Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuulisitte tutulta että eksällä menee eron jälkeen todella huonosti mitä tekisitte.

Vierailija
27.09.2021 |

Välitätte hänestä ihmisenä, mutta olette jo uudessa suhteessa toisen kanssa. Erosta 5kk ja kuulette että ex yrittänyt itsemurhaa ja voi todella huonosti. Tuttu vetoaa olemaan yhteydessä ja tavallaan haluaisin. Mietin pahennanko vaan tilannetta vai vaikuttaako hiljaisuuteni siltä että pakoilen?

Olen varmasti suurin syy tähän pahaan oloon, petin ja jätin.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen on ENTINEN.

Ei mun päänsärkyni, eikä huolenaiheeni enää millään lailla.

Onko teillä suuriakin vaikeuksia kohdella toisia ihmisiä kunnioittavasti?

Ja ihanko oikeasti toivoisitte esimerkiksi pitkän avioliiton/parisuhteen loppuvan sanoihin: olen pettänyt sinua työkaverini kanssa, ja nyt vaihdan sinut lennosta häneen. Ja tämän ilmoituksen jälkeen kumppanisi lähtisi pois ettekä ikinä enää keskustelisi mistään, tai olisi yhteydessä millään tavoin? Tämä on oikeasti teidän mielestänne se kunnioittava ja mahdollisimman kivuton tapa hoitaa asia?

Jättäjälle&pettäjälle se ainakin on varmasti se helpoin tapa.

Olin ollut exän kanssa neljä vuotta, kun sain tietää että oli jo pari kuukautta asunut toisen kanssa.

Siinä hetkessä miehestä tuli mulle vieras ja kuoletin omat tunteeni häntä kohtaan siihen paikkaan. En kokenut tarvetta riidellä, en halunnut tietää kuinka pitkään/mitä/miksi, mitä se olis hyödyttänyt? Olinkin jo pitkään epäillyt miestä, mutta aiemmin kielsi kaiken. Olin helpottunut kun vihdoin kuulin totuuden ja sain rauhan sen kanssa, että tälle asialle en olisi itse voinut mitään enää tehdä.

Kysyin vain viestillä avaintani takaisin ja laitoinestot joka paikkaan. Kai se luuli että alan itkemään takaisin ja oli itse jo parin viikon päästä ovella, mutta pidin kylmän viileän linjan enkä edes halunnut tietää mitä asiaa muka enää ole. Tuommonen systemaattinen kusetus on niin törkeä ja julma temppu, että niiden hiirien perään ei kannata itkeä edes minuuttia.

Vierailija
42/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei kuulu mulle enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen on ENTINEN.

Ja ihanko oikeasti toivoisitte esimerkiksi pitkän avioliiton/parisuhteen loppuvan sanoihin: olen pettänyt sinua työkaverini kanssa, ja nyt vaihdan sinut lennosta häneen. Ja tämän ilmoituksen jälkeen kumppanisi lähtisi pois ettekä ikinä enää keskustelisi mistään, tai olisi yhteydessä millään tavoin? Tämä on oikeasti teidän mielestänne se kunnioittava ja mahdollisimman kivuton tapa hoitaa asia?

Jos petetty ja pettäjä keskustelevat niin sen on parasta tapahtua sitten jonkun terapeutin luona. On nimittäin muuten aika usein sillä pettäjällä pieni etulyöntiasema keskustelussa, koska siltä puuttuu kunnioitus ja rakkaus petettyä kohtaan ja petetyllä on yksinäisyys ja arvottomuus. Siinä on hyvä olla terapeutti tasapainottamassa keskustelua ja mahdollisesti osoittamassa muutamaa virhettä pettäjässä.

Vierailija
44/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhayritys on voinut olla vain pelkkää showta sinun huijaamiseksi takaisin suhteeseen, exä on hyvinkin voinut usuttaa kaverinsa vaatimaan sinulta yhteydenottoa.

Millainen ap ex oli suhteessa ja, miksi halusit hänestä eroon?

Ootte te naiset sairasta porukkaa täällä... Selvästi oli pettäminen ja jättäminen miehen oma vika, ja nyt kehtaa vielä hakea huomiota menettämällä elämänhalunsa?

Useampi exäni (mies) on uhannut eron jälkeen itsemurhalla, ihan riippumatta siitä, kumpi on halunnut erota. Kukaan heistä ei ole itsemurhaa oikeasti tehnyt. Luulisin, että koska olen kiltti ja ymmärtäväinen, antanut useita uusia mahdollisuuksia, itsemurhalla uhkaaminen saisi minut palaamaan huonoon suhteeseen.

