Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mitä järkeä on valokuvata?
27.09.2021 |
Kuka hitto niitä katsoo myöhemmin. Vanhaan ei kannata jäädä.
Kommentit (22)
Sinä itse niistä valokuvista tulevina
vuosina dementikkona palauttelet mieleen elettyä elämääsi.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Aina ja joka paikassa kuvaaminen ei olekaan kivaa enkä harrasta sitä. Mutta itse tekemäni albumit (aikana jolloin paperikuvat teetettiin filmistä) ovat aikuisten poikieni suuressa suosiossa koska olen kirjoittanut niihin myös tekstejä, lisännyt pääsylippuja, joitain koulutapahtumista tai harrastuksista kertovaa tekstiä, tarroja, lentolippuja, karttoja ja historiikkia. Lapsenlapsilleni olen tehnyt kuvakirjat (photo bookit) yhteisistä Suomen-lomista (emme asu Suomessa mutta vien heidät joka kesä Suomeen, ilman heidän vanhempiaan kielikylpylomalle) ja tiedän että poikieni perheet pitävät suuressa arvossa tätä.
Rakastan myös vanhempia valokuvia, katselen mielelläni sukulaisten kuvia miettien miten herraisä isäni onkin nuoruudessaan ollut ihan saman näköinen kuin veljeni poika nyt, tai ihmetellen jonkun maiseman muuttumista tai sitä, miten joku asia ei ole muuttunut ollenkaan! Ehkä tähän tarvitaan joku erityinen suku- ja historianrakkaus, mutta varmaa on että jos talo altani palaisi, niin henkilökohtaisten dokumenttieni jälkeen valokuva-albumit ja photo bookit olisivat seuraava, mitä pelastaisin jos se olisi mahdollista.
Entä muut?