäisenä.
[/quote
HPV ei periydy.
Ei ole ollut koskaan mitään, luojan kiitos!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:12"]"Klamydian "itämisaika" tartunnasta oireisiin on 1–3 viikkoa. Tavallisin ilmenemismuoto on kohdunkaulan tulehdus (servisiitti), joka on usein oireeton. Oireina voi esiintyä poikkeavaa valkovuotoa, virtsakirvelyä ja ylimääräistä veristä tiputteluvuotoa (ks. «Välivuodot»2). Jos klamydiatulehdus on levinnyt kohdun limakalvolle, voi esiintyä alavatsakipua ja epäsäännöllistä kuukautisvuotoa. Miehillä oireena on virtsaputken tulehdus (uretriitti) tai lisäkiveksen tulehdus (epididymiitti) (ks.«Kivestulehdus ja lisäkivestulehdus»3). Eturauhasen tulehduksen (prostatiitti) aiheuttajana sen merkitys on vähäinen.
Tärkein klamydiatulehduksen komplikaatio on sisäsynnyttimien tulehdus eli PID (pelvic inflammatory disease, ks. «Sisäsynnytintulehdukset»4). PID kehittyy ns. nousevana tulehduksena eli emättimestä kohdunkaulan kautta kohtuonteloon, munanjohtimiin ja munasarjoihin. Myös miehellä klamydia voi aiheuttaa hedelmällisyyden alenemista.
Ainakin 90 % naisten klamydiatulehduksista on oireettomia, miehillä oireita on puolella tartunnan saaneista. Oireettomuus edistää leviämistä. Tippurissa oireet tulevat nopeammin."
Tuon kopsasin netistä, ja se osoittaa sen, että jos itseltä löytyy klamydia, on usein niin että nykyinen kumppani ei ole syyllinen.
[/quote]
just ton takia uuden suhteen alussa käydään testeissä ennen kortsusta luopumista. Tämän kun ihmiset oppisivat niin ei tulisi noita draamoja myöhemmin.
Ei ole, koska en ole ollut ympäriinsä paneskeleva horo. Luultavasti tässä ketjussa kaikilla sukupuolitautia sarastaneilla on ollut kevytkenkäistä seksuaalikäyttäytymistä. Tietty jos on itse nauttinut, niin sitten hyväksyn.
Olette kyllä hemmetin tautisia. Onneksi olen pitänyt huolta ettei tauteja tule. Ja jotkut vähän ylpeillen vielä kertoo miten on ollut sitä sun tätä, hirvittää oikein.
Klamydia, ei mitään oireita. Menin tekemään testin "ihan huvilseni". Olin Prisman kassalla, kun tulokset soitettiin ;)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:51"]
Huuliherpes? Lasketaanko sekin nykyään sukupuolitaudiksi? Sain omani 9-vuotiaana, joten kyse ei tosiaan ole sukupuolitartunnasta. Mutta onko mulla silti tässä tapauksessa sukupuolitauti piilevänä? Herppesrokahtumaa ei oo ollut sitten teini-iän.
[/quote]
Ei se ole mikään sukupuolitauti, koska se tarttuu muuten kuin sukupuoliteitse, lähes kaikilla on se.
[/quote]
Huuliherpes voi tarttua suuseksin yhteydessä sukupuolielimiin.
[/quote]
Mutta ei oireettomana. Paitsi jos sattuu juuri puhkeamaan suuseksin jällkeen. Koska hetkeä ennen alkamista virusta on siinä. Mutta jos ei oireile, eikä puhkea siinä ei koko ajan sitä virusta ole.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:47"]Ei ole, koska en ole ollut ympäriinsä paneskeleva horo. Luultavasti tässä ketjussa kaikilla sukupuolitautia sarastaneilla on ollut kevytkenkäistä seksuaalikäyttäytymistä. Tietty jos on itse nauttinut, niin sitten hyväksyn.
[/quote] En ole minäkään. Ikää 25 ja kumppaneita 3. Yksi sitten oli semmoinen että oli vaan parit treffit alla ja bang klamydia. Virheistä oppii.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:47"]Olette kyllä hemmetin tautisia. Onneksi olen pitänyt huolta ettei tauteja tule. Ja jotkut vähän ylpeillen vielä kertoo miten on ollut sitä sun tätä, hirvittää oikein.
[/quote] Tuskin kukaan ylpeilee. Kai saa huumorilla suhtautua jos siitä on jo aikaa ja se on jo hoidettu pois? :D Tai eihän se hauskaa ole, mutta ei nyt mitenkään kuoleman vakavaakaan (tietty riippuu taudista). Olen ainakin yhtä kokemusta rikkaampi ja opetukseni saanut.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:40"]Ei. Luulisi että ihminen tajuaisi käyttää kortsua säätöjen/ yhden illan juttujen kanssa...
