Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntevatko vegaanit itsensä paremmiksi kuin muut?

Vierailija
15.11.2014 |

Ovat parempaa väkeä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan parikymppinen olen, en ole kiihkoilija, jokainen dallaa tavallaan ja mun puolesta jokaiselle se suotakoon.

Vierailija
22/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 03:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 03:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 03:03"]

Se mielikuva ei ole kauhean mairitteleva; jankuttavia typeryksiä, jotka eivät pysty vastaanottamaan veganismin vastaista faktatietoa, asiakeskustelut näyttävät päättyvän keskustelukumppanin nimittelyyn ja paikalta poistumiseen.

[/quote]

Sellaista en ole koskaan täällä nähnyt, mutua vaan + vegaanien nimittelyä, haukkumista ja halveksuntaa kuten tässäkin triidissä. 

[/quote]

Et juu varmaan niin olekaan nähnyt :) Aina voi poistua paikalta ja aloittaa huomenna saman jankutuksen alusta :)

[/quote]

Kukahan se siinä jankuttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15/20 sama henkilö, unohdin mainita viime viestissä.

Vierailija
24/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 03:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 03:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 03:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 03:03"]

Se mielikuva ei ole kauhean mairitteleva; jankuttavia typeryksiä, jotka eivät pysty vastaanottamaan veganismin vastaista faktatietoa, asiakeskustelut näyttävät päättyvän keskustelukumppanin nimittelyyn ja paikalta poistumiseen.

[/quote]

Sellaista en ole koskaan täällä nähnyt, mutua vaan + vegaanien nimittelyä, haukkumista ja halveksuntaa kuten tässäkin triidissä. 

[/quote]

Et juu varmaan niin olekaan nähnyt :) Aina voi poistua paikalta ja aloittaa huomenna saman jankutuksen alusta :)

[/quote]

En todella ole nähnyt. Mutua ja haukkumista senkin edestä.

[/quote]

Kaivetaanko esiin vaikkapa tämän syksyn aikana täällä olleita vegaanikeskusteluja? 

Vierailija
25/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 03:36"]Ja ihan parikymppinen olen, en ole kiihkoilija, jokainen dallaa tavallaan ja mun puolesta jokaiselle se suotakoon.
[/quote] miksi on sadellut alapeukkuja? Kertokaa mulle :)

Vierailija
26/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin epäuskottavaa. Huonolla itsetunnolla varustetut sekasyöjät voivat tietysti kuvitella niin (ja päinvastoin). Tietysti, jos sekasyönti vaivaa niin paljon, että kuvittelee vegaanien kuvittelevan olevansa parempia ihmisiä, kannattaisi ehkä vähentää lihan syöntiä?

Tai jos oma ja muiden syöminen on kovin keskeistä elämässä olisi ehkä hyvä hankkia joku harrastus, opiskella tai etsiä työtä. 

Sekasyöjä 

Vierailija
27/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vegaanit ole sen homogeenisempi ryhmä kuin sekasyöjätkään. Jotkut varmasti tuntee, useimmat eivät.

Vierailija
28/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 04:15"]

Täysin epäuskottavaa. Huonolla itsetunnolla varustetut sekasyöjät voivat tietysti kuvitella niin (ja päinvastoin). Tietysti, jos sekasyönti vaivaa niin paljon, että kuvittelee vegaanien kuvittelevan olevansa parempia ihmisiä, kannattaisi ehkä vähentää lihan syöntiä?

Tai jos oma ja muiden syöminen on kovin keskeistä elämässä olisi ehkä hyvä hankkia joku harrastus, opiskella tai etsiä työtä. 

Sekasyöjä 

[/quote]

Ei, sekasyöjät tietävät kyllä syövänsä ihmiselle luontaista ravintoa. Siksi hämmästelevät miksi todellisuudesta vieraantuneet vegaanit yrittävät kohottaa itsensä toisten yläpuolelle. Aivan kuten sinä viestissäsi teit. Kuvittelet, että lihansyönti on joku omantunnon kysymys. Ne fiksummat tietää, että liha on terveellistä ja tarpeellista ravintoa ihmiselle. 

Vierailija
29/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin paljastaa yllättävän tiedon: vegaanit keskittyvät oman elämänsä elämiseen eivätkä rakentele arvoasteikkoja.

Vierailija
30/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 04:34"]

Voin paljastaa yllättävän tiedon: vegaanit keskittyvät oman elämänsä elämiseen eivätkä rakentele arvoasteikkoja.

[/quote]

Voisivatko ne vegaanit sitten keskittyä ihan vaan siihen omaan elämäänsä ja jättää typeryyksien laukomisen nettipalstoilla? Säästäisivät lukijoita myötähäpeältä.