Itsemurhalla kiristäminen on eri asia kuin ap:n tilanne, jossa ex ei ole ollut yhteydessä vaan ap on kuullut välikäden kautta tämän huonosta tilanteesta.

Erota saa. Kiristämiseen ei pidä taipua. Henkilö joka vaatii muita taipumaan tahtoonsa keinolla millä hyvänsä ei todellakaan ole parisuhdemateriaalia.

Sen sijaan, petetty ja jätetty (kuten ap:n kertoman mukaan on tilanne) voi olla ihan oikeasti onneton – hyvästä syystä. Mieti omalle kohdallesi. Ap:lla ei toki ole velvollisuutta tehdä tässä mitään ja parempi onkin ettei tee. Ainahan jokainen voisi hoitaa asiat myös kunnolla, ilman mitään pettämisosioita. Myöhäistä nyt.

Paitsi, että me emme tiedä, onko ap:n ex oikeasti edes yrittänyt itsemurhaa. Narsistit käyttävät muita ihmisiä viestimisvälineinään, kun tietävät, että viestinnän kohde on ei heidän kanssaan suostu viestimään.

Vierailija
45/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen on ENTINEN.

Kyllä.

Kun tekee päätöksen käyttäytyä tietyllä tavalla, päättää myös seurauksista.

Minä en ole entiselle missään hemmetin kiitollisuusvelassa, eikä minulla ole hänen kanssaan mitään syytä olla missään tekemisissä.

Ei kiinnosta tippaakaan roikkua toisessa, kun yhteinen taival on tullut tiensä päähän.

Ystävät on erikseen.

Ja kunniotus on sellainen asia, joka ei tipu lahjana taivaalta, vaan se pitää ansaita.

Ja kun sen menettää ...

Näin juuri. Peteylle ja jätetylle on aina tärkeätä osoittaa, että hän ei ole koskaan ollut minkään arvoinen, ja hänen hänen luottamus muihin ihmisiin on myös hyvä tuhota lopullisesti ennen lähtöä.

Vierailija
46/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tosi huonossa kunnossa ja eksä tulisi lohduttamaan, niin kyllä siinä vaiheessa vetäisin viimeistään ranteet auki. 

Vierailija
47/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesnarsistit vahingoittavat naisia ​​niin pahasti, että kuolema on usein parempi kuin särkyneen sielun kanssa eläminen. Tietysti narsisti suosittelee, että hän voi edelleen piilottaa sen, mitä hän on ja miten hän käyttää hyväkseen naisia.

Vierailija
48/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen tosi huonossa kunnossa ja eksä tulisi lohduttamaan, niin kyllä siinä vaiheessa vetäisin viimeistään ranteet auki. 

Minunkin mielestä tuo kuulostaa vaan siltä, että se pettäjä ja jättäjä joka on vielä uudessa suhteessa, halua vaan käydä vielä kerran sylkäisemässä päälle.

Tuo on pelkästään itsekästä toimintaa.

Jos olisin tuommosen tempun tehnyt niin pysyisi kaukana että ex pääsee elämään kiinni. Varmasti ei tuossa vaiheessa auta asiaa vielä repiä vanhoja haavoja auki.

Vierailija
49/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä eksä rauhaan, mikä teitä kuspäitä oikein vaivaa? Muistuu mieleen oma eksä, joka petti ja jätti toisen takia, muuta kautta sain siis kuulla että seurustelee toisen kanssa. Puolenvuoden päästä pokkana soitteli että ollaanko kavereita, vähän väliä myös vonkasi baariin jne vaikka edelleenkin siis seurusteli sen ämmän kanssa jonka takia minut jätti. Ihme kiusaamista.

Vierailija
50/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuhan näitä julkkispiireissä, olette varmaan lukeneet.

Vierailija
51/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen on ENTINEN.

Kyllä.

Kun tekee päätöksen käyttäytyä tietyllä tavalla, päättää myös seurauksista.

Minä en ole entiselle missään hemmetin kiitollisuusvelassa, eikä minulla ole hänen kanssaan mitään syytä olla missään tekemisissä.

Ei kiinnosta tippaakaan roikkua toisessa, kun yhteinen taival on tullut tiensä päähän.

Ystävät on erikseen.

Ja kunniotus on sellainen asia, joka ei tipu lahjana taivaalta, vaan se pitää ansaita.

Ja kun sen menettää ...

Näin juuri. Peteylle ja jätetylle on aina tärkeätä osoittaa, että hän ei ole koskaan ollut minkään arvoinen, ja hänen hänen luottamus muihin ihmisiin on myös hyvä tuhota lopullisesti ennen lähtöä.

