Pitäiskö kertoa että tapailee myös muita?
Jos tapailee miehiä ja suhteen tilasta ei ole käyty mitään sen kummempia keskusteluja niin ei kai olettamus ole että ei voisi nähdä myös muitakin?
Kommentit (13)
Olishan se reilua varmistaa, että toinenkin osapuoli on kartalla, missä mennään, ja voi tarvittaessa tehdä omat ratkaisunsa.
No mitä mieltä itse olisit jos se toinen tapailisi muitakin, sinä olisit varasijalla neljä eikä kertoisi? Huomenna menossa ykkösvaihtoehdolle yökylään.
Olisit vaan että ok?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, kuulee sen asian kyliltäkin.
Kaikki ei halua tapailla sellaista, joka tapailee useaa. Sarjatapailija paljastuu kyllä ja se aiheuttaa epäluuloa syvästi
Saa tietty tavata muita, mutta mielellään olisi hyvä kertoa tästä, koska itse haluan ainakin hypätä tästä tapaamisringistä pois.
No jos se toinen osapuoli haluaisi jotain vakavampaa niin eikö silloin kysyisi tai puhuisi siitä että ollaanko tässä nyt jo vakavissaan ja ei nähdä muita ja tekisi jotain edistysaskeleita sen suhteen eteen? Näyttäisi että oikeasti haluaa sen naisen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saa tietty tavata muita, mutta mielellään olisi hyvä kertoa tästä, koska itse haluan ainakin hypätä tästä tapaamisringistä pois.
Sama.
Ikävä kyllä nämä monen tapailijat (=paneskelijat) eivät vastaa rehellisesti vaikka asiasta kysyy vaan ovat tietysti tosissaan juuri sinun kanssasi. Samaa sontaa suoltavat jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
No mitä mieltä itse olisit jos se toinen tapailisi muitakin, sinä olisit varasijalla neljä eikä kertoisi? Huomenna menossa ykkösvaihtoehdolle yökylään.
Olisit vaan että ok?
No itse en toisen menemisiä kyllä vahdi. Eikö haittaisi. Sitten kun ollaan yhdessä ja asutaan yhdessä niin mennään parisuhteen säännöillä, mutta jos vain tapaillaan silloin tällöin niin miksi sitoa itseään vain yhteen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit vaan että ok?
No itse en toisen menemisiä kyllä vahdi. Eikö haittaisi. Sitten kun ollaan yhdessä ja asutaan yhdessä niin mennään parisuhteen säännöillä, mutta jos vain tapaillaan silloin tällöin niin miksi sitoa itseään vain yhteen?
Ap
Ok, no toivotaan että tapailukumppanisi toimii (tai siis monikossa, toimivat) samalla tavalla. Niistä omanlaisista se sopiva yleensä löytyy. Mutta ehkä sen puoleen olisi hyvä kertoa, jos siellä joukossa on joku, joka keskittyy vain yhteen eikä halua olla mukana tapailuringissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit vaan että ok?
Ap
No ei ole ihme, että se taudit kiertää ja vahinkoraskauden isyydestä on epäselvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
No jos se toinen osapuoli haluaisi jotain vakavampaa niin eikö silloin kysyisi tai puhuisi siitä että ollaanko tässä nyt jo vakavissaan ja ei nähdä muita ja tekisi jotain edistysaskeleita sen suhteen eteen? Näyttäisi että oikeasti haluaa sen naisen?
Ap
Tämä on mielenkiintoinen kysymys, johon ei ole kaikkiin tilanteisiin sopivaa, yksinkertaista vastausta. Kuitenkin, on henkilön vastuulla itsellään varmistaa, missä mennään. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että rivien välistä tulkitsemalla tulee aina väärinymmärryksiä. ”Olemmeko menossa kohti parisuhdetta vai jotain fwb-tyylistä suhdetta?”. Tämä on helppo ja nopea kysymys.
Kuitenkin, myös sinulla on moraalinen vastuu viestiä omista tarkoitusperistäsi selkeästi. Ehkä kuvittelet, että viestintäsi on ollut selkeää, mutta tämä on sinun tulkintasi, eikä vastaa todellisuutta siitä, miten toinen osapuoli on viestintääsi ymmärtänyt.
Eli, ei ole lähtökohtaisesti sinun vastuulla tehdä suhteenne tasoa selväksi toiselle osapuolelle, jos se ei ole kysymys joka sinua vaivaa. On kuitenkin molemmilla osapuolilla moraalinen vastuu tuoda suhteen kehittyminen ja suunta esille, mikäli kokee, että toisella osapuolella on siitä selkeästi erilainen käsitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä on mielenkiintoinen kysymys, johon ei ole kaikkiin tilanteisiin sopivaa, yksinkertaista vastausta. Kuitenkin, on henkilön vastuulla itsellään varmistaa, missä mennään. Jokaisen pitäisi ymmärtää, että rivien välistä tulkitsemalla tulee aina väärinymmärryksiä. ”Olemmeko menossa kohti parisuhdetta vai jotain fwb-tyylistä suhdetta?”. Tämä on helppo ja nopea kysymys.
Kuitenkin, myös sinulla on moraalinen vastuu viestiä omista tarkoitusperistäsi selkeästi. Ehkä kuvittelet, että viestintäsi on ollut selkeää, mutta tämä on sinun tulkintasi, eikä vastaa todellisuutta siitä, miten toinen osapuoli on viestintääsi ymmärtänyt.
Eli, ei ole lähtökohtaisesti sinun vastuulla tehdä suhteenne tasoa selväksi toiselle osapuolelle, jos se ei ole kysymys joka sinua vaivaa. On kuitenkin molemmilla osapuolilla moraalinen vastuu tuoda suhteen kehittyminen ja suunta esille, mikäli kokee, että toisella osapuolella on siitä selkeästi erilainen käsitys.
Tilanne on niin monimutkainen. Välitän ihmisestä tosi paljon, mutta en tiedä onko ihan aikuisten oikeasti meidän koskaan mahdollista asua yhdessä. Silloin kun olemme yhdessä olen taivaissa, mutta muun ajan kärsin.
Muilla tapailuilla lähinnä täyttäisin tyhjiötä elämässäni ja seksuaalisia tarpeitani. Se olisi vain seksiä. Ja seksikumppanille olen kertonut tilanteesta, toisen kanssa on vaikea ottaa puheeksi, koska mukana on tunteita.
Teen aika kovaa moraalista punnintaa tässä. Kuinka paljon olen valmis uhraamaan itseäni ja omia tarpeitani sellaisen vuoksi joka ei ehkä koskaan sitten kuitenkaan muutu todeksi. Siis muutu oikeaksi parisuhteeksi.
Ap
Ei kannata, kuulee sen asian kyliltäkin.