Vierailija
31/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 04:43"]

[/quote]

Voisivatko ne vegaanit sitten keskittyä ihan vaan siihen omaan elämäänsä ja jättää typeryyksien laukomisen nettipalstoilla? Säästäisivät lukijoita myötähäpeältä.

[/quote]

Voisiko ne lihansyöjät sitten keskittyä ihan vaan siihen omaan elämäänsä ja jättää typeryyksien laukomisen nettipalstoilla? Säästäisivät lukijoita myötähäpeältä.

Vierailija
32/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse ainakaan tunne itseäni paremmaksi ihmiseksi kuin muut. Sen sijaan tunnen itseni paremmaksi ihmiseksi kuin sen ihmisen, joka olin ennen vegaaniutta. Minulla on omat heikkouteni niin kuin kaikilla ihmisillä (enkä nyt siis tarkoita että lihansyönti on heikkous). Siinä mielessä koen eläväni hyvää elämää, että elän arvojeni mukaista elämää. Eri ihmisillä elämänarvot ovat hyvin erilaisia, eikä erilaisten arvomaailmojen perusteella voi arvottaa ihmisiä. Itse arvostan ihmisiä, jotka elävät arvojensa mukaista elämää (lain sallimissa rajoissa :) ), se kertoo siitä että ihminen uskaltaa olla oma itsensä ja elää elämänsä niin kuin haluaa.

Vierailija
33/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 23:49"]

Voi olla että vegaanit tuntevat olevansa muita parempia, ja se on ihan ok. Heillä on sen verran mielenterveysongelmia, että mun puolestani voivat ajatella ihan mitä vaan.

Vegetarian diet and mental disorders: results from a representative community survey.

Results: Vegetarians displayed elevated prevalence rates for depressive disorders, anxiety disorders and somatoform disorders. Due to the matching procedure, the findings cannot be explained by socio-demographic characteristics of vegetarians (e.g. higher rates of females, predominant residency in urban areas, high proportion of singles). The analysis of the respective ages at adoption of a vegetarian diet and onset of a mental disorder showed that the adoption of the vegetarian diet tends to follow the onset of mental disorders.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22676203

[/quote]Jätin lainauksestasi pois kohdan: However, there was no evidence for a causal role of vegetarian diet in the etiology of mental disorders.

Vierailija
34/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 04:43"]

[/quote]

[/quote]Sinut pitäisi siis pelastaa omalta itseltäsi? Voi rassua.

Vierailija
35/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanien paremmuudentunne lähinnä ihmetyttää minua. Mitä parempaa on toiselta puolelta maapalloa rahdatuissa muovikengissä, jotka on todennäköisesti tehnyt joku alaikäinen vrt. Euroopassa valmistetut nahkakengät, joiden kulku on sangen paljon helpompi jäljittää? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. "Väkivallattomuuden" puolustaminen jättää alleen kaikki muut arvot, kuten ekologisuuden, kestävyyden ja lähituotannon.

Vierailija
36/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 02:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 02:46"]

Totta kai se on ratkaisu vaikka mihin. Tää on taas tätä, että koska itse ei tueta tätä asiaa niin pakostahan se on täyttä hevonkukkua....

[/quote]

Sitähän se veganismi on, hevonkukkua. Idealistien pilvilinnaunelmia, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa. Mitään realistista toteutettavissa olevaa vaihtoehtoa ei yksikään vegaani pysty esittämään ihmisten ravinnonsaantiin. Jos otetaan huomioon ne kaikki eettiset, ekologiset ja terveyssyyt.

[/quote]Morjens lannoitehullu. :)

Vierailija
37/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:09"]

Vegaanien paremmuudentunne lähinnä ihmetyttää minua. Mitä parempaa on toiselta puolelta maapalloa rahdatuissa muovikengissä, jotka on todennäköisesti tehnyt joku alaikäinen vrt. Euroopassa valmistetut nahkakengät, joiden kulku on sangen paljon helpompi jäljittää? Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. "Väkivallattomuuden" puolustaminen jättää alleen kaikki muut arvot, kuten ekologisuuden, kestävyyden ja lähituotannon.

[/quote]Viestisi sisältää oletuksen, että vegaanit käyttäisivät muovikenkiä. Minkä neuvon antaisit niille, jotka käyttävät Aasiassa alaikäisten valmistamia nahkakenkiä?

Vierailija
38/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit eivät ymmärrä ihmisen ravinnosta tuon taivaallista.

Vierailija
40/44 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 12:18"]

Vegaanit eivät ymmärrä ihmisen ravinnosta tuon taivaallista.

[/quote]

Niin, kyllähän sitä eines-kanannahkapullaansa pakasteranskalaisilla mussuttava ja kasviksille yökkivä sekasyöjä ymmärtää paljon enemmän sen ravinnon päälle.

Ja ei, en ole vegaani.