Kun äitiä unohdettu perheen yhteisestä tekemisestä.
Mua ei oteta mukaan minnekään. Mun mieltymyksiä ei kuunnella.
Pitäiskö pakata kamat ja lähteä?
Kommentit (56)
Minä tykkään pitkälti eri asioista kuin mieheni, ja joskaan se ei ole omiaan parantamaan meidän avioliittoa, siinä on hyvätkin puolensa perhe-elämän kannalta. Näkevätpähän lapset vähän erilaisia juttuja, eikä aikuisten tarvitse tehdä sellaista mistä eivät tykkää.
Ehdotan ap:lle samaa mitä itse teen: olen aktiivinen ehdottamaan sellaista tekemistä josta itse tykkään. En odota että jonain päivänä ehkä löytyy se mitä me halutaan kaikki yhtä paljon tehdä, vaan järkkään kaikenlaista omasta mielestäni kivaa siinä välissä. Et sinäkään ap ole vain toinen puolisko parisuhdetta, sinä olet ihminen ja toimija jo ihan itseksesikin. Ehkä miehesi haluaa osallistua ehdottamiisi juttuihin, ehkä ei, mutta on ainakin suht todennäköistä että lapsesi mielellään viettää aikaa kanssasi (nyt, ei ehkä enää teini-iässä).
Kotitöistä se, ettö 11 vuotias on juuri hyvässä iässä siihen, että alalt nyt viimeistään opettaa, että kotitöihin kuuluu lapsenkin osallistua. Ja että tosimies perheessä osallistuu myös perheen yhteisiin asioihin. Helpotat tulevaisuudessa poikasi puolisoa, ettei joudu lapsimiehen piiaksi. Eli nyt poikaa opettamaan pyykkäämään, tiskaamaan ja viemään roskia. Saat sinäkin omaa aikaa / miehien kanssa kahdenkeskistä aikaa, kuulostaa, että tarvitsisitte sitä miehesi tajuaisi että sinä ja mies kuulutte samaan tiimiin, ei mihennen+poika tiimiksi naista vastaan.
Kun tiimiytyminen on jo ehtinyt tapahtua, ei tiimiin kuuluva lapsi enää lähde toisen vanhemman mukaan kahdestaan, vaikka tämä ehdottaisi mitä. Tämä on meillä koettu.
Yksi neuvo on korostaa asioita, joita vain aikuiset voivat tehdä keskenään. Ainakin meillä tilanne meni niin pitkälle, että lapsi ja isä myös halailivat koko ajan eli mies sai hellyydentarpeensa tyydytetyksi lapsen kanssa. Sain terapeutilta neuvoksi kulkea kotona vähissä vaatteissa. Siis erittäin vähissä. Kumma kyllä, se toimi. Mies tajusi, että minulla on sittenkin jotakin enemmän annettavaa kuin lapsella :) Onneksi oli lämmin kesä. Toki myös muita "harjoituksia" käytettiin.
Pystyn kuvittelemaan minkalainen äiti ap on, jos on oikeasti yhtä marttyyrimainen, mikään ei kelpaa ja kaikkeen joku selitys.. Ettekö te voi lähteä yhdessä sinne rantalomalle? Menkää sitten miehesi kanssa kahdestaan kaupunki lomalle. Välttämättä esiteinille se ei ole yhtä mielenkiintoinen. Mutta sanon edelleen, puhu miehesi kanssa.
Tää on provo...tyyli sama kuin "ammattivalittajalla". Nyt vain lapsi ei ole 6v. vaan 11v.
Tai sitten on ammattivalittajan klooni/kaksoisolento...valittaja/mielensäpahoittaja/saamaton/marttyyri :(
Ei auta puhuminen. Pakkasin laukun. Yöllä häivyn. Kirje valmiina. Puhelut blokattu. Tehköön sitten keskenään mitä lystäävät. Pyykit pesemättä, tiskit tiskaamatta. Mies soittakoon vaikka äidilleen jos haluaa pyykit pestyä.
