Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puolueita olet äänestänyt?

Äänestäjä
26.09.2021 |

Kysymys sinulle, joka olet elämäsi aikana äänestänyt eri puolueita. Mitkä ne ovat olleet ja mikä on ollut syysi vaihtaa puoluetta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin nuorempana ensin vihreitä ja sitten vasemmistoa, vihreitä äänestin kun kuvittelin, että heitä kiinnostaa luonnonsuojelu, mutta sitten opin että ei kyllä ollutkaan listalla se aihe. Vasemmistoliittoa äänestin kun oli köyhä opiskelija, taustalla oman edun ajaminen. Nämä kaksi oli 2007 ja 2011 vaalit.

Sitten vuoroon tuli 2015 PS jakon oli iso pettymys. Ajattelin että nyt ajetaan suomalaisen asiaa mutta se unohtui sekä Soinilta että Halla-aholta, molemmat kumarsivat eliitin suuntaan.

2019 äänestin kokoomusta. Saa nähdä ketä seuraavaksi. Toistaiseksi kokoomus vahvimpana.

Vierailija
2/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä, SDP:tä, Keskustaa. Ihan vaan vaalikonevastausten perusteella. Vihreät on muuttunut kummalliseksi puolueeksi Ohisalo ikoninaan. Ei nappaa yhtään. Ihme ilmastovouhotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä kerran (Pekka Haavistoa pressanvaaleissa joskus vuosia, vuosia sitten), mun mielestä oli hauskaa äänestää homoa presidentiksi. Ajat oli silloin vähän toiset...

Persuja äänestänyt nyt pari kertaa edellisissä vaaleissa.

Sinimustiin vaihdan jos pääsevät virallistamaan puolueensa.

Olen aina ollut isänmaallinen ja rakastan Suomea ja suomalaisia ja haluan pitää tämän maan myös suomalaisena. Olen myös arvoiltani kohtalaisen konservatiivinen.

En tiedä mikä mielenhäiriö tuo Haaviston äänestäminen oli, mutta en silloin ollut tippaakaan kiinnostunut politiikasta ja olen viisastunut niistä ajoista 😁

Vierailija
4/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En gång PS, alltid PS.

Vierailija
5/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sdp on kaikista pätevin lisäksi Suomesta tulisi vaikutusvaltaisempi valtio, jos SDP voittaisi

Vierailija
6/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia muita paitsi kokoomusta ja vasemmistoliittoa. Toki olen äänestänyt kymmenien vuosien aikana ja kaikissa vaaleissa.

Vierailija
7/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänestänyt vain kerran. 2006 presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella Soinia (pers.) toista kertaa en ole harkinnut äänestäväni.

Vierailija
8/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänestänyt Suomen kommunistista puoluetta, Ruotsalaista kansanuoluetta, Sosialidemokraattista puoluetta, Vihreitä ja Vasemmistoliittoa.

Äänestän henkilöä, joten tässä syy äänestää eri puolueita.

Vierailija
9/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En gång PS, alltid PS.

Ymmärrän tätäkin näkökantaa, mutta itselleni näin ei käynyt. 

Vierailija
10/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps, Kepu ja Kd. Olen maalla omakotitalossa asuva duunarimies joka tarvitsee autoa työssään ja arvoiltani olen melko konservatiivinen. Olen lähtöisin maanviljelijäperheestä jossa äänestettiin aina kepua.

Vierailija
11/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset vaalit joissa äänestin olivat pressavaalit 2012. Ensimmäisellä kierroksella Paavo Väyrystä (:DD) ja toisella Niinistöä. Saman vuoden syksyllä kuntavaaleissa kristillisiä. Eurovaaleissa 2014 äänestin kepua. Kepua äänestin myös eduskuntavaaleissa 2015. Kuntavaaleissa 2017 kokoomusta. Pressanvaaleissa 2018 Niinistöä. Eduskuntavaaleissa 2019 persua ja persua myös eurovaaleissa 2019. Myös kuntavaaleissa kesäkuussa persua.

Sanoisin, että olen aika lailla liikkuva äänestäjä noiden luettelemieni puolueiden välillä. Ehkä harkimolaisiin liikkumatilani yltää myös, mutta näistä suurista puolueista siihen se jää. Ja pieniä puolueita en tunne. Viime vaaleissa olen pohtinut joka kerta lähinnä konservatiivisten kokoomuslaisten ja liberaalimpien persujen välillä ja sillä akselilla vieläkin olen. Tosin presidentiksi saatan seuraavalla kerralla äänestää kepua jos Rehn on ehdokkaana ja kokoomuksella ei ole tarjota parempaa ehdokasta.

Vierailija
12/12 |
26.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demareita, Kristllisiä, Vihreitä, RKP: tä, Kokoomusta, ja nyt viimeksi Keskustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme