Kuinka monta sairauslomapäivää sairauspoissaoloa tänä vuonna?
Eli montako päivää olet joutunut olemaan oman tai lapen sairastamisen takia poissa töistä tänä vuonna ja miten työnantaja suhtautuu?
Kommentit (41)
0 päivää tänä vuonna, ihankuin viimevuonnakin ja sitä ennen :)
Aina mä ne täydet 60 niitä otan. Yleensä 20 keväälä, 20 kesäloman yhteyteen ja 20 talvelle. Syksyllä on turha saikuttaa kun on niin masentavat kelit.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:09"]
Kuusi viikkoa. Mutta en omasta syystä. Vituttaa vieläkin, että jouduin olemaan pois töistä toisen henkilön tekemän virheen takia.
[/quote]
Lapsesi mokasi ja meni sairastumaan? Hemmetin kakarat!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:20"]
Kuusi viikkoa. Mutta en omasta syystä. Vituttaa vieläkin, että jouduin olemaan pois töistä toisen henkilön tekemän virheen takia.
[/quote]
[/quote]
Ei ollut lapsi.
Viiteen vuoteen en ole ollut sairaslomalla, josta kela tai työnantaja korvaisi tai joku tekisi työni sijastani poissaollessani. Arvaatte varmaan, että oma firma on viisivuotias...
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:22"]
[/quote]
[/quote]
Ei ollut lapsi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:30"]
Eli montako päivää olet joutunut olemaan oman tai lapen sairastamisen takia poissa töistä tänä vuonna ja miten työnantaja suhtautuu?
[/quote]
Ajattelin että olisit vastannut siihen mitä kysyttiin... My bad, sorry
0! Pienyritys jossa oltaisiin jouduttu pulaan jonkun jäädessä kotiin. Niinpä sitten ties missä kiputiloisssa aina töissä ja aina vessatauolla itku pääsi. Nyt muutin Suomesta pois ja etsin uutta työpaikkaa. Toivottavasti heillä olisi vähän isompi yritys ettei toiminta kaadu työntekijän sairaana oloon.
En yhtään päivää, edes lasten takia. Eikä ole miehenikään.
Kolme kertaa 1-2 päivää kerrallaan. Tän vuoden kiintiöflunssa osui osin vapaapäiville, joten siitä olin päivän tai kaksi, sitten eräs ärhäkkä tulehdus pakotti olemaan pois pari päivää kunnes antibiootit alkoivat vaikuttaa. Lisäksi olin yhden päivän pois pienen kirurgisen operaation vuoksi. Se oli toimenpidepäivä, jonka jälkeen alkoi vapaat jotka riittivät toipumiseen.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:54"]9kk masennus
[/quote]
Tsemppiä toipumiseen! Heti, kun alat saada voimia, taistele itsesi takaisin. Älä anna sen jäädä pysyväksi. T. Itsekin kaksi masennusta kärsinyt
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:55"]Kolme kertaa 1-2 päivää kerrallaan. Tän vuoden kiintiöflunssa osui osin vapaapäiville, joten siitä olin päivän tai kaksi, sitten eräs ärhäkkä tulehdus pakotti olemaan pois pari päivää kunnes antibiootit alkoivat vaikuttaa. Lisäksi olin yhden päivän pois pienen kirurgisen operaation vuoksi. Se oli toimenpidepäivä, jonka jälkeen alkoi vapaat jotka riittivät toipumiseen.
[/quote]
Niin ja työnantaja ei sanonut mitään negatiivista. Lähinnä meidän työporukka saa kiitosta, meillä on todella vähän poissaoloja ylipäätään verrattuna esim. kunnan keskiarvoihin kuulema.
Olin viikon poissa influenssan takia lääkärintodistuksella viime maaliskuussa ja kyllähän tuo näkyi ja kuului pitkään tuon jälkeenkin, kun ääni oli aivan maassa ja kova yskä. Olin neljä päivää palkattomalla vapaalla juhlan vuoksi toukokuussa ja nyt syksyllä neljä päivää lapsen leikkauksen takia poissa (taas lääkärintodistus) ja kaksi päivää oman kuumeen takia (ei lääkärintodistusta).
Työnantaja ei ole sanonut mitään. 11 päivää poissa sairauksien takia ja 4 päivää muuten.
5 päivää, mutta sama flunssa on kestänyt useamman viikon (tai lähinnä päälle jäänyt yskä). Työnantajan kantaa en tiedä, kun puhuin vain lähiesimiehen kanssa asiasta eikä se häntä harmita. Meillä on töissä tällä hetkellä ylimiehitys. Meillä on saanut saman flunssan tänä syksynä harvinaisen moni. Itseltä meni just ääni yms.
Meillä ei töissä oikein voi olla pahassa yskässäkään, ettei tartuta asiakkaita tai vaikuta siltä, että tartuttaa. Asiakkaissamme on paljon terveydeltään heikkokuntoisia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:22"]
[/quote]
[/quote]
Ei ollut lapsi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 09:30"]
[/quote]
Ajattelin että olisit vastannut siihen mitä kysyttiin... My bad, sorry
[/quote]
Niin, henkilö oli itse sairas, sen aiheutti joku muu. Kuinka vaikeaa voi olla luetun ymmärtäminen?
0 päivää tänä vuonna, viime vuonna 1 päivän kun jouduin autokolariin ja ambulanssimiehet käskivät sairaalaan tarkkailuun. Sain tosin silloin siirrettyä päivän keikat toiselle päivälle, joten vahinkoa ei tullut kenellekään.
0. Lapsi on ollut pari kertaa nuhassa/yskässä, mutta ei ole tarvinnut olla pois tarhasta. Itsellä ollu pari kertaa vähän flunssainen olo mutta osunut aina viikonlopulle ja mennyt päivässä ohi.