Kummalla on erossa oikeus autoon?
Kommentit (27)
Ei kummallakaan, omistussuhteella ei ole merkitystä kun teille tehdään ositus ja kumpikin saa 50%
Pidä huolta että sulla on myös se paperi missä omistajuus selviää. En muista sen virallista nimeä. Siihen kun voi muuttaa omistajan nimen.
Omistajalla. Mulla auton omistaa rahoitusfirma, enkä ole haltijana oikeutettu esim. myymään sitä ilman omistajan lupaa.
Omistajalla. Eli jos olette aviossa, joudut korvaamaan miehelle 50% auton arvosta, mutta saat itse päättää, onko se rahaa, osakkeita vain isompi osuus asunnonmyyntituloista.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:47"]
Omistaja omistaa autonsa, myös eron jälkeen.
[/quote]
Ei mitään epäselvää, sinun omistamasi omaisuus kuuluu vain sinulle. Haltijalla ei ole sananvaltaa.
Ootteko maksaneet sen puoliksi? Kuinka pitkään mies on maksanut vakuutuksia?
Avoerossakin on nykyään oikeuksia. Riippuu siis siitä kauanko olette olleet yhdessä ja miten menot on liiton aikana jaettu.
Nyt on kyse avoliitosta. Omistaja voi lakkauttaa haltijan kokonaan. Avoliitossa ei ositeta, joten mies yrittää vedättää.
Poistata haltija kokonaan, menet katsastusasemalle, ja saat saman tien uuden rekisteriotteen.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:57"]Onko mieskin maksanut autosta ja lisäksi maksanut vakuutukset?
[/quote]
Vastaa Ap tähän, jooko?
Jos eroaisin, niin omistajana menisin katsastusasemalle ja pyytäisin uuden rekisteriotteen, törkeä vedättäjämies. Omistajan oikeus on avoliitossa vahva.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:57"]
Poistata haltija kokonaan, menet katsastusasemalle, ja saat saman tien uuden rekisteriotteen.
[/quote]
Vaatii vain yhden käynnin katsastusasemalla.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:57"]Onko mieskin maksanut autosta ja lisäksi maksanut vakuutukset? [/quote] Vastaa Ap tähän, jooko?
[/quote]
jos maksaa vakuutuksia jostain, jota ei omista niin kyllä silloin ihan oma vika kun maksaa.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 16:57"]Onko mieskin maksanut autosta ja lisäksi maksanut vakuutukset?
[/quote]
Auto satiin lahjaksi minun vanhemmilta noin vuosi sitten. Ja mies merkittiin haltijaksi puhtaasti noiden vakuutusjuttujen takia. Oli kerännyt vanhasta autosta bonuksia tj...
Ilman muuta omistajalla.