[/quote]
Kondomi ei suojaa suinkaan kaikelta, esim.herpeksen voi saada kondomista huolimatta. Ja oireettomanakin se tarttuu. Kannattaa testauttaa verestä herpeksen vasta~aineet, voi tulla yllätyksenä tieto että kantaa herpestä, oireettomana. Ja tartuttajana. Yksityiselle sektorille kannattaa suunnatax julkinen harvemmin tuota testaa. Kannattaa sitten testauttaa kaikki. Klamydia, tippuri kuppa, herpeksen vast.aineet, hepatiiti. Ja nielusta myös.....
T.lab.h.
[/quote] Meinaatko että en voi ottaa suihin ilman että tartutan huuliherpekseni vaikka ei rakkulaa huulessa olisikaan??
[/quote]
Noin on, mahd.tartuntaan on. Kondomi tai erillinen suoja
[/quote] Höpö höpö. Mulla ollu huuliherpes vauvasta asti. Miehen kanssa oltu 20v yhdessä ja suudeltu niin maan perusteellisesti eikä ole tarttunut.
[/quote]
Onko mies ollut vast.ainetestissÄ? ellei ole niin voipi olla oireeton kantaja, ei kaikilla tule koskaan oireita.
Kaikki sp-taudin saaneet eivät ole mitään kauheita lorttoja. Aika monella niitä on ollut, varmasti jokaisen jollain tutullakin, vaikka ette siitä tiedä. Onneksi on hyvät lääkkeet ja useammat saa hoidettua hyvinkin. Oli minullakin melko villi nuoruus enkä sitä kadu vaikka klamydian sainkin. No siis sitä kadun. Mutta hauskaa oli.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:40"]Ei. Luulisi että ihminen tajuaisi käyttää kortsua säätöjen/ yhden illan juttujen kanssa...
[/quote]
Kondomi ei suojaa suinkaan kaikelta, esim.herpeksen voi saada kondomista huolimatta. Ja oireettomanakin se tarttuu. Kannattaa testauttaa verestä herpeksen vasta~aineet, voi tulla yllätyksenä tieto että kantaa herpestä, oireettomana. Ja tartuttajana. Yksityiselle sektorille kannattaa suunnatax julkinen harvemmin tuota testaa. Kannattaa sitten testauttaa kaikki. Klamydia, tippuri kuppa, herpeksen vast.aineet, hepatiiti. Ja nielusta myös.....
T.lab.h.
[/quote] Meinaatko että en voi ottaa suihin ilman että tartutan huuliherpekseni vaikka ei rakkulaa huulessa olisikaan??
[/quote]
[/quote] Höpö höpö. Mulla ollu huuliherpes vauvasta asti. Miehen kanssa oltu 20v yhdessä ja suudeltu niin maan perusteellisesti eikä ole tarttunut.
[/quote]
Onko mies ollut vast.ainetestissÄ? ellei ole niin voipi olla oireeton kantaja, ei kaikilla tule koskaan oireita.
[/quote] No voi sun vittu. Miksi menisi mihinkään testiin? Ei ole rakkuloita ukolla näkynyt koskaan vaikka mulla on 1-2 kertaa vuodessa huulessa. Tietenkään silloin kun rakkula on mulla, niin ei pussailla.
Ei sukupuolitautia, mutta emätintulehdus kaksi kertaa, vaikka hygieniastani huolehdin.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:40"]Ei. Luulisi että ihminen tajuaisi käyttää kortsua säätöjen/ yhden illan juttujen kanssa...
[/quote]
T.lab.h.
[/quote]
[/quote]
[/quote] No voi sun vittu. Miksi menisi mihinkään testiin? Ei ole rakkuloita ukolla näkynyt koskaan vaikka mulla on 1-2 kertaa vuodessa huulessa. Tietenkään silloin kun rakkula on mulla, niin ei pussailla.
[/quote]
Mies on voinut saada tartunnan ja olla oireeton. Niin se vain on. Ai miksi testiin? No saisi tietoonsa kantaako virusta tai viruksia vai ei. Herpes ei tosiaan aiheuta kaikille milloinkaan oireita, ei vuosikymmenienk.aikana.
Klamydia nuorena vuosia sitten. Oireina oli lisääntynyt valkovuoto pissatessa alkoi pimppiä kirvellä niin kovasti että minulta itku pääsi eikä pissaa tullut kuin vähän kerrallaan.
Huuliherpes tuli ainakin kerran miehelleni niin, että oli.yksi oieni rakkula. Huomasin sen ulkona auringonvalossa. Tunnin päästä kävimme syömässä ja rakkula puhkesi. Mitään ei enää ollut nähtävissä, vaikka vielä oli tartuttava tietty.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:51"]
Huuliherpes? Lasketaanko sekin nykyään sukupuolitaudiksi? Sain omani 9-vuotiaana, joten kyse ei tosiaan ole sukupuolitartunnasta. Mutta onko mulla silti tässä tapauksessa sukupuolitauti piilevänä? Herppesrokahtumaa ei oo ollut sitten teini-iän.
[/quote]
Ei se ole mikään sukupuolitauti, koska se tarttuu muuten kuin sukupuoliteitse, lähes kaikilla on se.
[/quote]
Huuliherpes voi tarttua suuseksin yhteydessä sukupuolielimiin.