Miksi nainen saa pakoilla vastuuta abortilla?
Kauhean paljon tehdään ns. mukavuusabortteja. Mitään todellista syytä miksi lapsesta ei voisi huolehtia, ei usein ole olemassa. Tietysti, milläs sitä estätkään kieltämättä aborttia lähes kokonaan (eli lukuunottamatta esim. raiskaustapauksia). Naisten oikeutta ei voi rajoittaakaan, mutta ihmeen hiljaa ollaan siitä, että paljon elämiä lopetetaan mukavuussyistä. Samaan aikaan jos mies ei suostu huolehtimaan ei-toivottuna syntyneestä lapsesta, suunnilleen kaikki pitävät häntä itsekkäänä sikana. Itse en näe kyllä mitään eroa siinä, kohdistuuko vastuunpakoilu vatsassa olevaa vai syntynyttä lasta kohtaan.
Kommentit (60)
Kaikilla on oikeus kieltäytyä kropan ja alapään tuhoavasta tapahtumasta ja sen jälkeisestä helvettiin verrattavasta 18 vuodesta.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:04"]
Kaikilla on oikeus kieltäytyä kropan ja alapään tuhoavasta tapahtumasta ja sen jälkeisestä helvettiin verrattavasta 18 vuodesta.
[/quote]
Eli sua ei vituta myöskään miehet, jotka häipyy kuvioista kun vauva syntyy?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
Minun mielestäni myös miehellä on oikeus päättää milloin tulee isäksi. Jos on niin vastuuta pakeneva kakara niin kyllä mielestäni saa häpyä :) onneksi minun mies ottaisi vastuun eikä häpyis, tietää miltä tuntuu elää ilman isää. T.2
Saa toki isä paeta vastuuta mutta turha tulla sitten vuosien päästä itkemään isän oikeuksia. Jos ei ole valmis ottamaan vastuuta sillon kun se alkaa niin ei tartte ottaa ollenkaan
[/quote]
[/quote]
Ei, jos on saamassa lasta vasten tahtoaan esim. kusipäisen naisen jättäessä salaa ehkäisyn pois. Jos vauva on molemmilla ollut jo pitkään haaveena ja yhteisenä sopimuksena ja sitten lähdetään lätkimään niin se ei ole oikein, sama asia jos nainen on hehkuttanut vauvaa ja ollut jo niin valmiina siihen mutta sitten kun se vauva oikeasti onkin siinä niin annetaan se jonkin muun hoidettavaksi.
Maailmassa on jo muutenkin liikaa väkeä ja kurjissa oloissa eläviä lapsia, turhaan te siinä märisette
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:11"]
[/quote]
[/quote]
Minun mielestäni myös miehellä on oikeus päättää milloin tulee isäksi. Jos on niin vastuuta pakeneva kakara niin kyllä mielestäni saa häpyä :) onneksi minun mies ottaisi vastuun eikä häpyis, tietää miltä tuntuu elää ilman isää. T.2
[/quote]
Tottakai mies "saa" (laillisesti) häipyä, emmehän elä Pohjois-Koreassa, mutta oletko siis samalla tavalla valmis tuomitsemaan mukavuusabortin tekevät naiset vastuuttomiksi kakaroiksi? Ja niin, itse en sinänsä halua aborttioikeutta rajoittaa, mutta toivoisin että yleiset asenteet olisivat silti kielteisiä tuollaista toimintaa kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:16"]
[/quote]
[/quote]
Ei, jos on saamassa lasta vasten tahtoaan esim. kusipäisen naisen jättäessä salaa ehkäisyn pois. Jos vauva on molemmilla ollut jo pitkään haaveena ja yhteisenä sopimuksena ja sitten lähdetään lätkimään niin se ei ole oikein, sama asia jos nainen on hehkuttanut vauvaa ja ollut jo niin valmiina siihen mutta sitten kun se vauva oikeasti onkin siinä niin annetaan se jonkin muun hoidettavaksi.
[/quote]
No lähinnä nyt oli kyse vahinkoraskauksista. Tällaisten kohdalla se tuntuu olevan ihan ok, että nainen tekee abortin, mutta jos mies hylkää vahinkolapsen, niin sikahan se on...
Keksi jotain parempaa. Ei ole olemassa "mukavuusaborttia". Ei abortti ole koskaan mukavaa. Itsekin olen sen tehnyt. Mies luikki pakoon ja olin paskassa duunissa oleva opiskelija. Tiesin etten pystyisi lasta elättämään kun oli jo muutenkin rankkaa. Olisin tietysti voinut synnyttää sen ja rankaista lasta koko elämän ku eletään sossun tuella enkä häntä olisi oikeasti halunnut. Boohoo.
Eli siis kun ehkäisy pettää eikä olla valmiita vahemmiksi niin pakko pitää se lapsi? Ja vihata sitä kun tuli kaiken pilaamaan :D Sitten ollaan sossupummeja ja yhteiskunnan taakkoja. Juhuuu... Hyvä vaan kun jotkut tajuavat tehdä abortin. Voisi useampikin siihen ratkaisuun päätyä.