Olispa provo. Täyttä totta on.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:32"] Ihan tavan ulkoiluja, pyöräretkiä jne juttuja. Ulkomaille mulla ei ole mahdollisuutta lähteä. Muiden kyllä. Möin jokunen aika sitten pyöräni pois kun en tarvii, samoin kaikki ulkoilukamat. Elän omaa elämää piikana peeheessä, paitsi etten saa palkkaa tästä työstä. Ei ne tajuu vaikka puhuisi. Mä olen täys nolla/näkymätön muille. Ap kuulostaa kummalle! ja miten muilla on mahd. lähteä ulkomaille ja sulla ei? outoa! Mutta mä olisin esim. tosi onnellinen jos perhe lähtis pyörälenkille ilman mua ja mä saisin olla rauhassa...ja ihan mielelläni siinä rauhassa ollessa voisin ruuankin tehdä, kunhan siis saisin olla hetkisen yksin. [/quote] [/quote] Ei ole rahaa maksaa puolet perheen matkasta. Ja miks lähtisin jonnekin minne en halua (ei kysytä/oteta mielipiteitä huomioon). Ap
[/quote]
Ei sun kuulukaan maksaa puolta perheen matkasta, jos mies tienaa enemmän! Se matkana hinta jaetaan niin, että se joka tienaa enemmän maksaa suurimman osan. Tai jos enemmän tienaava ei näin halua, sitten mennään vähemmän tienaavan budjetin mukaan! Puhu miehellesi ja kyseenalaista hänen rahankäyttöpolitiikkaansa.
[/quote]
Kiva tietää! Olen joutunut aina maksamaan puolet matkan hinnasta (oma matka ja puolet lapsista) vaikka tienaan kolme kertaa vähemmän kuin mies. En ole ap.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:32"] Ihan tavan ulkoiluja, pyöräretkiä jne juttuja. Ulkomaille mulla ei ole mahdollisuutta lähteä. Muiden kyllä. Möin jokunen aika sitten pyöräni pois kun en tarvii, samoin kaikki ulkoilukamat. Elän omaa elämää piikana peeheessä, paitsi etten saa palkkaa tästä työstä. Ei ne tajuu vaikka puhuisi. Mä olen täys nolla/näkymätön muille. Ap kuulostaa kummalle! ja miten muilla on mahd. lähteä ulkomaille ja sulla ei? outoa! Mutta mä olisin esim. tosi onnellinen jos perhe lähtis pyörälenkille ilman mua ja mä saisin olla rauhassa...ja ihan mielelläni siinä rauhassa ollessa voisin ruuankin tehdä, kunhan siis saisin olla hetkisen yksin. [/quote] [/quote] Ei ole rahaa maksaa puolet perheen matkasta. Ja miks lähtisin jonnekin minne en halua (ei kysytä/oteta mielipiteitä huomioon). Ap
[/quote]
Ei sun kuulukaan maksaa puolta perheen matkasta, jos mies tienaa enemmän! Se matkana hinta jaetaan niin, että se joka tienaa enemmän maksaa suurimman osan. Tai jos enemmän tienaava ei näin halua, sitten mennään vähemmän tienaavan budjetin mukaan! Puhu miehellesi ja kyseenalaista hänen rahankäyttöpolitiikkaansa.
[/quote]
Kiva tietää! Olen joutunut aina maksamaan puolet matkan hinnasta (oma matka ja puolet lapsista) vaikka tienaan kolme kertaa vähemmän kuin mies. En ole ap.
[/quote]
Eli palkkasi on -2x niin paljon kuin miehesi?
