Mihin sijoittaisit 50 t
En tajua sijoittamisesta mitään. Onko mitään luotettavaa apua missään?
Kommentit (21)
2 t järeää käsiaseeseen ja loput kuteihin; pitää typerykset kauempana paremmin kuin jokin peltilehmä.
Hyviin osakkeisiin. Valinnan saat tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisiin design-koruihin
Et ole tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Hyviin osakkeisiin. Valinnan saat tehdä itse.
No siinähän se. Makaavat sitten pankissa kun en osaa.
Siis osakevinkkejäkö haet vai ihan materiaan sijoituksesta puhut?
Jos osakkeista, rahastoista hyvä aloittaa. Jos materiaan haluat sijoittaa, niin veneessä säilyy arvo hyvin, asuntoa tolla rahalla ei vielä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisiin design-koruihin
Et ole tosissasi?
Olen. En tietenkään uusia ostaisi vaan käytettynä niin kuin yleensä kaiken muunkin ja tietysti vain edullisia ostoksia tekisin. Vanhaa suomalaista designia. Esimerkiksi Lapponiaa hopeisena ja kultaisena ja Kalevala korun kaikkein hienoimpia juttuja, joihin ei ole nyt varaa
Vierailija kirjoitti:
Jos osakkeista, rahastoista hyvä aloittaa. Jos materiaan haluat sijoittaa, niin veneessä säilyy arvo hyvin, asuntoa tolla rahalla ei vielä saa.
Osakesäästöja ja rahastoja. Mulla on 50 tuhatta yhtäkkiä. Mihin laitan ne?
Tällä hetkellä en kyllä ostaisi aloittelijana mitään arvopapereihin liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakesäästöja ja rahastoja. Mulla on 50 tuhatta yhtäkkiä. Mihin laitan ne?
Vaikea kysymys. Mutta sellaisen vinkin annan, että ehkä ei kannattaisi kaikkea laittaa yhteen ja samaan kohteeseen. Pankeissa on tarjolla sijoitusneuvontaa. Jospa aloittaisit sieltä ja pohtisit asioita. Siellä pankissa ei ole sitten pakko heti tehdä päätöksiä.
Viisikymmentä tonnia on kyllä vähän hankala sijoittaa.
Pitää varmistaa, että alusta on riittävän vankka kantamaan tuollaisen painon. Yleensä noin suuri paino vie myös aika paljon tilaa. Onneksi itsellä ei ole tuollaisia massoja sijoitettavana.
Ostaisin sijoitusasunnon hyvältä sijainnilta (ja ennenkuin kukaan leukailee, hyvä ei ole synonyymi kalliille).
Ostaisin naapurin tontin. On siinä vanha talonröttelökin, mutta se ei ole enää asuttava. Mutta koska se rötiskö on siinä, niin siihen voi "korjata" kelvollisen talon. Uusille kun ei täällä saa lupaa.
Täytyy sanoa että varmaan vaan tuhlaisin sen mukavampaan elämään. En toki kaikkea kerralla, mutta esim 25t uuteen autoon, ja lopulla matkustaisin ja ostelisin vaatteita yms. Ei kiinnosta aina maksimaalinen voiton tavoittelu ja omaisuuden kasvattaminen.
Tienpohjaksi tai pihanrakennukseen voi tuonverran saada mahtumaan. Sepelissä tuo on noin 3 kasetillista. Meillä meni 50 tonnia sepeliä kahteen pihatiehen 2x100 metriä sekä talon etupihan pohjaksi johon sitten öljysorapinnoite päälle. Tiet jäi sepelipinnalle paremman vedenpoiston takaamiseksi. Taisi olla jotain 15 t euron urakka.
50 tonnia vettä voisi mennä kaivoon jos ei ole entistä vettä paljoa, mutta huonosti se siellä pysyy. 50 tonnia jäätä tuppaa myös sulamaan keväisin joten huono sijoituskohde sekin.
Läskiäkään ei voi yksin kerryttää noin paljoa.
Vähän pahan pistit kyllä.
up