Kannatan abortteja ja naisten oikeutta päättää kropastaan. Mutta myönnän kyllä, että joskus hiljaa mielessäni ajattelen, että onko se abortti aina oikea ratkaisu jos vauva ei nyt sovi elämäntilanteeseen, koska on vaikka opiskelut kesken. Mutta eipähän se ole mun asia moralisoida. Jos tietää itsekin olevansa kykenemätön äidiksi, niin tietenkin silloin abortti.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:35"]
Eli siis kun ehkäisy pettää eikä olla valmiita vahemmiksi niin pakko pitää se lapsi? Ja vihata sitä kun tuli kaiken pilaamaan :D Sitten ollaan sossupummeja ja yhteiskunnan taakkoja. Juhuuu... Hyvä vaan kun jotkut tajuavat tehdä abortin. Voisi useampikin siihen ratkaisuun päätyä.
[/quote]
Ensinnäkin, kuinka moni tulee raskaaksi tuplaehkäisystä? Sepä se. Toisekseen, kyllä moni mies etsii sen vastuuntuntoisen ihmisen sisältään kun vahinko tapahtuu ja niitä jotka pakenevat, katsotaan aika pahasti, mutta naiset saavat olla tuollaisia keskenkasvuisia nulikoita, jotka sanovat että syyttäisivät omaa lastaan siitä, että menivät itse hankkiutumaan raskaaksi? Tsiisus...
Ja sitten tietysti samat akat itkevät, miten suomalaiset miehet ovat niin vastuuntunnottomia...
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:41"]
Kannatan abortteja ja naisten oikeutta päättää kropastaan. Mutta myönnän kyllä, että joskus hiljaa mielessäni ajattelen, että onko se abortti aina oikea ratkaisu jos vauva ei nyt sovi elämäntilanteeseen, koska on vaikka opiskelut kesken. Mutta eipähän se ole mun asia moralisoida. Jos tietää itsekin olevansa kykenemätön äidiksi, niin tietenkin silloin abortti.
[/quote]
Tai sitten vain yrittää kasvaa siihen äidin rooliin ja tekee tarvittavat uhraukset, kun on itse saattanut vahingon alulle. Vai vaaditaanko tätä vain miehiltä?
[/quote]
Tämähän onkin se ainoa vaihtoehto... toki jos tietää ettei elämässään parempaan pysty, niin toki se abortti kannattaakin tehdä.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:35"]
[/quote]
Ensinnäkin, kuinka moni tulee raskaaksi tuplaehkäisystä? Sepä se. Toisekseen, kyllä moni mies etsii sen vastuuntuntoisen ihmisen sisältään kun vahinko tapahtuu ja niitä jotka pakenevat, katsotaan aika pahasti, mutta naiset saavat olla tuollaisia keskenkasvuisia nulikoita, jotka sanovat että syyttäisivät omaa lastaan siitä, että menivät itse hankkiutumaan raskaaksi? Tsiisus...
Ja sitten tietysti samat akat itkevät, miten suomalaiset miehet ovat niin vastuuntunnottomia...
[/quote] Esim. minä tulin? Söin pillereitä ja käytettiin kortsua. Jotenkin vain vahinko kävi. Ja varmasti olisi vähän katkera jos pakotettaisiin pitämään lapsi jota ei halua. Vahinkoja sattuu. Surkea provo. Heitä se Raamattu nyt hittoon ja mene vaikka ulos :)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:41"]
[/quote]
[/quote]
Tuplaehkäisy ei todennäköisesti petä. Mutta se VOI pettää. Entäs sitten kun se epätodennäköisistä epätodennäköisin käy ja se käy sellaiselle parille, joka on valmis vaikka kuristamaan sen lapsen ettei sitä tarvitsisi sitten pitää? Tai pakastamaan? Jos nyt siis mehustellaan tilanteella, että aborttia ei saa kuin raiskaustapauksessa. Onko se niin perkeleen vaikea uskoa, että kaikki eivät niitä lapsia halua ja se sterilisaation saaminen on tehty Suomessa helvetin vaikeaksi.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:41"]
[/quote]
Tai sitten vain yrittää kasvaa siihen äidin rooliin ja tekee tarvittavat uhraukset, kun on itse saattanut vahingon alulle. Vai vaaditaanko tätä vain miehiltä?
[/quote]
Eihän se nainen yksinään raskaaksi tule. Mutta naisella on viimekädessä oikeus päättää jatkuuko raskaus vai ei. Ja niin kuuluukin olla.
Eikö ap:n mielestä raha ole tarpeeksi suuri syy? Jos itse asuu 20 neliön yksiössä eikä rahat muutenkaan meinaa riittää? Tai ihan vaan se ettei ole valmis äidiksi ja kantamaan sitä vastuuta ainakin seuraavat 18 vuotta? Ja joo, voi sanoa ettei sitten tarvitse harrastaa seksiä, mutta hei.. :D Ihan naurettavaa. Joskus ehkäisy vaan pettää. Hahah miten surullisia ap:n kaltaiset on.. Katsos kun kaikkien elämä ei ole täydellistä. On muitakin tavoitteita kuin lisääntyä.
Niimpä, en ymmärrä minäkään tuota. Ymmärrän siinä tapauksessa jos nainen kovin nuori, vauva vammainen tai raiskauksen yhteydessä tullu raskaaksi jnejne. Mutta kun oikeaa syytä ei löydy, sitä en ymmärrä. Jos ei oikeasti halua raskaaksi, huolehtisi ehkäisystä (kaksoisehkäisy vähintään, kondomi ja hormonaalinen esim). Me käytämme mieheni kanssa ainoastaan pillereitä (tai siis minä) vaikka olenkin välillä huono syömään niitä, koska ei meitä sinänsä haittaa jos vauva tuleeki.