Sori ot, hyppää vaan aina silmille, kun tuota ilmaisua käytetään ihan hullusti :D
Ap on Porvoosta, mutta mäarttyyriäitejä on olemassa. Mulla esimerkiksi on juuri sellainen, marttyyri, manipuloija ja mielensäpahoittaja.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 17:34"]Ei auta puhuminen. Pakkasin laukun. Yöllä häivyn. Kirje valmiina. Puhelut blokattu. Tehköön sitten keskenään mitä lystäävät. Pyykit pesemättä, tiskit tiskaamatta. Mies soittakoon vaikka äidilleen jos haluaa pyykit pestyä.
Olispa provo. Täyttä totta on.
Ap
[/quote]
Toivottavasti tämä ei oikeasti ole ap... Ei kukaan noin voi ajatella.. Oletko ap koskaan kuullut kompromisseista? Ja siihen, jos sinua ei kuulla, tee itsesi kuuluvaksi. Älä ole lassukka...
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:45"] [quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:41"] [quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 14:32"] Ihan tavan ulkoiluja, pyöräretkiä jne juttuja. Ulkomaille mulla ei ole mahdollisuutta lähteä. Muiden kyllä. Möin jokunen aika sitten pyöräni pois kun en tarvii, samoin kaikki ulkoilukamat. Elän omaa elämää piikana peeheessä, paitsi etten saa palkkaa tästä työstä. Ei ne tajuu vaikka puhuisi. Mä olen täys nolla/näkymätön muille. Ap kuulostaa kummalle! ja miten muilla on mahd. lähteä ulkomaille ja sulla ei? outoa! Mutta mä olisin esim. tosi onnellinen jos perhe lähtis pyörälenkille ilman mua ja mä saisin olla rauhassa...ja ihan mielelläni siinä rauhassa ollessa voisin ruuankin tehdä, kunhan siis saisin olla hetkisen yksin. [/quote] [/quote] Ei ole rahaa maksaa puolet perheen matkasta. Ja miks lähtisin jonnekin minne en halua (ei kysytä/oteta mielipiteitä huomioon). Ap [/quote] Ei sun kuulukaan maksaa puolta perheen matkasta, jos mies tienaa enemmän! Se matkana hinta jaetaan niin, että se joka tienaa enemmän maksaa suurimman osan. Tai jos enemmän tienaava ei näin halua, sitten mennään vähemmän tienaavan budjetin mukaan! Puhu miehellesi ja kyseenalaista hänen rahankäyttöpolitiikkaansa. [/quote] Kiva tietää! Olen joutunut aina maksamaan puolet matkan hinnasta (oma matka ja puolet lapsista) vaikka tienaan kolme kertaa vähemmän kuin mies. En ole ap. [/quote] Eli palkkasi on -2x niin paljon kuin miehesi? Sori ot, hyppää vaan aina silmille, kun tuota ilmaisua käytetään ihan hullusti :D
[/quote]
Ehkä mua kusetetaan just tästä syystä etten osaa edes termejä. Ukko tienaa kuutisen tonnia, mä vaivaiset pari. Tää muuten loppui nyt, maksan vaan oman matkani.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 15:08"]
Siksi koska minulla on enemmän menoja. Vain asumiskulut jaetaan.minjä hoidan tämän lisäksi omat ja lapsen asiat. Ap
[/quote]
Ja miksi näin on? Miksi miehesi ei osallistu lastesi elatukseen? Jos mies on itse ne lapset hankkinut, hänellä on isänä lähtökohtainen elatusvelvollisuus. Ja js olette uusperhe ja lapsesi vain sinun, miksei lapsesi biologinen isä osallistu lapsen elatukseen? Ja jos olette avioliitossa, nykyisen miehen kuuluu avioliittolain mukaan osallistua myös ei-biologisten avioliiton kautta saatujen lastensa elatukseen.
[/quote]
Uff...Kaivatko mulle sen lakipykäläisen, jossa noin sanotaan? Olisin muuten ap voinut veikata, että olette uusperhe.
Jestas mikä kakara tää aloittaja.
Ap, juttelitko miehellesi ja pojallesi? Mitä sanoivat?
2