Jos petetty alunperinkään olisi ollut pettäjälle jonkun arvoinen, tai omannut häntä kohtaan minkäänlaista kunnioitusta, ei hän olisi pettänyt, vaan halutessaan päättää suhteen, hän olisi osoittanut sen verran kunnioitusta, että olisi sen suhteen päättänyt, ennenkuin pomppaa toiseen petiin.

Kenenkään kanssa kun ei väkisin tarvitse olla.

Petetyn & jätetyn on paljon parempi keräillä sirpaleitaan hyvien ystävien, ja/tai terapeutin kanssa.

Mikä saa ylipäätään sen pettäjän kuvittelemaan, että petetty haluaisi häneltä yhtikäs mitään ?

Ei petetty ole pettäjälle mitään velkaa.

Vai pitäisikö päästä hieromaan tekoaan toisen naamalle vielä kaiken aiheuttamansa jälkeen ?

Pettäjä kieriskelköön syyllisyydentunnossaan (mikäli sellaista on) ihan yksinään, ja jättäköön petetyn rauhaan.

Se on kunnioitusta.

Kaiken aiheuttamansa jälkeen.

Vierailija
52/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kannattaa olla yhteydessä. Nythän eksäsi siis ajattelee, että sinua ei voisi vähempää edes kiinnostaa, vaikka toinen kuolisi kokonaan pois.

Ja yhteydenoton jälkeen ajattelee vielä enemmän itsetuhoisesti, kun k'usipää pettäjä tuli muistuttamaan, miksi se paha olo alkujaan edes tuli. 

Niin tai sitten kunnollisen keskustelun jälkeen saa edes jonkinlaisen päätöksen parisuhteelle. Oletteko tosiaan sitä mieltä, että kylmästi kaikki välit täysin poikki, on petetylle ja jätetylle se paras ja ainoa vaihtoehto? Näinkö toivoisitte, että teitä kohdeltaisiin vastaavassa tilanteessa?

Itselläni olisi ainakin todella vaikea ymmärtää mitä on käynyt ja miksi, ja toisen täydellinen ghostaaminen satavarmasti vain pahentaisi tilannetta ja sen hyväksymistä.

Jos tarina on totta, niin onhan tuo harvinaisen paskamaista kohtelua. Itsekin tulin keväällä jätetyksi vähän vastaavasti, tosin pettämisestä ei niin ole tietoa. Yllätyksellisyys ja yht'äkkinen halu erota näkemättä kasvotusten viittaa vähän pettämiseen. Mutta aivan sama jo nykyään.

Vierailija
53/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tekisi mitään, älä enää aiheuta hänelle enempää tuskaa.

Vierailija
54/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
55/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ei pääse sinusta koskaan yli, jos menet hänen luokseen jotain selittelemään. Jätä hänet rauhaan. Vaikuttaa siltä, että hän tarvitsee apua, mutta et ole siihen oikea henkilö.

Jos taas on niin, että hän vain hakee huomiota itsetuhoisilla aikeilla ja menet tähän lankaan, niin hän oppii saamaan sinuun yhteyden näillä tempuilla ja keksii ties mitä tulevaisuudessa. Voi mennä oudoksi.

Parempi, kun vaan lopullisesti eroatte. Joskus eronneet voivat olla ystäviä, mutta tässä nyt on ollut pettämistä ym., niin ei taida onnistua.

Vierailija
56/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhayritys on voinut olla vain pelkkää showta sinun huijaamiseksi takaisin suhteeseen, exä on hyvinkin voinut usuttaa kaverinsa vaatimaan sinulta yhteydenottoa.

Millainen ap ex oli suhteessa ja, miksi halusit hänestä eroon?

Tämä mullekin ensimmäisenä tuli mieleen. Manipulointia ja kontrollointia usein.

Ellei ollut, niin hänen on hakeuduttava hoitoon, kumppani ei ole miekenterveyshoitaja.

Vierailija
57/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun vastuulla, jatka vain omaa elämääsi ratkaisujesi kanssa. Jos ei osaa vastapuoli käsitellä tapahtunutta niin ei se puhumalla parane.

Vierailija
58/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menisit hänelle mitään selittelemään, kun et kuitenkaan oikeasti välitä hänestä? Siitä toisten kunnioittamisesta läpiseville sanon, että joskus sitä kunnioitusta on nimenomaan jättää toinen rauhaan. Asioita ei tarvitse vatvoa turhanpäiten.

Vierailija
59/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä olisi halunnut olla väleissä eron jälkeen, mutta minä laitoin välit poikki koska en uskonut uuden naiseni hyväksyvän sitä.

T. Alkuperäinen kirjoittaja

Vierailija
60/61 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän