Miksi Suomessa paheksutaan ei-suomalaisen kanssa seurustelemista?
Mun tyttöystävä on Brasiliasta kotoisin mutta tuli tänne joskus 12-vuotiaana. Puhuu luotenki ihan hyvin suomee ja Brasilia on loppujen lopuksi kristitty maa eikö se kulttuuri ole niin erilainen kuin täällä. Kaverit on sanonut ettei lapset tuu tietää kumpaan kulttuuriin kuuluu ja isän on vaikeempi opettaa kulttuuriaan lapselleen.
Kommentit (26)
Kuka tuota nyt paheksuu? Ilmeisesti tuttavapiirisi koostuu varsin suvaitsemattomista ja rasistisista henkilöistä.
Onhan se kauheaa, jos suomipoika pääsisi kaakaopiiraan makuun!
Vierailija kirjoitti:
Samoja kokemuksia venäläisen vaimon kanssa kuin AP:lla.
Mutta suomalainen ja venäläinen kulttuuri on vielä lähempänä toisiaan kuin brasilialainen ja suomalainen
palstamamma kirjoitti:
Onhan se kauheaa, jos suomipoika pääsisi kaakaopiiraan makuun!
Aika vaaleit ne on. Ap
Muuttakaa USAaan, ei kukaan edes huomaisi.
Vierailija kirjoitti:
jenkeissä on kyllä hyvä puoli se ettei rasismia oikeastaan ole ellei mee jonneki punaniska-alueille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jenkeissä on kyllä hyvä puoli se ettei rasismia oikeastaan ole ellei mee jonneki punaniska-alueille.
Tasa-arvoinen maa siis 👍
Anna tyhmien soittaa suutaan ja tee tyttökaverisi kanssa sellainen elämä mikä teistä on oikein. Mun lapsetkin on kaksikielisiä ja -kansalaisia, eli täällä Saksassa äiti (minä) olen ulkomaalainen. Mitään identiteettikriisiä ei ole ollut. Teidän lapset tulevat puhumaan suomea paremmin kuin portugalia, mutta puoliksi brasilialainen tausta tuo heille vain etuja. Vältä henkilöitä, jotka aiheuttavat teille mielipahaa! Kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoinen maa siis 👍
Eikä ole juuri tuloerojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuota nyt paheksuu? Ilmeisesti tuttavapiirisi koostuu varsin suvaitsemattomista ja rasistisista henkilöistä.
Tämähän on persupiireissä tavallista.
Rasistisia tai vaan ajattelemattomia kommentteja minusta. Ei suomalainenkaan kulttuuri ole mikään yhtenäinen tai tyhjästä syntynyt, mihin ei tulisi jatkuvasti vaikutteita muualta. Kommentoijat eivät vaan ole vielä tottuneet, että Suomessa asuu muuallakin syntyneitä.
Itse olen naimisissa vietnamilaisen kanssa, mutta en ole törmännyt minkäänlaiseen paheksumiseen, vaikka sukulaisissa ja kavereissa on mm. paljon persuja. Varmaan vaikuttaa sekin, että vaimo on asunut Suomessa reippaasti yli 10 vuotta ja tehnyt koko sen ajan töitä. Jos joku kehtaisi tulla jotakin rasistista päin naamaa aukomaan, vetelisin pitkin korvia välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen naimisissa vietnamilaisen kanssa, mutta en ole törmännyt minkäänlaiseen paheksumiseen, vaikka sukulaisissa ja kavereissa on mm. paljon persuja. Varmaan vaikuttaa sekin, että vaimo on asunut Suomessa reippaasti yli 10 vuotta ja tehnyt koko sen ajan töitä. Jos joku kehtaisi tulla jotakin rasistista päin naamaa aukomaan, vetelisin pitkin korvia välittömästi.
Eihän nyt aasialaiset naiset ole haittamamuja
Vierailija kirjoitti:
Olemme pieni ja katoava kansa, joten nuo sekaliitot vain laimentavat perintöämme ja joskus tulevaisuudessa joku sukuaan tutkiva toteaa suomalaiset juurensa vain alaviitteenä.
Geneettisesti perimä on aivan samaa eurooppalais, balttilais, venäläistä kuin kaikissa muissa naapurimaissa. Kieli vaan varastettiin täällä aiemmilta n asuneelta ugrilaisrlta kansalta. Lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme pieni ja katoava kansa, joten nuo sekaliitot vain laimentavat perintöämme ja joskus tulevaisuudessa joku sukuaan tutkiva toteaa suomalaiset juurensa vain alaviitteenä.
Geneettisesti perimä on aivan samaa eurooppalais, balttilais, venäläistä kuin kaikissa muissa naapurimaissa. Kieli vaan varastettiin täällä aiemmilta n asuneelta ugrilaisrlta kansalta. Lol.
No muuta Moskovaan, jos suomalaisuus on sinulle noin yhden tekevää.
En ole ikinä huomannut vastaavaa. 25 vuotta naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Te vasssarit ette oikeasti ole kovin suvaitsevaisia.
Valitettavasti tavis suomalaista tummempien kanssa seurustelua jotkut paheksuu. Valkoihoisen länsimaisen kanssa ei. Oma mieheni on skotti ja tuntuu että monet melkein ihannoi sitä että olen "saanut" ulkomaalaisen enkä suomijunttia. Vaikka ihan yhtä juntti tuo on kuin suomalaisetkin (tykkään junteista) ;) Mutta auta armias jos olisi vaikka turkkilainen tai ghanalainen niiin olisi taatusti eri ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Idempien maiden naiset ovat jopa monen vihervassarinaisen silmissä punainen vaate, vaikka julkisesti ollaankin niin kovin suvaitsevaisia.